חוגג: "תיכף יהיה חלון ומי שעבד עליי לא יהיה"

משה חוגג, אוהדי בית"ר ירושלים
משה חוגג, אוהדי בית"ר ירושלים | אודי ציטיאט

משה חוגג, הבעלים של בית"ר ירושלים, הציג ספונסר חדש ואמר: "יובנטוס ירדה ליגה ותראו לאן הם חזרו. מאוד לא אהבתי שאחרי ההפסד לרעננה שחקנים ברחו לחדר ההלבשה"

(גודל טקסט)

משה חוגג, הבעלים של בית"ר ירושלים, כינס היום מסיבת עיתונאים בה הציג ספונסר חדש לקבוצה. חוגג התייחס בדבריו גם למצבה של הקבוצה, השקועה במקום האחרון בליגת העל, אחרי הפסד להפועל רעננה.

"אם נבנה מועדון חזק, ניקח גם תארים. אנחנו עוד לא מוותרים על העונה הזו, אבל מורידים את הראש ומתרכזים במשחק נגד מכבי נתניה", אמר חוגג. "כשיש בעיות צריך לא לקבור את הראש באדמה, לא מאמין בזה, צריך ליישר מבט ולהתמודד עם הבעיות. מאוד לא אהבתי שאחרי ההפסד לרעננה שחקנים ברחו לחדר ההלבשה. הרגשתי שגם במשחק הזה ואחרי התצוגה הזאת היינו צריכים ללכת לקהל למרות שריקות הבוז והכעס, ללכת ולבקש סליחה.

חוגג הוסיף: "הם (השחקנים) לא עשו את זה וכשירדתי הבנתי שהקהל מתקהל בחוץ ואמרתי שצריך לצאת החוצה ולהסביר להם שגם לנו קשה וכואב. יש גם אחריות ולמילים יש משקל, בגלל זה יצאתי אל האוהדים. מועדון נמדד ברגעים הקשים שלו. יובנטוס ירדה ליגה ותראו לאן הם חזרו. זה מועדון עם עוצמה ואם אנחנו רוצים להיות מועדון גדול, צריכים להתמודד עם קטנות כאלה".


"חשבתי שצריך להגיד להם סליחה". חוגג על אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: אריאל שלום)

חוגג הודה שנעשו לא מעט טעויות השנה ביית"ר ירושלים:  "עובדתית, נעשה טעויות. בכדורגל אין בלוף. בית"ר ירושלים לא הקבוצה הכי גרועה בליגה ונראה את זה בסיום העונה. קרו הרבה דברים לפני ואחרי שהצטרפתי. עשינו את המקסימום שאנחנו יכולים וזה לא מספיק בינתיים. אנחנו צריכים לתקן ונתקן בינואר. אם אנחנו מדברים על טווח ארוך, זה מצליח רק כשיש תהליכים נכונים, שדרה חזקה. ק"ש זכתה באליפות, היא מועדון גדול? לא. מכבי ת"א הפסידה אליפות, היא מועדון קטן? לא. מכבי חיפה לא מצליחה אז היא מועדון קטן? ממש לא. אין לי ספק שאם מכבי חיפה תמשיך בסטנדרטים שלה הם יגיעו להישגים וגם בבית"ר לא היה מועדון והייתה קבוצה והגיעו להישגים יפים. בואו נסתכל עוד חמש שנים ותראו שהמועדון הזה יצליח ויגיע להישגים".

חוגג הוסיף: "יותר חשוב לי שאוכל להגיע עם הילד שלי למשחקים. אם קבוצה מקום ראשון ויש קללות, אלימות וגזענות, אותי זה פחות מעניין להיות חלק מדבר כזה. מצד שני, מועדון כמו ליברפול, באש ובמים – זה מועדון בעיניי. לי יותר חשוב לבנות מועדון. אני חושב שזה בא ביחד. ליברפול לא לקחה אליפות 28 שנים. אני מאוד מאמין שאם נבנה מועדון חזק, ניקח גם תארים פה ונגיע לאירופה ונראה שזאת הדרך וככה עושים את זה".


"לצאת ממשבר זה לא מזל ומוטיבציה" (יוני אריאלי)

בעניין הטעויות המקצועיות אמר חוגג: "התפקיד שלי, יש בו אחוזים בודדים מקצועית, השאר זה תשתיות של המועדון כמו שיווק, ניהול ערכים וכו'. הערכים המועטים במקצועיות זה בחירת הצוות המקצועי. הבחירה הראשונה שלי הייתה ניר קלינגר. אם זה יצליח מגיע לי קרדיט ואם לא מגיעה לי ביקורת. אלו ההחלטות היחידות שאבצע. לתפישתי, למאמן יש סמכות ואחריות וזה חייב לבוא ביחד. לא מכיר צורה אחרת בניהול. זה לא יכול להתקיים. אני צריך להגיד לו מה אני והקהל רוצים לראות והוא צריך לבצע את זה. אם אני צריך להגיד לו איזה שחקן להרכיב, אני לא צריך אותו". 

חוגג נשאל האם השחקנים לא מבינים את המצב – וענה: "אין לי שום אשליה. היו שם כל מסכת הרגשות, כעס, עצב תסכול, התבטאה אתמול בחדר ההלבשה ובכל זאת אני אומר לכם. הקהל רצה להביע את חוסר שביעות רצונו גם באימונים ודיברנו. אני לא חושב שיש מישהו שלא מבין את המצב. אם הייתי חושב שיש שחקן שלא רואה את הטבלה או חושב שאנחנו משחקים נהדר, זה היה אחרת. כולם מבינים היטב והדרך הנכונה להתמודד עם זה היא קור רוח. לא צעקות ודמעות. לצאת ממשבר זה לא מזל ומוטיבציה. לטמון את הראש בחו"ל לא עובד, כבר עשינו את זה".

חוגג נשאל עוד האם הוא לא מרגיש כפיות טובה מצד השחקנים: "בלי להתייחס לשחקן כזה או אחר, כן. לפעמים. לא תמיד, לא כל הזמן. לעיתים רחוקות וזה לא מקובל בשום פנים ואופן. זה מאכזב והתשובה היא שאפשר לעבוד עליי פעם אחת, אי אפשר לעבוד עליי פעמיים. אני סוג כזה. אני אדם אופטימי, בגלל זה הגשמתי הרבה חלומות וגם ראיתי הרבה אכזבות וכשלונות. תיכף יהיה חלון ומי שעבד עליי, לא יהיה. גם אם הוא יותר טוב. זה לא משנה. מעדיף לשחק עם שחקני נוער. אפשר לא להבקיע, אפשר לספוג, אבל אי אפשר לא לנסות. זה לא מקובל בשום צורה ואופן. לאט לאט אבין מי בעד, מי נגד, מי עושה טעויות ומי ישר. מי שהטעה כבר לא יהיה".


אכזב את חוגג? ארון אולנארה (צילום: אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי