"גוטמן יכין את מכבי חיפה לסכנין, נתייעץ איתו גם לגבי רכש"

אלי גוטמן
אלי גוטמן | ערן לוף

דודו בזק, דובר המועדון, דיבר בתוכנית הספורט של 103FM וחשף את השתלשלות האירועים: "אחרי השיחה הדיסקרטית הערב, ליענקל'ה לא נותרה ברירה". וגם: ההפסד בדרבי, תגובת השחקנים והמאמן הבא

(גודל טקסט)

דודו בזק, דובר מכבי חיפה, דיבר הערב (שני) בתוכנית הספורט של 103FM ושפך אור על התפטרותו המפתיעה של אלי גוטמן לאחר שני משחקים בלבד כמאמן הקבוצה.

בזק חשף את השתלשלות האירועים: "הייתה היום פגישה בין גוטמן לנשיא המועדון יענקל'ה שחר, זאת לאחר מספר ימים שאלי מעדכן אותנו שהוא לא חש בטוב. הוא עשה סדרת בדיקות, התייעץ עם רופאיו ועדכן את יענקל'ה בכל המתרחש. הערב, לפני האימון, הם נפגשו ובמהלך אותה פגישה אלי הסביר את הבעיה. ליענקל'ה לא נותרה ברירה, הוא אמר לאלי שהבריאות שלו היא מעל הכל ולמרות שהוא חשב שהוא ימשיך זמן רב במכבי חיפה, אין ברירה אלא להיפרד. השיחה הייתה מאוד דיסקטרית, מרגשת ובכלל לא פשוטה".

האם להפסד בדרבי יש קשר לסיום דרכו: "מכבי חיפה זה מקום מאוד מאתגר. אלי גוטמן לא מנותק, הוא מכיר את האווירה, את העיר ואת הקבוצה. הוא גם היה פרשן, כך שהוא לא הגיע לקבוצה משום מקום. אלי גוטמן ידע בדיוק לאן הוא בא. הוא הבין שיש כאן אתגר גדול מאוד וזו קבוצה שצריך להתחיל איתה מלמטה. כנראה שיש דברים שהם מעבר לכדורגל ובמקרה הספציפי הזה אין שום קשר למצב הקבוצה. אלי חלם להגיע למכבי חיפה ולא מוותרים על חלום בכזו מהירות".


יקיים מסיבת עיתונאים מיוחדת. אלי גוטמן (ערן לוף)

האם גוטמן היה בפאניקה בימים האחרונים: "ראיתי את אלי היום, ישבנו אחרי שההודעה יצאה, הוא אמר לי משפט כזה 'אני מרגיש טוב, אני מרגיש אחרת'. אלי יקיים מסיבת עיתונאים מיוחדת בקרוב וידבר על הכל, אבל אני יכול לומר שהוא נהנה מכדורגל בשבועות האחרונים. לא שקלנו לעשות בדיקות רפואיות משלנו כי זה שונה משחקן כדורגל. אלי ידע לאיפה הוא נכנס, הוא רצה להגיע ואנחנו רצינו שהוא יגיע. עבדתי איתו עכשיו מספר שבועות, הוא שומר על עצמו מכל בחינה שהיא. הוא עושה ספורט, אוכל נכון ודואג לבריאות שלו".

איך הגיבו השחקנים: "הם היו המומים – פשוט בהלם, היה שוק. גם אלי התרגש מאוד. הוא הגשים חלום שהסתיים לא בשליטתו. הוא חיבק את השחקנים אחד אחד, והיה מאוד קשה ועצוב לראות את זה מהצד. אני רוצה לאחל לאלי בריאות ואני מקווה שנראה אותו בטלוויזיה, שימשיך להיות חלק מהכדורגל בדרכו. אלי סיים את תפקידו בגלל משהו לא שכיח, זה מסוג הדברים שמחר יכתבו אותם באיזה עיתון בברזיל. זה סיפור שהוא אחר. אלי מאוד רצה להיות במכבי חיפה. למרות כל הקריירה והרזומה שלו, אלי אמר לי 'אני לא סיימתי את הקריירה עדיין, רציתי להיות מאמן מכבי חיפה'. זו טרגדיה מאוד גדולה".

המאמן הבא של מכבי חיפה: "בשלב זה, כשאלי רק יצא מתפקידו ונפרד עכשיו מהשחקנים, הוא עדיין המאמן של מכבי חיפה. על מי אמור להיות המחליף שלו, לא אני אדבר. גם מחר אלי יכין את הקבוצה ביחד עם איתי מרדכי, אבל הוא לא יגיע יותר לאימונים. הם יישבו ביחד לקראת המשחק בסכנין ויתכוננו, כי אלי עבד לקראת המשחק הזה ועשה את כל ההכנות. אלי, באחריות שלו, ביקש להכין את הקבוצה. להתעסק בשמועות על מחליפים כרגע זה לא ראוי. אחרי המשחק עם סכנין, ההנהלה הבכירה תשב ותחליט. זה מסוג ההודעות שאתה מקבל ולוקח לך זמן לעכל".

חיזוק בינואר: "אני חושב שיעקב שחר ואלי גוטמן ימשיכו לדבר ולהתייעץ על נושא הרכש. זה רגע לא פשוט, אבל מכבי חיפה זה מועדון חזק. היו כאן לא מעט מהפכות – מה שקורה במכבי חיפה בשנה האחרונה זה חיים שלמים של מועדון אחר, אבל אנחנו מועדון מאוד יציב ונעבור גם את זה".


"אלי חיבק את השחקנים אחד אחד, זה לא היה פשוט" (מכבי חיפה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי