צפו בתקציר: 0:4 משכנע למכבי תל אביב על חדרה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

משחק עונה הובטח, אבל רק קבוצה אחת הופיעה. אופואדו (7) כבש לאחר מהלך יפה של מיכה ופרץ והשלים צמד בגלל טעות בהגנה (32). גולסה (36) וסבוריט (54) הוסיפו. החלום של ניסו אביטן התפוצץ, איביץ' ראשון בטבלה

(גודל טקסט)

זהו, הנשף נגמר. השעון צלצל חצות, הכרכרה הפכה לדלעת וסינדרלה חזרה להיות הפועל חדרה, העולה החדשה, שהגיעה עם המון תקווה למשחק היום (שבת) אבל הובסה 4:0 על ידי מכבי תל אביב, שעקפה אותה בדרך למקום הראשון בטבלה.

הציפיות היו גבוהות. שתי המוליכות, שתי הקבוצות היחידות שעדיין לא הפסידו העונה, איצטדיון מלא, המבחן האמיתי של הפתיחה המפתיעה מצד חדרה ושל הצהרות האליפות מצד מכבי תל אביב. אלא שעל המגרש זה היה מה שזה: קבוצה בשווי 100 מיליון שקל מול קבוצה שבשנה שעברה שיחקה נגד בני לוד ורמת השרון. מה שעבד נגד שאר קבוצות הליגה לא עבד מול החבורה של ולאדן איביץ', ששלטה כבר מהדקה הראשונה ולא נתנה ליריבתה להחזיק בכדור. תוך 7 דקות היא כבר עלתה ליתרון לאחר מהלך נפלא של דור מיכה שהכניס כדור עומק לדור פרץ, וזה מסר לצ'יקו אופואדו שהיה שם כדי לדחוק פנימה.

שחקני חדרה, שמעולם לא שיחקו מול קהל רב כל כך, לא הצליחו לצאת מההלם ובמשך 25 הדקות הבאות לא ייצרו מצב אחד על השער של ראיקוביץ'. גם ההגנה לא היתה מרוכזת, ובדקה ה-32 טעות קריטית עלתה להם בעוד ספיגה – ושוב היה זה אופואדו כדי לקחת את הכדור, לעבור את אג'ידה ולגלגל את השני שלו במשחק. תוך ארבע דקות זה כבר היה תבוסה של ממש, כשבלבול בהגנה הוביל את הכדור לגולסה וזה בעט מקרוב כדור שהשוער הניגרי לא היה עירני מספיק לעצור. באף נקודה במחצית הראשונה חדרה לא נראתה כמו קבוצה שמוליכה את הליגה ובטוחה ביכולה לנצח גם את מכבי תל אביב. היא פשוט נכבתה, ונתנה לדור מיכה ודור פרץ, שניהם במשחק מעולה, לשלוט במרכז המגרש ולנהל את המשחק כמעט אך ורק בחצי שלה.

אוהדי חדרה בשלט
אוהדי חדרה בשלט "מעניין" (דני מרון)

השער של אנריק סבוריט, בבעיטה נהדרת מחוץ לרחבה בדקה ה-54, היה רק חותמת רשמית על הפערים הגדולים בין שתי הקבוצות. המחצית השנייה, גם אם היו בה פחות שערים מבראשונה, נראתה אותו דבר מבחינת יחסי הכוחות. זו לא הפעם הראשונה שחדרה חוטפת רביעייה העונה – היא ספגה תבוסה דומה ממכבי חיפה בגביע הטוטו באוגוסט – אבל אז זה לא הפתיע אף אחד. כולנו חשבנו שחדרה היא קבוצה ברמת ליגה לאומית ומכבי חיפה יכולה לחזור לימי הזוהר. הפעם אף אחד לא ציפה לתוצאה כזו, והיא רק מדגישה עד כמה לא משנה כמה נתלונן על הכדורגל הישראלי, בליגה שלנו הכל יכול לקרות.


הרכבים
מכבי תל אביב:
 פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, ז'איר אמאדור, שרן ייני, אנריק סבוריט, דור פרץ, אייל גולסה, דור מיכה (דן גלזר 81), עומר אצילי (מתן חוזז 57), איתי שכטר, צ'יקו אופואדו (אבי ריקן 72).

הפועל חדרה: אוסטין אגידה, דיאא לבאבידי, דויד מתיאוס, ירין פרץ, מקסים גרצ'קין, קווין טאפוקו, מוחמד אבופאני (יונתן לוי 60), חסן אבו זייד (אליאל פרץ 46), סלים עמאש (דובב גבאי 46), פרדי פלומיין ולוסיו.

מהלך המשחק
דקה 1:השופט עידן לייבה הוציא את המשחק לדרך לעיני 12,123 צופים.

סבוריט מול עמאש. מכבי תל אביב לוחצת כבר מהדקות הראשונות (דני מרון)
סבוריט מול עמאש. מכבי תל אביב לוחצת כבר מהדקות הראשונות (דני מרון)

דקה 7, מכבי תל אביב עולה ל-0:1: הצהובים פתחו בלחץ וזה השתלם מוקדם מאוד: מיכה הגביה כדור עומק, דור פרץ השתלט עליו ונתן קטנה לצ'יקו אופואדו, שכבש בנגיעה. חדרה עדיין נראית קצת בהלם.

דקה 26: דור פרץ בעט מחוץ לרחבה, אג'ידה זינק בזמן והדף לקרן.

דקה 32, 0:2: איזו טעות בהגנה של חדרה! צ'יקו אופואדו השתלט על הכדור הטועה, עקף את אג'ידה וגלגל פנימה את השני שלו הערב.

מיכה ואופואדו חוגגים. אף אחד לא ציפה לכזו תוצאה במחצית הראשונה (דני מרון)
מיכה ואופואדו חוגגים. אף אחד לא ציפה לכזו תוצאה במחצית הראשונה (דני מרון)

דקה 36, 0:3: חדרה מתפרקת. גולסה בעט מתוך הרחבה, הכדור פגע בשחקן הגנה והשוער לא הצליח למנוע ממנו להתגלגל לרשת. השחקנים של איביץ' חוגגים.

דקה 46: מיכה הכניס עוד כדור נהדר, הפעם דסה הגיע אליו אבל בזווית קשה וההגבהה שלו נהדפה לקרן.

דקה 54, 0:4: התבוסה הפכה לרשמית: הכדור הגיע לאנריק סבוריט על קצה הרחבה, שבעט כדור חזק לרשת העליונה.

דקה 85: פנדל! חוזז חדר לרחבה ואג'ידה יצא כדי לעצור אותו, לייבה שרק מיד. שכטר ניגש לבעוט, אבל הכדור השטוח שלו לא היה טוב והשוער הדף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי