צפו בתקציר: מכבי חיפה הובכה עם 2:0 למכבי נתניה

מוחמד עוואד, רפי אוסמו
מוחמד עוואד, רפי אוסמו | ערן לוף

ניצחון, 5 שערי זכות ו-8 שערי חובה - זה המאזן העלוב של רוטן שצנח למקום ה-12. תירם הכריע את המשחק בנגיחה (77), ברשצקי הכפיל (95). ריינן שלח מרפק והורחק (51), גם מנחם ספג אדום לאחר שחבט בגוזלן (90)

(גודל טקסט)

מכבי חיפה קיוותה להשיג את ניצחונה השני העונה בליגת העל לעיני כ-14,000 צופים באצטדיון סמי עופר, אך למכבי נתניה היו תוכניות אחרות והיא השיגה 0:2 גדול הודות לשערים של דודי תירם (השלישי שלו העונה) ומוטי ברשצקי המחליף במפגש שנעל את המחזור השביעי בליגת העל.


עוד קודם לכן המשחק קיבל תפנית כשאטיין ריינן שלח מרפק לפניו של גיא מלמד וספג כרטיס אדום ישיר (51). אם לא די בכך גם סאן מנחם הורחק לאחר שחבט בפראות בפניו של שובל גוזלן בדקה ה-90 והוא עלול לספוג עונש כבד.


המשחק בסמי עופר נפתח בלחץ של מכבי חיפה, שלא הצליחה להגיע למצבים מסוכנים מלבד בעיטה של ניקיטה רוקאביצה מ-16 מטרים שנעצרה אצל דני עמוס, והמארחת הסתפקה בהנעת כדור סתמית. מכבי נתניה מנגד יצאה מההלם של דקות הפתיחה והחלה להכתיב את הקצב. פאטוש בצ'יראיי הגיע לשני מצבים טובים בתוך הרחבה, אך לא הצליח לתרגם אותם לשערים ו-45 הדקות הראשונות הסתיימו בתיקו מאופס. 



חגיגה צהובה בסמי עופר (ערן לוף)


בניגוד ל-45 הדקות הראשונות, המחצית השנייה נפתחה בסערה כשמכבי חיפה נותרה בעשרה שחקנים (51). גיא מלמד נשלח מצוין לעומק, אך אטיין ריינן – שהיה אחרון בדרך לשער של גיא חיימוב – חסם את דרכו ושלח מרפק שעלה לו בכרטיס אדום ישיר. דקה עברה ודודי תירם התרומם נהדר ונגח בעוצמה למשקוף. מנגד היה זה עמית זנטי שפספס מול שער חשוף אחרי עבודת הכנה מצוינת של ארנסט מאבוקה. תירם, כבר אמרנו? הבלם של מכבי נתניה הכריע את המשחק בדקה ה-77 עם עוד נגיחה אדירה שלא הותירה לחיימוב סיכוי. שער ליגה שלישי העונה לשחקן ההגנה.


בדקה ה-90 סאן מנחם איבד את העשתונות כשחבט בפניו של שובל גוזלן וספג כרטיס אדום ישיר. עמוק בתוך תוספת הזמן מוטי ברשצקי, שעלה מהספסל ובישל את השער הראשון של היהלומים, קבע 0:2 בבעיטה שטוחה לפינה ונתן את האות לחגיגות הגדולות של היהלומים.


בעקבות ההפסד מכבי חיפה צנחה למקום ה-12 כשרק הפרש שערים מפריד בינה לבין הפועל רעננה שנמצאת מתחת לקו האדום עם שש נקודות. הירוקים, שניצחו רק פעם אחת מפתיחת העונה וכבשו חמישה שערים בלבד, ייצאו למשחק חוץ לא פשוט בשבוע הבא מול הפועל תל אביב במושבה בידיעה שכל תוצאה פרט לניצחון עלולה לגרום לזעזוע על הקווים. מכבי נתניה, מנגד, ברחה מהקו אדום ועלתה עד למקום ה-10 כשבמאזנה שבע נקודות. בשבוע הבא החבורה של דראפיץ' וברדה תארח את הפועל באר שבע המתאוששת.



ברשצקי ותירם. שני כובשים של מכבי נתניה (ערן לוף)


הרכבים

מכבי חיפה: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, אליסון דוס סנטוס, אטיין ריינן, סאן מנחם, נטע לביא (אופיר מזרחי, 82), ג'ורג' מנדג'ק, שלומי אזולאי, ניקיטה רוקאביצה (עמית זנטי, 46), מוחמד עוואד ומיכיל קראמר.


מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון, ברנקו ורגוץ', דודי תירם, ג'ונתן ברנשטיין, ניקו אולסק, עלי מוחמד, סתיו פיניש, אביב אברהם (מוטי ברשצקי, 68), פאטוש בצ'יראיי, גיא מלמד (שובל גוזלן, 74).


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק בסמי עופר יצא לדרך, מי מהקבוצות תצליח לברוח מהתחתית? 

דקה 8: קראמר ניסה להפתיע בבעיטה מ-27 מטרים, דני עמוס היה במקום וקלט ללא קושי.




לא הורגש מספיק בדקות הראשונות. מאבוקה (ערן לוף)


דקה 11: אזולאי הכניס כדור עומק לרוקאביצה שבעט מ-15 מטרים, אך עמוס ירד מצוין והדף לקרן.


דקה 20: גיא מלמד נותר פנוי ומ-20 מטרים בעט לא מספיק חזק.



שניהם לא יכולים להיות רגועים. דראפיץ' ורוטן על הקווים (ערן לוף)


דקה 21: ויקי כחלון פרץ בימין והעביר רוחב לבצ'יראיי שפספס מקרוב הזדמנות מצוינת.


דקה 24: עלי מוחמד חילץ כדור במרכז המגרש והעביר לבצ'יראיי שחדר לרחבת מכבי חיפה אחרי שעבר שני שחקנים ירוקים, אבל חיימוב יצא נהדר והצליח להרחיק את הסכנה בעזרת רגלו.



מנע שער. גיא חיימוב (ערן לוף)


דקה 44: קראמר קיבל מסירה טובה מלביא ושלח כדור רע מאוד ליציע.


דקה 46: המחצית השנייה בסמי עופר יצאה לדרך לעיני כ-14,000 צופים, עמית זנטי עלה מהספסל במקום ניקיטה רוקאביצה המאכזב.


דקה 48: התקפה יפה של מכבי חיפה הסתיימה עם החמצה גדולה של זנטי, שבעט מעשרה מטרים מעל המשקוף.



רוטן ויתר עליו כבר במחצית. רוקאביצה (ערן לוף)


דקה 51, מכבי חיפה נותרה בעשרה שחקנים: מלמד נשלח לעומק וריינן – שהיה האחרון בדרך לשער של חיימוב – שלח מרפק לפניו של החלוץ של מכבי נתניה וספג את הכרטיס האדום.



רותח על השופט. שלומי אזולאי (ערן לוף)

ריינן בדרכו לחדר ההלבשה לאחר הכרטיס האדום (ערן לוף)


דקה 52: דודי תירם התרומם הפלאה ונגח מתוך הרחבה בעוצמה למשקוף.


דקה 54: מאבוקה פרץ מימין ומצא את זנטי שמול שער חשוף הצליח לבעוט היישר לגופו של השחקן ההגנה הצהוב. איזו החמצה ענקית.



החמצת ענק. עמית זנטי (ערן לוף)


דקה 68: עוואד ניסה להפתיע את עמוס מזווית קשה והניסיון שלו חלף סמוך למשקוף.


דקה 77, מכבי נתניה עלתה ל-0:1: כדור קרן מדויק נחת על ראשו של דודי תירם שנגח בעוצמה לרשת של גיא חיימוב. שער ליגה שלישי העונה לבלם הכובש של מכבי נתניה.


דקה 87: אופיר מזרחי המחליף בעט מ-19 מטר מעל השער של גיא חיימוב.


דקה 90, חיפה בתשעה שחקנים: סאן מנחם חבט בפניו של שובל גוזלן וספג כרטיס אדום ישיר.


דקה 95, מכבי נתניה עלתה ל-0:2: מוטי ברשצקי נותר פנוי בתוך הרחבה ושלח בעיטה מדויקת לפינה של חיימוב. שער ובישול למחליף של דראפיץ' וברדה.



בלם כובש. דודי תירם (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי