להחליף מזוזות, לשלם רנטה לרפי דהן – ומה עם יניב קטן?

מכבי חיפה נגד קריית שמונה
מכבי חיפה נגד קריית שמונה | ערן לוף

וזו רק רשימה חלקית של הדברים שכדאי למכבי חיפה לעשות, כדי להיחלץ ממצבה הביזארי. השער של ברטקוס? איזה מזל שאלי גוטמן כבר לא שם. רון עמיקם מסכם מחזור

(גודל טקסט)

1. 

הדבר הראשון שעלה בראש אחרי השער של ברטקוס על הראש (ומעל הידיים) של גיא חיימוב היה ש"איזה מזל לאלי גוטמן שהוא כבר לא פה". עם המדדים הרפואיים שלו, תעוקת לב הייתה עלולה להיות לא רק ביטוי מטאפורי. 

מכבי חיפה חייבת להחליף את המזוזות, לשלם רנטה לכל החיים לרפי דהן, להקים מחדש את קריית אליעזר או להחזיר את יניב קטן לשחק, בלי גיל ובלי גב. אין בנמצא עוד פתרון ביזארי יותר למצב הביזארי שבו נמצאת מכבי חיפה. 

היו רגעים אתמול בסמי עופר שהיה נדמה שבאחד מאתרי הקידוח נמצאו סימני נפט, אבל אז התברר שלמישהו נשפך דיו שחור מהעט הנובע. מכבי חיפה כבשה שני שערים נהדרים וחטפה שני שערים שהמילה "מוזרים" הם אנדרסטייטמנט לגביהם. 

בואו נגיד ככה: מכבי חיפה חוטפת שערים שהפועל מרמורק לא יכולה לספוג. והכי מדהים, מבין שני השוערים אתמול בסמי עופר, דווקא ברטקוס ספג שער של "אוי דוידוביץ'".

2.

בליגה של 14 קבוצות שבהן מתוך חמש הגדולות שתיים אחרונות, ושתיים אחרות עושות תחרות ביניהן למי יש קארמה יותר רעה, החמישית לוקחת אליפות בראש ובראשונה כי אין לה יריבות. כשהקבוצה הזו גם טובה, טובה מאוד אפילו, נוצר פער של 11 נקודות אחרי סיבוב אחד וכל קצה של יריבה מוצאת את עצמה נדרסת על ידי רכבת.

כדי שקבוצה כמו בני יהודה תנצח את מכבי ת"א במשחק שרק ניצחון בו יכול להכניס אותה לאיזה סרט על גניבת תואר, אסור מבחינתה שתוך רבע שעה שני הבלמים שלה יעשו טעויות של טירונים. היא גם לא יכולה להרשות לעצמה שהמאמן היריב – ושאפו לוולדימיר איביץ' – פשוט ינטרל אותה כאילו לא הייתה קיימת. הדקות הטובות של בני יהודה הגיעו בגארבג' טיים מבחינת מכבי, ורק השער המצמק של קונסטנטין החזיר את הניצוץ למכבי.


עד שחזר הניצוץ למכבי. יונתן כהן (צילום: אריאל שלום)

3.  

זה כבר לעוס. הפועל ב"ש מובילה, נראית יותר טוב מהיריבה שלה, ומפסידה בגלל שלומיאליות. היא לא תיקח אליפות – פרק 38 של העונה החדשה – והיא חייבת לרענן. עד כאן אנחנו ממחזרים את מה שכתבנו כל שבוע, ועדיין הפועל ב"ש ממשיכה ללכת עם הראש בקיר: היא אלופה, היא מחויבת לקהל, היא לא תשמוט הזדמנות להיצמד למובילה ואולי, לכו תדעו, ואולי.

זו גם העונה המי יודע כמה בנטפליקס בסדרת "מועדון גדול שלא יודע להתמודד עם אובדן אליפות". בפרקים הקודמים כיכבו מכבי ת"א ומכבי חיפה באפיזודות שונות בהיסטוריה שלהן. היו שנים שזה נגמר להם באמצע טבלה, בלי גביע, בלי אירופה, בלי אליפות. הפועל ב"ש משחקת בתפקיד הזה מאוד יפה, אבל ראינו כבר את הסרט והקאבר חלש. אולי ב"ש תמצא משהו חדש? אולי היא פשוט תבוא ליהנות מחדש מהמשחק? פשוט לשחק בלי לחץ, להתעלם מרעשי רקע, ולהפסיק לעשות חישובים של טבלה, תאריך תפוגה של אצטדיון, מאמן וקסם.

הפועל ב"ש צריכה לדעת להתמודד עם האובדן בדיוק כפי שברק בכר התמודד איתו לאחר סיום המשחק אמש. הוא גרר את הקבוצה לגשת ולהודות לקהל שעדיין מאמין. בכר מבין שהסיפור אבוד, וכותב כבר סיפור חדש.


כותב כבר סיפור חדש. ברק בכר (צילום: מאיר אבן חיים)

4. אפרופו שוערים, סימסתי אמש לכמה גורמים בהתאחדות כדי לבדוק האם גם יואב ג'רפי לא השלים את שירותו הצבאי, ולכן לא מצא את מקומו עד היום באף נבחרת. מתברר שאף אחד לא טרח לעשות אפילו את הבדיקה הזו, מכיוון שמעולם ג'רפי לא נמצא מועמד לזימון. נדמה לי שחלם זה חוט מקשר למאמני הנבחרות באשר הם. יואב ג'רפי היה אמור להיות מוזמן לנבחרת לאומית הרבה לפני המשחק אמש, בוודאי שאחריו. איזה שוער! מטורף!!


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי