רוטן: לפי המשחקים מתחילת העונה, מכבי חיפה צריכה להיות בצמרת

פרד רוטן
פרד רוטן | ערן לוף

מאמן מכבי חיפה במחמאות לנבחרת: "לא הופתעתי מהנצחונות, אני מאוד אופטימי לגבי העתיד" * לקראת המשחק מול נתניה: "יש לנו האיכות לנצח אותם"

(גודל טקסט)

פרד רוטן, מאמן מכבי חיפה, וחלוץ הקבוצה מוחמד עוואד, דיברו היום (חמישי) בשעות הבוקר במסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול מכבי נתניה שייערך ביום שני. רוטן פתח במחמאות לנבחרת ישראל: "אני לא מופתע מהניצחונות, במשחק הראשון מול מול אלבניה הנבחרת הגיעה להרבה מצבים והייתה צריכה לכבוש. לישראל יש שחקנים טובים ואני מאוד אופטימי לגבי העתיד".

לגבי השיטה של מכבי חיפה: "אנחנו מגיעים להרבה מצבים, וכמעט ולא סופגים. אנחנו בדרך הנכונה ולפי המשחקים מתחילת העונה צריכים להיות בצמרת". מכבי חיפה מדורגת במקום ה-10 לאחר המחזור השישי עם שש נקודות (ניצחון אחד, שלוש תוצאות תיקו ושני הפסדים). 


"מיכיל קראמר עדיין זקוק לזמן" (מאור אלקסלסי)

על היכולת של מיכיל קרמר: "קראמר שיחק מעט דקות וזה עדיין מוקדם מדי לשפוט אותו. גם בשנה שעברה היו הרבה בעיות עם מאבוקה מבחינה טקטית, זה דברים שלוקחים זמן".

המשחק מול נתניה: "בעונה שעברה היו לנתניה שני שחקנים שהיו אחראים על רוב הנקודות, ערן לוי ודיא סבע. אבל הם כבר לא שם והקבוצה מאוד השתנתה. אם משווים אותה אלינו, יש לנו את האיכות כדי לנצח".

מוחמד עוואד שזומן לראשונה לסגל של נבחרת ישראל אמר: "אני מאוד שמח על הזימון ועל האמון, זו חוויה טובה שניצחנו. הסגל מאוד מגובש והייתה אווירה מאוד טובה בנבחרת".

 


מוחמד עוואד. "אני שמח על הזימון לנבחרת" (ערן לוף)

על השתלבותו בקבוצה העונה אמר עוואד: "תמיד רציתי להיות שחקן מכבי חיפה ותמיד רציתי להיות חלק ממכבי חיפה, אני עושה את העבודה שלי, אני לא מסתכל על אחרים, הסגנון משחק שלנו מאוד מתאים לי ואני מנסה לנצל את המצבים. צריך להחזיר את האמון שנותנים לי ואני כרגע לא כובש מספיק שערים וזו עובדה. ההצבה באגף ימין זה משהו שאני רגיל אליו, אבל גם אני וגם הקבוצה צריכים להביא יותר מספרים".

מכבי חיפה צפויה לערוך היום אימון עם סגל מלא, לאחר חזרתם של שני השחקנים הזרים ג'ורג' מנדג'ק ששיחק עם נבחרת קמרון וסיידובה סומא ששיחק עם נבחרת גינאה. מקומו של הקמרוני בהרכב מובטח, ונראה שגם הגינאי יהיה בסגל לקראת המשחק מול מכבי נתניה ביום שני ואף יקבל דקות משחק מרובות. "סומא התאמן כל השבוע בנבחרתו ברמה גבוהה ואף שיחק 45 דקות, כך שהוא בכושר מספק כדי לעזור לנו", אמרו במועדון. בשלב זה נראה כי הקשר לא יפתח בהרכב הראשון, אבל ייכנס כמחליף.

מי שלא צפוי להיות בסגל שוב הוא אופיר מזרחי, שמאז שביקש לעזוב לקראת סיום מועד ההעברות נדחק ליציע ולא זוכה להזדמנויות מצד הצוות המקצועי. גם מקומם של הבלם רמי גרשון ושל הקשר רועי קהת לא ברור, אך נראה כי לפחות אחד מהשניים יהיה בסגל מול נתניה. מי שעוד נדחק לאחרונה ליציע הוא הקשר הצעיר עמית זנטי, שכזכור ספג שני כרטיסים צהובים במשחק מול מכבי פתח תקווה, דבר שגרם לכעס בצוות המקצועי והניהולי של המועדון.

בתחילה רצו בחיפה לקנוס את השחקן ואף להושיבו מספר שבועות ביציע, אבל התנצלותו הן בפני הצוות המקצועי והן בפומבי במסגרת פעילות קהילתית של הקבוצה באחד מבתי הספר, גרמה לשינוי במחשבה בקרב ראשי הירוקים שאף ציינו: "זנטי הוא שחקן בית שנלחמנו להשאירו. הצוות המקצועי וגם המנהל הטכני מו אלאך הבהירו לו כי ההתנהגות שלו אינה מקובלת, אבל שהוא יקבל הזדמנות לחזור לעצמו".


זנטי. ישוב לסגל מוקדם מהצפוי? (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי