ראדי: "היתה תקופה שסבלתי במכבי". ייני על כיאל: לא חברי"

מהראן ראדי
מהראן ראדי | ערן לוף

הקשר דיבר באירוע להשקת הנבחרת לאחריות חברתית: "הקהל של ב"ש כיבד אותי יותר". הבלם: "דיברנו על זה שזה לא נכון ששחקנים מסוימים מאדירים את עצמם". בוזגלו: "אנחנו מתעסקים בספורט - לא עניין של חיים ומוות"

(גודל טקסט)

באצטדיון בנתניה הושקה הערב (שלישי) הנבחרת לאחריות חברתית, במודל חדשני שנולד בארץ והראשון מסוגו בעולם הכדורגל הבינלאומי, שבו שחקנים ושחקניות מהליגות הבכירות בישראל מרכיבים את הנבחרת הלאומית-חברתית, ביוזמת תכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים", ההתאחדות לכדורגל בישראל וארגון שחקני הכדורגל.


בין השחקנים שהרכיבו את הנבחרת השנה: אחמד עאבד (הפועל ת"א), אשרת עיני (אס"א ת"א), שרן ייני (מכבי ת"א), מאור בוזגלו (בית"ר ירושלים), דיא סבע (הפועל ב"ש), דני עמוס (מכבי נתניה), גל אראל (הפועל חיפה), מהראן ראדי (בני סכנין), שלומי אזולאי (מכבי חיפה), דניאל סופר (מכבי כישרונות חדרה), סמיר עבד אל חי (מועדון ספורט טירה), נורה אבו שנאב (מכבי חולון), שי שדה (אס"א ת"א) וזיו כבדה (צפרירים חולון).


את האירוע אירח אמייה טגה, חבר מועצת העיר נתניה, והוא התקיים בהנחיית העיתונאית דניאלה סמרי והעיתונאי וחבר הכנסת לשעבר זוהיר בהלול.


מהראן ראדי: "אוהדי באר שבע נתנו לי יותר כבוד מאוהדי מכבי תל אביב בעקבות ההצלחות. הייתה תקופה שסבלתי שם, אבל בסוף זה נתן לי עוד כוח. לא תמיד התקשורת מודעת להכל, אך הנהלת מכבי תל אביב פעלה על מנת למגר את התופעה ובכך שאני שתקתי הורדתי את התופעה מהכותרות. ככדורגלן אין לך את היכולת לריב עם הקהל כי זה יכול לשנות תפיסה מסוימת. ההתנהגות של השחקנים בתוך המגרש ומחוצה לו יכולה לשנות הרבה אנשים. אם אתנהג כמו המקללים, עזרתי לבעיה לצמוח".


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

احنا كبار ….. والقادم أفضل بإذن الله

A post shared by beram kayal 7 (@b.kayal7) on



שרן ייני
: "יש לנו את הזכות לשמח הרבה ילדים, זה גם חשוב בגלל מצבם של הילדים. אנחנו משמשים מודל לחיקוי ופועלים לקבלת האחר, לסובלנות ולעזרה לזולת".


על הנבחרת הלאומית והפוסט של בירם כיאל, אמר ייני: "מה שיביא לניצחונות זה שחקנים טובים והם יכולים להגיע מכל המגזרים בארץ וזה מה שבעיני מהווה נבחרת ישראל. קרה מה שקרה בנבחרת, דיברנו על זה שהצילום לא היה חברי ושלא נכון ששחקנים מסוימים מאדירים את עצמם. החברה הישראלית צריכה קשר של דו קיום ואנחנו רוצים לחיות בשלום. חשוב שנהיה חברים ושניתן כבוד לכל שחקן שלידינו ונעזור לו להוציא יותר מעצמו. אני שמח שהשחקנים הערבים משחקים כל כך טוב בנבחרת ואנחנו מעריכים אותם. הם לא התכוונו למה שיצא, ואנחנו בנבחרת היינו בדו שיח מאוד ישיר ופתוח. בשער של בירם כיאל כולנו קפצנו עליו ועלינו למשחק יחד. נשארנו יחד גם אחרי ההפסד". 
מאור בוזגלו: "בגלל הרשתות החברתיות, כדורגלנים נבחנים בזכוכית מגדלת. זה כבוד להיות חלק מהנבחרת, אנחנו חייבים לשמש דוגמא. יש רגש בכדורגל ולפעמים מעצבנים אותך. בתור שחקנים מקצוענים, אנחנו צריכים לדעת לכבד ולהעביר את הדברים האלה לצופים. אנחנו מתעסקים בספורט – זה לא עניין של חיים ומוות ויש לנו המון אחריות".



"אם אתנהג כמו המקללים, עזרתי לבעיה לצמוח" (ערן לוף)


שלומי אזולאי: "מכבי חיפה זה מועדון שקיים בדו קיום בין השחקנים וגם בקרב הקהל. חיפה זו עיר מעורבת שיש בה אנשים מעל העדות והדתות. כולנו שווים, בסופו של דבר מודדים אותנו בתור בני אדם".


אשרת עיני: "אנחנו מחויבים לשתף פעולה ובכדורגל זה בא לנו בקלות, צריך לראות את החברה הישראלית כקבוצה אחת. המסגרת של הספורט היא כור ההיתוך הגדול ביותר".


איציק שנן מנהל ההסברה בקרן החדשה לישראל ומייסד בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים: "תודה לכל מי שארגן את האירוע הזה, הנבחרת המפוארת שכאן היא חלק מהמהפכה שעובר הכדורגל הישראלי ואנחנו גאים בכך. היעד שלנו הוא להגיע לכל הלבבות של אוהדי הכדורגל בישראל וזה יקרה בעזרתכם השחקנים, אנחנו מושיטים לכם יד מחבקת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי