אפקט גוטמן: אוהדי מכבי חיפה הסתערו על הכרטיסים לדרבי

שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים | ערן לוף

לא מעט אופטימיות שררה אתמול בקרב הירוקים לאחר הניצחון על חדרה, המאמן החדש הבהיר כי אינו מעוניין בקראמר. "בכרמל משוכנעים: "אלי יחזיר אותנו לימים הגדולים". וגם: נפתחה המכירה להפועל חיפה

(גודל טקסט)

אופטימיות רבה במכבי חיפה לאחר הניצחון 1:2 אתמול (שבת) על הפועל חדרה. גם הבעלים יעקב שחר נראה רגוע ומחויך יותר לאחר הניצחון של הירוקים, ונראה כי גם הקהל מנסה לתת הזדמנות חדשה לצוות המקצועי החדש ולמאמן אלי גוטמן.

בחיפה שיבחו את המאמן בעיקר על ההכנה המנטאלית וועל ביצוע השינויים בהרכב כאשר עלה עם סינטיהו סלליך וסיידובה סומה ושינוי המערך לפיו עלה עם שני חלוצים בדמותם של ניקיטה רוקאביצה ומוחמד עוואד. "גוטמן הגיע מוכן לקבוצה. הוא הכיר את כל השחקנים והכיר את הבעיות של הקבוצה, וזאת גם הייתה אחת הסיבות לבחירתו כמאמן" הבהיר גורם בחיפה שהוסיף: "אומנם צריך להגיד את זה בזהירות אבל נראה כי ישנה רוח חדשה וגוטמן יחזיר את הקבוצה לימיה הגדולים". גם השחקנים הביעו הערכה למאמנם החדש, שאחד השינויים הראשונים שעשה היה שלט בכפר גלים ובו נכתב: "אנחנו לא מוותרים על המשחק לעולם".

גוטמן עצמו התייחס לשינויים: "מכבי חיפה הפתיעה אותי לטובה במחצית הראשונה. במחצית השנייה הייתה ירידה בקצב המשחק וביכולת, ויש לנו פגרה כדי להבין ממה נבעה הירידה של מספר שחקנים בפן הגופני. בכל מקרה, מה שחשוב היה הניצחון". המאמן הופתע מחוסר היציבות בכושר הגופני ורצה לעשות שינויים באימונים, אבל הופתע לגלות כי הצוות ההולנדי קבע מבעוד מועד חופשה של חמישה ימים בפגרה וחלק מהשחקנים כבר קבעו חופשות בחו"ל. במועדון היה מי שרצה לבטל את ימי החופשה אבל המאמן החליט לתת את הקרדיט לשחקנים.

גוטמן מודה לקהל.
גוטמן מודה לקהל. "הקבוצה הפתיעה אותי לטובה" (ערן לוף)

מבחינה מקצועית החזיר המאמן גם את הקשר רועי קהת, שעלה לקראת הסיום ויזכה להזדמנות מחודשת להוכיח את עצמו. מי שהודח מהסגל היה החלוץ ההולנדי מיכיל קראמר וזו היתה למעשה אמירה ברורה של המאמן כלפי החלוץ ההולנדי. בתוך שיחות סגורות אף הסביר המאמן כי אינו מעוניין בחלוץ שצפוי לעזוב כבר בחודש ינואר. "הוא פשוט לא מתאים לשיטה של גוטמן ולכן המאמן החליט שלא להתעכב על זה" אמרו בחיפה.

בתוך כך, מכירת הכרטיסים לדרבי מול הפועל חיפה שייערך בעוד כשלושה שבועות נפתחה ו-1000 כרטיסים כבר נרכשו על ידי הקהל הירוק ביום המכירה הראשון. אפקט גוטמן?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי