די לחילופים המתחנפים: לוזון חייב להחליט עם מי הוא יוצא למלחמה

גיא לוזון
גיא לוזון | אודי ציטיאט

אסור למאמן בית"ר ירושלים להיכנע לדרישות הקהל, ראו הכנסת ערן לוי ומאור בוזגלו למערכה בטדי. מכבי ת"א טקטית, עם סגל עמוק - אבל לא מבריקה. אורי אוזן מנתח

(גודל טקסט)

המשחק המרכזי של המחזור השישי הפגיש בטדי לקרב קצוות את ביתר ירושלים, שמתקשה להתחבר, עם מכבי ת"א, שרודפת אחרי המוליכה מחדרה לקראת המשחק ביניהן אחרי פגרת הנבחרות.

בית"ר הגיעה למשחק כשמאמנה, גיא לוזון, עדיין מחפש את השיטה והשחקנים שיוציאו אותו לדרך חדשה אחרי פתיחת עונה גרועה. באופן מפתיע, החליט לוזון לפתוח דווקא עם אור זהבי כמגן ימני, השחקן הרביעי שמשחק בתפקיד הזה בבית"ר העונה – ולא האחרון. זהבי, בלם במקור, לא קיבל דקות יותר מחודשיים ובמשחקו האחרון מול חדרה בתחילת ספטמבר, תופקד כמגן שמאלי והוחלף בדקה ה-70. השינוי המשמעותי השני היה ספסולו של יאקוב סילבסטר, והחזרה להרכב, לראשונה ממחזור הפתיחה, של אנתוני וורן.

מכבי ת"א הפתיעה במשהו עם ההרכב, כשאיביץ' בוחר להשאיר על הספסל את שניים משחקני ההתקפה הטובים ביותר שלו העונה, אלירן עטר ודור מיכה ובחר לפתוח עם שלישיית קישור פיזית ואגרסיבית – גולסה, גלזר ופרץ כשאפואדו ואצילי מצטרפים לשכטר בהתקפה.


הצליח רק בחילוף של סילבסטר. לוזון

המשחק עצמו התנהל באיטיות, כששתי הקבוצות מבטלות האחת את רעותה. שתיהן שיחקו ב-4:1:4:1, ללא שחקנים ששוברים קווי הגנה במסירה וכמעט ללא חילופי מקום ולקיחת סיכונים בחלק הקדמי. היה ברור שאם ייפול שער, זה יכול לקרות רק באחת משתי דרכים – מצב נייח או טעות מכריעה של שחקן. ואכן האופציה השנייה קרתה וגורש שגה בהערכת כיוון הכדור של אצילי מה שהוריד את מכבי ליתרון לחדרי ההלבשה.

לוזון הגיב נכון במחצית, כשהכניס את סילבסטר, הזיז את וורן ימינה ועבר ל 4:2:4 עם ורד מאחורי סילבסטר. בית"ר השתלטה על המשחק (החזיקה בכדור משמעותית יותר ממכבי במחצית השנייה), ניצלה משחק מרושל של קשרי מכבי ת"א (גלזר במשחקו החלש ביותר העונה) והתחילה לדחוף קדימה. לצערה, וורן לא ניצל שני מצבים ודאיים לשער ומנע ממנה לחזור למשחק.

ואז, בדקה ה 66, בדומה למה שארע בקריית שמונה, לוזון נכנע ללחץ הקהל והכניס את ערן לוי במקום וורן ומאותו רגע בית"ר איבדה לחלוטין את המומנטום והמשחק שוב חזר להתנהל באיטיות ובחוסר דיוק של שתי הקבוצות. לוי לא מוצא את עצמו בבית"ר, הקבוצה לא משחקת בשבילו ואז הוא נחשף במלוא חולשתו. הוא נראה מפוזר וכבד, לא תורם למשחק ההגנה ואבוד במשחק ההתקפה.


לא תורם להגנה, אבוד בהתקפה. ערן לוי

וכאילו זה לא הספיק, לוזון החליט להכניס את מאור בוזגלו בדקה ה-87 במקום טיירה, כביכול בשביל ללכת על כל הקופה. מעבר לעובדה שבוזגלו חוזר מפציעה קשה ועדיין לא בכושר משחק, הכניסה שלו העבירה את לוי לעמדת הקשר האחורי ובית"ר נענשה בדיוק מהעמדה הזו תוך דקה אחת בלבד וסידרה לאצילי צמד מול האקסית.

בית"ר יוצאת לפגרת הנבחרות בלחץ גדול מאוד. לוזון יהיה חייב לקבל החלטה עם מי הוא הולך לצאת למלחמה, גם אם זה אומר לשים בצד חלק מהשמות הנוצצים שהגיעו לבית"ר העונה ופחות מתאימים לדרכו והבנתו של המאמן. לוזון נמצא כרגע עם הגב לקיר, אין לו מה להפסיד וברגעים האלה הוא חייב ללכת עם האמת שלו, לוותר על החילופים הפופוליסטיים שמוציאים את הקבוצה מאיזון תוך כדי משחק ולא להיכנע ללחצים הגדולים שיש סביבו להרכיב שחקן זה או אחר. אם כבר ללכת, אז בדרך שלך ועם השחקנים שהוא מאמין בהם בכל הלב.

מכבי לא מבריקה, אבל מראה קבוצה טקטית, מסודרת, סבלנית, קשה להכנעה ועם סגל עמוק. היא מכריעה את רוב משחקיה במחצית השנייה כשבמחציות הראשונות איביץ' מעדיף לפתוח עם הרכבים פיזיים ולא מבריקים, ששוחקים את היריבות. החל מדקה 60 הוא מכניס את שחקני ההכרעה שלו, שיגמרו את המשחק. עד עכשיו זה עובד מבחינת התוצאות בליגה, גם אם היכולת לא מלהיבה. אחרי פגרת הנבחרות מחכה למכבי מוליכת הטבלה מחדרה, לאחד המשחקים הכי מסקרנים העונה. תוצאה טובה של חדרה מול מכבי, בהחלט יכולה לגרום לניסו אביטן לחלום על ראניירי, לגומה על וארדי ולפלומן על מאחרז.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי