בכר מצא את המערך הנכון אבל באר שבע לא תקבל מכבי פ"ת כל שבוע

ברק בכר
ברק בכר | דני מרון

מכבי פ"ת באה לשחק כדורגל פתוח בטרנר - וספגה רביעייה. רעננה, שמחכה לב"ש אחרי הפגרה, תצטופף ותבעט כדורים ליציע - זה יהיה המבחן האמיתי. שרון נסים מנתח

(גודל טקסט)

זה לקח חמישה מחזורים, אבל היום אפשר לומר שהאלופה הפועל באר שבע פתחה סוף סוף את עונת המשחקים. גם המשחק מול מכבי פתח תקווה התחיל רע, אבל מהר מאוד ב"ש הבהירה שהפעם אין לה כוונה להסתבך. האדומים הפגינו 30 דק של כדורגל בקצב מסחרר עם כל מה שהאלופה הרגילה אותנו בשלוש השנים האחרונות. חצי השעה הזו נטעה הרבה תקוות בקרב אוהדי באר שבע, שלקבוצה לה פוטנציאל להיאבק על תואר האליפות גם השנה.


בין הגורמים לאליפות בשנה שעברה היה השינוי שביצע ברק בכר רגע לפני תחילת הפליאוף, כשעבר לשחק עם שני קשרים אחוריים והפך את ב"ש לקבוצה עם התקפות מעבר מרובות, מה שהכריע בסופו של דבר את מאבק האליפות. עם הצטרפותם של דיא סבע ונייג'ל האסלביינק השנה, בכר שוב החל לחפש את המערך הנכון – ואתמול הוא כנראה מצא אותו שוב. חנן ממן, שאמור היה לפתוח לצד מליקסון כפליימייקר שני, חלה, אבל בכר החליט לשמור על המערך ולהציב את סאבו לצד מליקסון כשהאסלביינק וסבע משחקים מתחת לבן שהר ולא נצמדים לאגפים, אלא באים מהמרכז עם הפנים לשער.


למרות שער החובה המוקדם והחמצת הפנדל, ב"ש שיחקה נהדר כשהאסלביינק וסבע שוב ושוב מגיעים עם הפנים לשער מה שהפך את רמת הביצוע שלהם לטובה הרבה יותר. סבע היה מצוין, אבל האסלביינק היה אפילו טוב ממנו, אף שלא כבש. הוא היה מעורב כמעט בכל מהלך חיובי של התקפת באר שבע, נלחם, נתן את כל כולו וחתם בבישול שכולו עירנות ונחישות.


חייבים, עם זאת, לומר את האמת: כמעט כל עונה בשנים האחרונות מכבי פ"ת הגיעה לטרנר עם ביטחון עצמי רב – וספגה תבוסה, זה לא קורה סתם, פ"ת באה לשחק כדורגל פתוח ומי שמשחק כך בטרנר עשוי לכבוש, אך כמעט תמיד יספוג יותר. פ"ת הייתה יריבה כמעט בהזמנה לב"ש במצבה ערב המשחק, אבל כבר במשחק הבא מול רעננה הסיפור יהיה שונה. רעננה תסתגר, תצופף, תעיף כדורים ולא תאפשר לאלופה את מרחב המחיה שקיבלה אתמול. 


אם כן, אז בכל הכוח. בן שהר 

ואי אפשר בלי סאגת בן שהר – החלוץ האמיתי היחיד בהפועל ב"ש היום. בן בסט, האסלביינק וסבע הם לא חלוצים קלאסיים, הדרך לנצל את האסלביינק וסבע באופן מיטבי זה לגרום להם לשחק מתחת לחלוץ אמיתי. תקופה קשה עברה ואולי גם עוברת על שהר, אבל בסיפור הזה גם לו יש חלק גדול. אני לא באמת יודע מה המשחק הזה יעשה להמשך העונה של שהר, האם יתפוס  מקום של קבע והאם יסיים את העונה בקבוצה.
אבל, שני הצדדים צריכים לעשות חושבים ולהחליט האם ממשיכים ואם כן – אז בכל הכוח. 

למרות הניצחון, הפגרה הגיעה לב"ש בזמן. מחנה אימונים לגיבוש וחיבור יכול רק לעזור בטרנר וכעת, אחרי הניצחון הראשון העונה, זה גם יקרה באווירה טובה ורגועה יותר. ב"ש נתנה פור לליגה? עכשיו בואו נראה אם היא גם מסוגלת לסגור אותו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי