רשמית: אלי גוטמן חתם לעונה וחצי במכבי חיפה

אלי גוטמן, יעקב שחר
אלי גוטמן, יעקב שחר | ראובן כהן, מכבי חיפה האתר הרשמי

פגישה בין המאמן ליעקב שחר הובילה לחתימה, גוטמן יעמוד על הקווים כבר בשבת מול הפועל חדרה (שבת, 20:30 בספורטHD4). מאס ומאמן השוערים סיימו את תפקידם, גיורא אנטמן שב למועדון

(גודל טקסט)

פרק חדש נוסף נפתח במכבי חיפה: אלי גוטמן מונה היום (חמישי) רשמית למאמנה של הקבוצה. גוטמן יעמוד על הקווים כבר בשבת הקרובה, במשחק נגד  הפועל חדרה (20:30, ישיר בספורטHD4) ויסגור מעגל במועדון, שבו שימש כעוזרו של שלמה שרף בתחילת שנות ה-90. אמש בשעת לילה מאוחרת הגיע גוטמן לפגישה עם יעקב שחר וסיכם את תנאיו לעונה וחצי, כשהבוקר כבר הגיע יחד עם שחר למתחם האימונים בכפר גלים, קיים פגישת עבודה ראשונה עם הצוות המקצועי והעביר אימון בכורה.

גוטמן אמר היום: "כבוד גדול הוא לי לאמן במועדון גדול כמו מכבי חיפה. זה יום מיוחד ומרגש עבורי, אני חוזר אחרי 26 שנה. מצפים לנו אתגרים גדולים ואני מודה על האימון. כעת – לעבודה".

לאחר מכן אמר המאמן לאתר הרשמי של הקבוצה: "אני מאושר ומחייך אחרי אימון. פגשתי את השחקנים שלי. יום מרגש עם הרבה מאוד משמעות עבורי. נולדתי בעיר הזו. כחיפאי אני מודע היטב לאן הגעתי. אני מוכן לאתגר הזה, מגיע בשיא המרץ. אנחנו מכבי חיפה והדגש הוא על האנחנו, מתכוננים למשחק בשבת. אנחנו יודעים שהצבא הירוק יהיה מאחורינו נדבר על הכל במסיבת עיתונאים שנכנס, אבל כרגע כל האנרגיות שלנו לכיוון המשחק בשבת. ירוק עולה".

 

כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, גוטמן היה המינוי המועדף מתחילת הדרך. עבור מאמן הנבחרת לשעבר, זאת תהיה כאמור קדנציה שנייה במדי הירוקים, אך ראשונה כמאמן ראשי. המאמן כבר מתכנן את השינויים בצוות המקצועי. רוב מאס ומאמן השוערים ארנו וואן זוואם סיימו את תפקידם בקבוצה, כשגיורא אנטמן שב לתפקיד מאמן השוערים במועדון. אנטמן אמר היום: "חזרתי הביתה. אין מאושר ממני. אני מכיר מצוין את המקום הזה ואוהב אותו. אעשה הכל כדי שמכבי תחזור למקומה הטבעי בכדורגל הישראלי".

עדיין לא ברור אם עוזר המאמן,  איתי מרדכי, יישאר בתפקידו או יקבל תפקיד בכיר במחלקת הנוער, אם גוטמן יביא את פליקס נעים כעוזר מאמן. 

כ-26 שנים לאחר שעזב, חזר אלי גוטמן למכבי חיפה מהדלת הראשית. המאמן בן ה-60 לא היה כשנתיים על הקווים, מאז נפרד מהפועל תל אביב והוא אף הצהיר כי לא ישוב לאמן עד שלא תתקבל הצעה ראויה. גוטמן החל לאמן כבר ב-1985 בליגות הנמוכות באיזור צפון, תחילה במכבי קריית ביאליק, דרך בית"ר חיפה, הפועל טירת הכרמל ומכבי טמרה ועד שהגיע למכבי חיפה והיה שותף, כעוזר מאמן, לזכייתה באליפות.

לאחר אותן שנתיים בירוק עלו מניותיו של גוטמן והוא עבר להדריך את צפרירים חולון, מכבי הרצליה, הפועל בית שאן והפועל באר שבע, אותה הוביל בעונת 1996/7 לזכייה בגביע המדינה על חשבון מכבי תל אביב. הבאת זרים כמו ג'ובאני רוסו וסיאד חלילוביץ' קידמה אותו להפועל חיפה, איתה זכה באליפות בעונתו השנייה. מהכרמל עבר לבירה ואימן את בית"ר ירושלים, ממנה נפרד באותה עונה לאחר שאושפז עקב בעיות בלבו. 


אלי גוטמן. סגר מעגל וחזר למכבי חיפה (ראובן כהן, מכבי חיפה האתר הרשמי)

בין השנים רשם גוטמן קדנציות נוספות בהפועל פתח תקווה ובהפועל באר שבע, ואימן בפראלימני הקפריסאית. ההצלחה מעבר לים סידרה לו את תפקיד מאמן מכבי נתניה, תחת הבעלים דניאל יאמר. מחלוקות מול הבעלים הובילו לפיטוריו במהלך העונה והוא שב לקפריסין ואימן את א.א.ל לימסול. 

ב-2007 הגיע גוטמן להפועל תל אביב ובנה את אחת הקבוצות הטובות בתולדות המדינה. הוא קיבל את הקבוצה כשהייתה בתחתית בדצמבר של אותה שנה לאחר התפטרותו של גיא לוזון, אולם הוביל אותה עד לגמר גביע המדינה. שנה לאחר מכן נאבקה הקבוצה על האליפות ובעונת 2009/10 זכתה בדאבל והעפילה בליגה האירופית לשלב 32 האחרונות. שנה לאחר מכן גם הוביל את הפועל ת"א לשלב הבתים בליגת האלופות ובסיום אותה עונה נפרד מהאדומים לטובת משרת מאמן נבחרת ישראל. לאחר ארבע שנים כמאמן לאומי, בין השנים 2011-2015, התפטר ובינואר 2016 שב להפועל תל אביב כמנג'ר, אלא שתוך זמן קצר פוטר המאמן גיא לוי וגוטמן ירד לקווים. עונה לאחר מכן גוטמן שב לתפקיד המנג'ר וגיא לוזון מונה למאמן, אלא שבינואר פוטר עקב הליך הקפאת הליכים והחלפת הבעלות.


גוטמן מעביר אימון בכורה בירוק (ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי