ג'אן לספורט1: "מכבי ת"א? אני חולם קצת יותר רחוק"

דור ג'אן
דור ג'אן | עדי אבישי

לפני המשחק נגד הפועל חיפה, חלוץ בני יהודה התייחס לעתידו: "החלום שלי זה לשחק באירופה, ברמות הכי גבוהות". על היכולת של הקבוצה: "עוד לפני הכדורגל, יש לנו חדר הלבשה מאוד מגובש וחזק"

(גודל טקסט)

בני יהודה שנמצאת בכושר יוצא מהכלל ורשמה ארבעה נצחונות בחמשת משחקיה האחרונים, תצא מחר (שבת, 18:00) למשחק חוץ לא פשוט נגד הפועל חיפה שמנסה להתייצב. הזהובים מדורגים במקום השלישי וישמחו מאוד לצאת לפגרת הנבחרת עם נצחון נוסף. כרגיל בשבועות האחרונים, המאמן יוסי אבוקסיס ישמור על הרכב זהה במערך של שלושה בלמים עם קרלוס קוויאר, איציק עזוז ודן מורי, כאשר בחלק הקדמי יפתח שוב דולב חזיזה לצידם של צמד החלוצים מאוויס צ'יבוטה וירדן שועה שנמצאים בכושר הבקעה מצוין. אגב, גם צ'יבוטה וגם שועה צברו כבר ארבעה צהובים ויצטרכו מעתה להיזהר מצהוב חמישי שיגרור עונש השעייה ממשחק אחד.

מי שהשתלב העונה בצורה יוצאת מהכלל בסגל הקבוצה, הוא החלוץ דור ג'אן, שעולה כמעט בקביעות מהספסל, אך במאזנו כבר שלושה שערי ליגה. "זה לא סוד שהתחלנו את העונה בטיפה דשדוש, אבל מאז הצלחנו להרים את עצמנו ולהתייצב ולהשיג ניצחונות קשים ויפים", אומר ג'אן בראיון לספורט1, לקראת המשחק בסמי עופר. "אין ספק שאחרי ניצחונות גם הביטחון מגיע. אנחנו יודעים שזה משחק חוץ לא פשוט. הם החליפו מאמן ויש שם אנרגיות אחרות וקבוצה טובה, אבל בסופו של דבר אם נמשיך את הקו שלנו, גם נחייך".

כוחה של בני יהודה העונה: "אני חושב שקודם כל, עוד לפני הכדורגל, יש לנו חדר הלבשה מאוד מגובש וחזק ובסופו של דבר אין אפס, כשיש את הדברים האלה ויש חדר הלבשה שכולם חברים, גם היכולת על המגרש היא בהתאם. אני לא יודע אם יש לנו משהו אחד או שניים שחזקים, אני פשוט חושב שיש לנו 11 שחקנים על המגרש וכולם חזקים מאוד. וכשאנחנו משחקים ביחד, אנחנו יחידה אחת עם יכולות מדהימות".

השילוב הטוב בין הוותיקים לצעירים בקבוצה: "אנחנו סוג של קבוצה חדשה. יש כאן שחקנים שהיו כאן בעונה שעברה, אבל רוב השחקנים הגיעו העונה. יש כאן לא מעט צעירים שרעבים מאוד וזה לא סוד, מוכשרים כולם והחיבור פה הוא באמת טוב. אני לא יודע אם זה בגלל השחקנים, או בגלל צוות האימון, או בגלל האווירה כאן במקום, אבל כולם חברים טובים והיכולת בהתאם".


"
כולם חברים טובים והיכולת בהתאם" (עדי אבישי)

הקפיצה שעשתה הקבוצה בפן המנטלי והמוכנות לכל יריבה העונה: "אני חושב שזה גם בעזרת השחקנים, אבל בעיקר בזכות הצוות המקצועי. הצלחנו לייצר איזושהי יציבות מנטלית, שמובילה אותנו מתחילת העונה, כבר מהמחזור הראשון. אלה הדברים שמנחים אותנו בסופו של דבר, לאורך כל הדרך. זה אומר שבאים לכל משחק רעבים, עם אנרגיות גבוהות. למשל הניצחון שהיה לנו על בית"ר, יש קבוצות שמגיעות אחר כך וטיפה מורידות את הרגל מהגז ואצלנו זה לא היה ככה, כי אנחנו מבינים שבשביל להיות קבוצה חזקה ובשביל להיות במקום שאנחנו רוצים להיות אף אחד לא יעשה לנו הנחות ונצטרך להשיג את הנקודות בעצמנו. בסופו של דבר, יש פה הרבה צעירים שרוצים להתקדם לרמות יותר גבוהות וצריך להגיע בכל משחק ולהיות טובים".

המשמעות של הישארותו של יוסי אבוקסיס בתפקיד מאמן הקבוצה: "באופן כללי, בכל מועדון, כשיש יציבות לצוות המקצועי יש שקט ואפשר לעבוד ולשחק טוב במשחקים. זה לא סוד שיוסי עושה פה עבודה מדהימה ויש לו חיבור מיוחד עם כל השחקנים. עם כולם, עם מי שמשחק ועם מי שפחות ואין ספק שזה עוזר לנו לייצר יציבות ולשמר את היכולת שלנו".


אבוקסיס. "לא סוד שהוא עושה פה עבודה מדהימה" (דני מרון)

התפתחות הקריירה האישית שלו, אחרי שכבש שערים רבים במדי הנוער של מכבי תל אביב, בה גדל: "קודם כל, לגבי מכבי ת"א, כשמסיימים גיל נוער מגיעים לבוגרים, אז מן הסתם טבע הדברים הוא להשתנות ולהיות אחרת. בסופו של דבר, הייתי צריך לעבור דרך מסוימת, דרך הליגה הלאומית, בחזרה לליגת העל ועכשיו הגעתי למקום מאוד חם ומדהים, צוות אימון מדהים ושחקנים שאין דברים כאלה. וכשיש לך את היציבות הזאת ונותנים בטחון לשחק, אז דברים טובים קורים".

לסיום נשאל ג'אן אם על רקע השתלבותם של שחקני בית רבים כיום בהרכב הקבוצה, עדיין יש לו חלום לחזור הביתה למכבי תל אביב, בדלת הראשית והשיב: "בוא נגיד שהחלום שלי זה לשחק באירופה, ברמות הכי גבוהות. אבל בסופו של דבר כדי להגיע לחלום הזה אני אצטרך להוכיח את עצמי, קודם כל בבני יהודה ולהיות טוב ומשם נראה לאן אתקדם. לגבי מכבי, אני לא יודע אם זה יושב לי בראש. ברור שמכבי זה הטופ של הכדורגל הישראלי וכל שחקן בסופו של דבר רוצה להגיע לשם, אבל החלום שלי הוא קצת יותר רחוק ממכבי תל אביב. אני צריך להמשיך את קו ההתקדמות שלי, לשחק עם בטחון, לשפר את הפרמטרים שדרושים שיפור, בכל מיני דברים במשחק ובסופו של דבר אני מאמין שאם אני אשפר את זה, אני אגיע לשחק באירופה, כמו החלום של כל שחקן בארץ".

הרכב משוער: אמיליוס זובאס, שי קונסטנטין, איציק עזוז, קרלוס קוויאר, דן מורי, מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, יובל אשכנזי, דולב חזיזה, מאוויס צ'יבוטה, ירדן שועה.


ג'אן. מכבי ת"א? החלום הוא אירופה (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי