מימר: "הליגה העונה מאוד שוויונית ובלי לשים לב אפשר להסתבך"

שרון מימר
שרון מימר | לירון מולדובן

לפני הדרבי נגד מכבי חיפה (שבת ב-21:00), מאמן הפועל חיפה בראיון מיוחד לספורט1. "המעורבות של יואב? מבחינתי, מבורכת", "קלינגר ואני עוד לא דיברנו, זה יקרה", "כל אחד מהחלוצים שלנו יראה שיש לו מה למכור"

(גודל טקסט)

הפועל חיפה היא ללא ספק אחת האכזבות של פתיחת העונה בליגת העל. לאחר ההצלחה הכבירה בעונה שעברה במועדון ציפו לעשות צעד נוסף העונה אבל לאחר עשרה מחזורים, הקבוצה מדורגת במקום ה-11 בטבלה עם שני ניצחונות בלבד. 

הקבוצה עברה זעזוע עם חילופי המאמנים, לאחר עזיבתו של ניר קלינגר לבית"ר ירושלים ובואו של שרון מימר. האחרון, שאימן בעונה האחרונה במכבי פתח תקוה, לא אימן בתחילת העונה. עכשיו הוא קיבל הזדמנות לחזור למרכז הבמה של הכדורגל הישראלי. מימר, בן ה-45, ינסה להציל את העונה של האדומים. המבחן המשמעותי הראשון שלו יהיה בשבת הקרובה, בדרבי מול מכבי חיפה. בראיון ראשון מאז נחת בכרמל מדבר מימר על התאקלמות בחיפה, העבודה עם בעלים מעורב כמו יואב כץ, מעמד המאמן בישראל וגם נותן נקודה מעניינת בשילובם של גילי ורמוט ומקסים פלקושצ'נקו.

אתה כאן כמעט חודש. איך אתה מסכם את התקופה עד כה?
"הצלחנו להתחבר כקבוצה ולהיות די מתואמים בכל המערכים של הקבוצה. אנחנו משתפרים בכל אימון ובעיקר השחקנים מאוד מחויבים. הצלחנו לנצח משחק אחד וחבל שלא המשכנו את הרצף החיובי גם מול בני יהודה".

איזה הפועל חיפה קיבלת כאשר הגעת לקבוצה?
"המומנטום לא היה טוב וקצב צבירת הנקודות היה חלש. זה פגע בביטחון של השחקנים, במיוחד שהקבוצה ירדה מתחת לקו האדום. המצב האנרגטי היה לא טוב והיה לי חשוב להחזיר את האמונה. אני שמח שזה קרה ושוב חבל על המשחק האחרון שלנו שקצת איבד את המומנטום".

כאשר ניר קלינגר עזב את חיפה, הוא טען שצריך שיגיע מאמן עם דרייב. יש לך את הדרייב הזה?
"זה משהו שמוביל אותי בכל מקום בו עבדתי והוביל אותי לתוצאות טובות. כאשר אני נהנה מכל תהליך האימון, אני מביא איתי את האנרגיות החזקות ואת הדרייב המתאים".

יצא לך לדבר עם קלינגר לאחר החתימה?
"לא. משתי סיבות: הראשונה, אני מאוד אוהב לחוות את הדעה שלי ולבוא לשחקנים במצב של אפס ולא על פי דעה של אחרים. והסיבה השנייה: ניר עסוק בעבודתו בבית"ר ירושלים ויש לו את העיסוקים שלו, אבל אין לי ספק שבהזדמנות הראשונה שתצא נשב ונדבר".


"ניר עסוק בעבודתו". מימר על קלינגר (צילום: דני מרון)


בשיחות הראשונות שלך עם יואב כץ – מה המטרה שהוא הציב בפנייך?
"לא דיברנו על מטרות. כשקיבלתי את הקבוצה היא הייתה מתחת לקו האדום. אני שם לעצמי מטרות באופן אישי ותמיד רוצה לקדם את הקבוצה והמטרה הקרובה לברוח כמה שיותר ממאבקי התחתית".

איך התרשמת מהבעלים עד כה וכיצד עובד שיתוף הפעולה ביניכם?
"השיחות הראשונות היו טובות והייתה כימייה טובה. חיפשנו ביחד פתרונות שיכולים לעזור לקבוצה ואני שמח שקיבלתי ממנו את הפידבק להוביל את הקבוצה. זה מראה שהוא סומך עלי ונתן לי להוביל את זה".

עבדת כבר עם בעלים לא פשוטים בכדורגל הישראלי. איך אתה רואה את העבודה מול יואב כץ?
"גם עם אלי טביב בבית"ר ירושלים הייתה לי כימיה טובה רוב הזמן, אני היחיד שהוא החתים אותו לעונה נוספת. גם עם אבי לוזון זה עבד מצוין, אני מאוד מעריך אותו ואני יכול להגיד לך שבינינו לא היה ולו ויכוח אחד. ככה שאני יודע להסתדר".


כץ נוהג לא פעם להביע את דעתו מקצועית. תסתדר עם זה?
"מבחינתי, מעורבות של בעלים היא מבורכת. זה העסק שלהם וטוב שהם מביעים את דעתם. זה מראה שהם משקיעים יותר בהצלחה. בעיניי זה מבורך, כמובן עם גבולות מסוימים שקיימים בין הצוות הניהולי לצוות המקצועי".

כץ פנה לפנייך למאמנים אחרים שהחליטו לא להגיע ללא העוזר שלהם. החלטת לבוא בלי עוזר?
"זאת פעם חמישית שאני מחליף מאמן ואף פעם לא באתי עם עוזר. אין לי צוות שמלווה אותי ובלי קשר, בשיחה הראשונה עם יואב אמרתי שאני רוצה להישאר עם הצוות הקיים שהיה גם בעונה שעברה ויש לו חלק בלתי נפרד בעונה הגדולה של הפועל חיפה. בעיניי, זה נכס ואני מקווה שביחד נעבוד הרבה שנים".


"משקיע יותר בהצלחה". מימר על יואב כץ (צילום: דני מרון)

כמה קשה למאמן לבוא באמצע העונה?
"זה מאוד לא קל. יש הרבה דברים שלא אתה התווית וצריך לתקן. בדרך כלל, כשהמאמן החדש מגיע, זה אומר שמצב הקבוצה לא טוב וצריך לשנות וזה אתגר גדול. יש פלוסים ויש מינוסים במהלך הזה, אבל אלה אתגרים שכל מאמן רוצה וצריך לעבור. בשביל זה אנחנו עובדים".

רצית לעבוד כבר בקיץ. למה זה לא הסתדר?
"סיימתי את העונה בפתח תקווה והייתה לי הצעה מסכנין, אבל השיחות בין ראשי סכנין לסוכן שלי, אבי נמני, לא הסתדרו. הקיץ הזה לא היו הרבה חילופי מאמנים ולכן נאלצתי לשבת בבית, אבל זה חלק מהמשחק וכעת אני חזרתי לעבוד ושמח להיות כאן".

עבדת בעבר בכפר סבא, בבית"ר ירושלים ובמכבי פתח תקווה. בכל המקומות זה נגמר ברוח פחות טובה ולאחר עימות מסוים. למה?
"בדינמיקה של עבודה יש אמוציות ומגיעים לוויכוחים, אבל באף מקרה זה לא היה אישי. אני בקשר טוב היום גם עם סתיו שחם, גם עם אלי טביב וגם עם אבי לוזון. זה קורה בכדורגל וזה לא דרמטי כמו שמציירים את זה".

מה אתה חושב בכלל על מעמד של המאמן בארץ?
"טעון שיפור. יש מאמנים ששומרים על המעמד שלהם ויש כאלה שהגישה שלהם אחרת. מעמד המאמן בעיניי תלוי בסביבה ולא רק במאמן עצמו. מי שרוצה לקדם את הכדורגל בישראל צריך להעלות את מעמד המאמן. אם המאמן יקבל סביבת עבודה נוחה, אז גם הכדורגל ישתפר וחשוב שכולם יבינו זאת".

השבוע הסתיים עוד קמפיין של נבחרת ישראל ושוב נכשלנו ברגע האמת?
"בסך הכול הייתה התקדמות בקמפיין הזה, בעיקר בכך ששוב חיברו את הקהל לנבחרת. הגענו מאוד קרוב לפלייאוף עם נבחרת מגובשת. אמנם לא עלינו, אבל הרווחנו הרבה דברים מסביב שצריכים לעזור לנו בעתיד הקרוב".


נחזור לחיפה. אחת הבעיות הגדולות אצלכם היא בעיקר בחלק ההתקפי.

"אני לא חושב ככה. יש לנו שחקנים שיכולים להבקיע, חלקם עדיין לא מספיק חדים ולא בכושר הבקעה, אבל כאשר יגיע הגול הראשון כל אחד משחקני ההתקפה יראה שיש לו מה למכור העונה".

אחת הביקורות העונה על הפועל חיפה היא שגילי ורמוט ומקסים פלקושצ'נקו חייבים להיות בהרכב. זה לא קרה לא אצל קלינגר. ואצלך?
"מהניסיון שלי, אם תיתן למאה אנשים בקהל לקבוע הרכב תקבל מאה הרכבים שונים. בניגוד לאחרים, המאמן צריך לקבוע את הכי טובים לאותו משחק. אני לא מכיר מאמן שלא שם את השחקנים הכי טובים בהרכב. גם מקסים וגם גילי הם שחקנים יצירתיים, אבל יש לנו עוד שחקנים טובים ויש תחרות בריאה ולכן לא צריך לשים דגש על שחקן זה או אחר, אלא שכל הסגל יילחם על המקום שלו".


"יש לנו עוד שחקנים טובים".  מימר על ורמוט (צילום: דני מרון)


יש כוונה להתחזק בינואר?
"ברור שנצטרך לעשות רענו,ן אבל בעיניי אנחנו עוד רחוקים מינואר ופחות מתעסקים בזה. יש לנו תוכניות, אבל נעקוב אחרי כל השחקנים במשחקים הקרובים ונקבל החלטה. לגבי עתידו של שטקוס? אני לא מתעסק בזה".


מה ייחשב עבורך כהצלחה ומה ייחשב עבורך ככישלון העונה?

"קיבלתי את הקבוצה מתחת לקו האדום והמטרה היא חד משמעית להתרחק משם כמה שיותר. אני לא חושב על כישלון או הצלחה, אלא להגיע למקומות רחוקים כי הליגה העונה מאוד שוויונית ובלי לשים לב, אפשר להסתבך מאוד".

במחזור הקרוב אתם בדרבי הגדול. מה אתה יכול להבטיח לאוהדים האדומים לקראת הדרבי?
"כולם מבינים את חשיבות הדרבי ועובדים קשה, כדי לנסות ולשמח את האוהדים שלנו ורוצים לחזור עם תוצאה טובה. אני יכול להבטיח שנעבוד קשה ויש לנו רצון גדול לשמח את הקהל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי