קלינגר: "ערן לוי ובניון? אין דבר מקצועי שלא עובר דרכי"

ערן לוי
ערן לוי | דני מרון

מאמן בית"ר ירושלים ערך מסיבת עיתונאים לקראת מכבי פתח תקווה והתייחס לרחשים לפיהם הקשר ישוחרר ובמקומו יגיע הכוכב בן ה-38 לקדנציה שנייה: "גם אם נרצה את דיבאלה, הוא יכול להצטרף רק בינואר"

(גודל טקסט)
בית"ר ירושלים הצליחה לברוח מהמקום האחרון ביום שני והורידה לשם את הפועל תל אביב בזכות 0:3 מוחץ באצטדיון המושבה, אבל ניר קלינגר ושחקניו עדיין מתחת לקו האדום וביום ראשון (20:30, ישיר בספורט1) הם יארחו את מכבי פתח תקווה בניסיון לייצר ניצחון שני ברציפות, שאם יושג יהיה בסך הכל הרביעי שלהם העונה בליגה.


במסיבת העיתונאים שערכה הבוקר (חמישי) הקבוצה בהשתתפות ניר קלינגר והבלם/קשר מיקי סירושטיין, אמר תחילה המאמן על המפגש מול האדומים: "השגנו כמה דברים מול הפועל ת"א. מצד אחד אנחנו רוצים להמשיך ולהישען על הפרמטרים המקצועיים שהושגו, אבל מצד שני גם מבינים שהדרך עוד ארוכה. מצפה לנו עוד עבודה קשה בדרך לאן שאנחנו רוצים להגיע. הפרמטרים הם בעיקר איך שהקבוצה נראתה מנטלית, העובדה ששחקנים גם בדקות שפחות הברקנו היו נחושים והקריבו וגם הקהל שלנו נדבק בנחישות הזאת. במחצית השנייה היו עוד אלמנטים של לחץ מהתקופה האחרונה, אבל התחלנו לחבר את זה לכישרון שיש. העובדה שלא ספגנו אחרי כל כך הרבה חודשים גם יוצרת סוג של דרך שאנחנו רוצים להמשיך. מקווה שנמשיך לשמור על הפרמטרים האלה, נשפר משמעותית נתונים של חילוצי כדור ומאבקים ומשם נוכל להתקדם".


הצבתו של מיקי סירושטיין בקישור: "זה נכון שהוא שיחק גם אצלי באשדוד כקשר כבלם, אבל העובדה שכל השחקנים היו קרובים אחד לשני, נחושים ואינטנסיביים נתנו גם למיקי יכולת להצטיין. הוא וכל השחקנים יודעים שזה רק משחק אחד ושאסור לנו להסתנוור ממנו. שכן ייקחו ממנו ביטחון, אבל שלא ישכחו שהבסיס שלנו הוא העוצמה, הרוע או הכוח – כי כישרון היה גם לפני זה. כל עוד דברים לא התחברו בצורה קבועה עלינו להדליק את הקהל, לקפוץ על כל כדור ולתת את הכל. על זה לא אתפשר".



סירושטיין. "הצטיין נגד הפועל ת"א, אבל אסור להסתנוור מניצחון" (אודי ציטיאט)

עזיבה אפשרית של ערן לוי ולקראת חלון ינואר: "אני מופתע מהשאלה, כי בכל מקום שעבדתי אין דבר מקצועי שלא עובר דרכי. אנחנו עובדים בצוות ולמאמן צריכה להיות מילה בעניין של מי הולך ומי בא. שיתוף הפעולה עם הבעלים ועם אלי אוחנה הוא מעולה ולכן לא אתייחס לשמות כרגע. אני מבין את הסקרנות והרצון לדעת, אבל בית"ר ירושלים מהיום הראשון שהגעתי, אחרי למידה של הדברים לעומק העניין, עוברת סוג של שינוי כי דברים לא עבדו. יכול להיות ששחקנים יעזבו ויכול להיות שלא, אבל לא אתייחס לשמות ואשתמש בכל מי שנמצא בסגל בשעת הצורך. הכל מקצועי והשחקנים יודעים את זה, אני רוצה להצליח ולא חלילה לספסל אף אחד. חשוב שיהיה הרכב היררכי ברור, עם 8-9 שחקנים שרצים יחד כל הזמן. הדבר הכי חשוב לקבוצה זה שתהיה היררכיה ושיהיה הרכב שמכיר, עובד יחד ומכיר אחד את השני".


מועמדותו של יוסי בניון לבית"ר ירושלים: "ברור לי שאני אהיה האיש הטוב או רע, אבל זה לא ככה. כמו שלא דיברתי על מי שישתחרר, לא אדבר על מי שיגיע. יש עוד חמישה משחקים אז החלון וגם יוסי בניון וגם דיבאלה וכל מי שלא נרצה, אפשר להביא אותו רק כשייפתח החלון ב-8.1 ועד אז אין על מה לדבר".


ישוב ללבוש צהוב-שחור? יוסי בניון (אודי ציטיאט)


על מכבי פתח תקווה: "אנחנו מכירים את היכולות שלה בחלק הקדמי. נעשה התאמות כדי להתכונן אליה, אבל אנחנו משחקים בטדי וסומכים על השחקנים ואני מקווה שנדע לעשות את הדברים בצורה הכי נכונה שיש מהבחינה הטקטית. ניתן דגש על השחקנים המובילים שלהם, אנחנו מכירים את הקשיים וגם את היתרונות שלנו".



כאמור לצד קלינגר ישב גם מיקי סירושטיין שהוסיף: "המשחק הכי חשוב הוא המשחק הבא. אם לא נשדרג את עצמנו ממשחק למשחק, שום דבר לא משנה. ניקח את הדברים הטובים מהמשחק האחרון, בו כל השחקנים עבדו ונתנו מעצמם ונלמד את היריבה כדי לבוא ולעשות את העבודה".



היכן הוא מעדיף לשחק: "אלו תפקידים ששיחקתי בהם וגם בקישור אני מרגיש נוח, גם אם לוקח זמן להתאקלם. נכנסתי די בקלות לתפקיד. התקופה האחרונה לא הייתה קלה להרבה שחקנים, אבל הבאנו אקסטרות כי רצינו לצאת מהתקופה הזו ואני עדיין חושב שעלינו להמשיך באותה לחימה ממשחק למשחק כדי לצאת מהמקום הזה".



 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי