"הרצוג מאמין בזהבי ושום רוח צדדית לא תשנה את דעתו"

ערן זהבי, לואי טאהא
ערן זהבי, לואי טאהא | דני מרון

המאמן שוחח עם חלוץ הנבחרת לפני המשחק נגד גואטמלה, שנגמר ב-0:7 ענק לישראל, והבהיר לו כי הוא תומך בו: "אתה החלוץ של נבחרת ישראל". אותו הרכב צפוי לפתוח גם נגד סקוטלנד, רוטנשטיינר: "יהיה קשה יותר בחוץ"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל הביסה אתמול (חמישי) את נבחרת גואטמלה 0:7, ניצחון של הרמת המוראל והביטחון לקראת המשחק ביום שלישי בגלזגו נגד סקוטלנד. כבר היום יתקיים אימון לשחקנים שלא שיחקו אתמול, אימון בו אמור להתאמן אלמוג כהן המתאושש מהפציעה ויהיה כשיר לסקוטלנד. החלוץ תומר חמד יעבור היום ומחר מבחן כשירות בו יוחלט אם יטוס לגלזגו או שהפציעה לא תאפשר לו לשחק ביום שלישי. המשחק אתמול קבע כי ההרכב שפתח נגד גואטמלה יהיה ההרכב שיעלה לכר הדשא בהמפדן פארק ביום שלישי הקרוב נגד סקוטלנד.

אתמול שוב עלה לכותרות נושא ערן זהבי נגד אנשי התקשורת, שיצרו אווירה מחלחלת נגדו על היותו בהרכב הפותח של נבחרת ישראל. בשלושת הימים האחרונים האמירות נגד זהבי הגיעו עד לאנשי הצוות המקצועי של הנבחרת הלאומית, שחששו כי זהבי לוקח את הדברים אישית והדבר יפגע בו ובנבחרת. המאמן האוסטרי אנדי הרצוג קרא את זהבי לשיחה והבהיר לו: "אתה השחקן המוביל שלי בנבחרת הלאומית ויש לך את כל התמיכה שלי מבלי להביט לאחור. אתה החלוץ של נבחרת ישראל, תתרכז רק בדברים סביב המשחק ועמדת החלוץ הכובש ואני מאמין בך".

בצוות המקצועי התמיכה בזהבי מלאה ואין לה קשר לתומר חמד או כל שחקן אחר בקו הקדמי של נבחרת ישראל. גורם בנבחרת אמר: "זהבי הוא השחקן שמקרין על הנבחרת הלאומית הנוכחית. הצוות המקצועי נותן לו את כל הביטחון לכך. השילוב של זהבי ומואנס דאבור הוא עכשיו הדבר המוביל את ההרכב הפותח ושום רוח צדדית לא תשנה את הכיוון של המאמן". שחקנים בנבחרת הלאומית טוענים כי חזרתו של זהבי לנבחרת מרימה אותה קדימה, ויש דחיפה של שחקנים קדימה כשזהבי על כר הדשא.

זהבי.
זהבי. "השילוב שלו עם דאבור הוא מה דמוביל את ההרכב" (דני מרון)

כיאל: "קצב המשחק בגלזגו יהיה מטורף"
אלמוג כהן אמר: "אני כשיר והפציעה כבר מאחוריי, אוכל לשחק נגד סקוטלנד".

תומר חמד: "אני רוצה להיות חלק מהנבחרת בסקוטלנד. המאמן אנדי הרצוג מוכיח כי הדרך שלו נכונה והשחקנים מאמינים בו. לא נגיע לסקוטלנד במחשבות שאנחנו פייבוריטים, וכולנו מקווים שנעשה את ההעפלה לפלייאוף".

בירם כיאל: "נהנינו מהניצחון על גואטמלה, כי אם היינו מסיימים בתיקו או מפסידים ביכולת לא טובה כולם היו מדברים אחרת. ביום שלישי בגלזגו תהיה אופרה אחרת לגמרי. קצב המשחק שם יהיה מטורף ואנחנו מוכנים מנטלית למשחק, צריכים לשחק כמו גברים ביחד אחד למען השני".

דאבור.
דאבור. "לא באופוריה" (דני מרון)

מואנס דאבור: "נכון שלא כבשתי הרבה זמן בנבחרת ישראל, מאז 2015 למעשה. לא שיחקתי הרבה ועכשיו המאמנים מאמינים בי. הכול נפתח מחדש ויש לי ביטחון על המגרש. אנחנו לא באופוריה מהניצחון על גואטמלה, נתאמן בימים הקרובים עם הפנים ליום שלישי בסקוטלנד".

טאלב טוואטחה: "אני לא משחק עכשיו בפרנקפורט כי קשה להיכנס להרכב, אבל המאמן שם מאמין בי וזה יקרה בקרוב. אני מתאמן ברמות הכי גבוהות ואין מקום לדאגה כי אני בכושר טוב. קל לי לשחק ולהשתלב בשיטת משחק של 3-5-2 כי כך משחקת פרנקפורט"

אריאל הרוש: "המשחק נגד סקוטלנד ביום שלישי הוא קריטי עבורנו. חובה להגיע לשם בשיא הריכוז ואם נציג את אותה היכולת שהצגנו בשלושת המשחקים האחרונים נעשה את זה".

נאתכו.
נאתכו. "באים להעפיל לשלב הפלייאוף" (דני מרון)

ביבראס נאתכו: "כולם בנבחרת יודעים שאנחנו רוצים ובאים לעשות את זה ולהעפיל לשלב הפליאוף. זה חלום, כי אף פעם לא היינו ביורו, וצריך להגיע לשם צעד אחר צעד ".

המנהל הטכני וילי רוטנשטיינר: "בגלזגו יהיה משחק הרבה יותר קשה ממה שהיה נגד סקוטלנד באצטדיון בחיפה, וברור שצריך להשתפר ובמשחק חוץ חובה להעלות את היכולת לפחות בעוד 25 אחוזים. אני יודע כמה קשה לנצח במשחק חוץ, אבל צריך לעלות בכל פעם כמה מדרגות קדימה".

על ערן זהבי אמר רוטנשטיינר: "זהבי נותן הכול עבור נבחרת ישראל והוא דמות גדולה עבור הנבחרת הלאומית".

וילי רוטנשטיינר.
וילי רוטנשטיינר. "חובה להעלות את היכולת בלפחות 25 אחוזים" (דני מרון)

הצוות המקצועי שיבח אתמול במיוחד את שרן ייני, מנהיג ההגנה והלוחם הגדול יחד עם דור פרץ, לואי טאהא ובירם כיאל. למחמאות מקצועיות זכה מנור סולומון, שכנכס כמחליף ומסומן ע"י הצוות המקצועי להפוך בקרוב לשחקן הרכב קבוע.

מאמן נבחרת גואטמלה וואלטר כלאוורי סיפר אתמול כי מתנהל מו"מ בין שתי ההתאחדויות לכדורגל על קיום משחק ידידות בין שתי הנבחרות בגואטמלה בחודש מרץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי