ברק בכר: "הגביע חשוב, גם בלי קשר למצבנו בליגה"

ברק בכר
ברק בכר | דני מרון

מאמן הפועל באר שבע דיבר במסע"ת לקראת המשחק נגד בית"ר תל אביב רמלה: "יש להם קבוצה צעירה מוכשרת, אם לא נגיע מוכנים לא נעבור". מיגל ויטור הוסיף: "אני לא חושב שזה העיתוי הנכון לדבר על אליפות"

(גודל טקסט)

אחרי הניצחון נגד עירוני קריית שמונה ביום שבת ולפני השבוע הגורלי שכולל את משחק הגביע בסיבוב ח' נגד בית"ר תל אביב ומפגש נגד המוליכה מכבי תל אביב בנתניה, ברק בכר ומיגל ויטור התייצבו למסיבת העיתונאים לקראת המשחק הקרוב.

ברק בכר נשאל בתחילה אם הקבוצה תמעד כמו בשנים הקרובים: "אני לא זוכר מתי שמעדנו, אנחנו לא חושבים על מעידה אנחנו חושבים על משחק מאוד חשוב, אני עקבתי אחרי הקבוצה בחודש האחרון, קבוצה מאוד מוכשרת וצעירה, וכך שאם נגיע לא מוכנים לא נעבור אותם".

האם עקב המצב בליגה הגביע הפך למטרה המרכזית: "האם עקב המצב בליגה הגביע הפך למטרה המרכזית: "בלי קשר לליגה הגביע הוא חשוב, התואר מאוד חשוב למועדון בלי קשר אלי, הגביע הוא תמיד כיף והמטרה היא להגיע כמה שיותר רחוק. יש לעונה הזאת הרבה מטרות, אנחנו רוצים לעשות סיבוב שני הרבה יותר מוצלח מהראשון, אנחנו רוצים לזכות בגביע ובגלל היכולת בליגה זה הפך למטרה חשובה יותר".

אחרי שהודחת פעמיים נגד קריית שמונה, האם הפעם תעלה אם ההרכב החזק ביותר: אנחנו צריכים לזכור שלפני שנה ולפני שנתיים היינו במפעלים אירופים והיינו צריכים לחלק את הכוחות זה לא זלזול, וגם קריית שמונה היא קבוצה מצוינת וכמו שאמרתי ביום שבת נעלה עם הרכב מספיק חזק ונצטרך לעלות לשלב הבא. אני לא אעשה שיקולים לגבי השחקנים שעשויים לעזוב בינואר, השחקנים הטובים ביותר יפתחו בהרכב".

על הפצועים: "קודם כל לגבי מיגל ויטור ואורן ביטון שניהם ערכו משחקי אימון ושיחקו כמה שצריך והמטרה לשלב אותם, זה לא פשוט, מצד אחד אנחנו רוצים לשלב אותם ומצד שני אנחנו רוצים לעשות אלת השיקולים לטובת הקבוצה, לגבי שאר הפצועים אנחנו נראה, שיר צדק עשה אימון, אריק סאבו בסדר, לחאתם. ולגבי דור אלו אני לא יודע מה יהיה איתו, אני לא רופא והפציעה של דור מתעכבת טיפה ועכשיו הוא ממש בשלבים מתקדים אנחנו לא רוצים לעבוד על אף אחד אבל זה נראה שהוא יחזור בקרוב".

על מפגש האוהדים שנערך אתמול: "היחס עם האוהדים מצוין הרגשתי צורך לשתף את המצב של הקבוצה שעוברת עונה טובה פחות, שמעתי אותם והם שמעו אותי אני חושב שזה דבר טוב ואין לזה שום קשר ללחץ".


ברק בכר (דני מרון)

מיגל ויטור הוסיף: "כמובן שזה מרגש חזור הרבה זמן וזה דבר מאוד טוב עבורי, היה שבוע של אימונים ומשחקי ידידות וכעת אני מתרגש לחזור לקבוצה ולעזור לקבוצה מבפנים. היה לי מאוד קשה מנטלית, זה היה מתסכל לראות את הקבוצה מהצד ולא לעזור. עכשיו זה שונה, זה לא בראש שלי כל המבחנים הפיזיים היו טובים, אני בטוח שאני אחזור ואהיה חזק יותר".

מיגל ויטור הוסיף: "כמובן שזה מרגש חזור הרבה זמן וזה דבר מאוד טוב עבורי, היה שבוע של אימונים ומשחקי ידידות וכעת אני מתרגש לחזור לקבוצה ולעזור לקבוצה מבפנים. היה לי מאוד קשה מנטלית, זה היה מתסכל לראות את הקבוצה מהצד ולא לעזור. עכשיו זה שונה, זה לא בראש שלי כל המבחנים הפיזיים היו טובים, אני בטוח שאני אחזור ואהיה חזק יותר".

האם אחרי שחזרת באר שבע תוכל לקחת אליפות: "זה לא ששחקן אחד משפיע על הקבוצה, שנה שעברה שיחקתי מעט ועדיין הקבוצה לקחה אליפות, אנחנו יודעים מה צריך לעשות ואני לא חושב שזה הזמן הנכון לדבר על אליפות אחרי ההפרש ממכבי תל אביב, כעת יש לנו משחק חשוב בשבת".


"מתרגש לחזור אחרי כל כך הרבה זמן". מיגל ויטור (מאיר אבן חיים)

בנושא אחר,ברק בכר יכול לשאוב עידוד מפגישתו אמש (רביעי) עם אוהדי הקבוצה. 55 אוהדים זריזים שהספיקו להירשם למפגש האינטימי איתו קידמו אותו במחיאות כפיים בהגיעו לפאב בבירת הנגב. כשסיים להצטלם סלפי עם הקהל הביתי שנכח במקום, עבר המאמן בין השולחנות וניהל שיחה צפופה עם האוהדים והאוהדות שוויתרו למענו על זמן איכות עם המשפחה.

היו שם הורים, שהשאירו את הילדים עם בייביסיטר, והוענקה להם זכות ראשונים להציג למאמן שאלות. המפגש, פרי יוזמה של המועדון, אפשר לשני הצדדים לדבר בפתיחות על ענייני הקבוצה ולגעת בנושאים מטרידים. אם תשאלו את האוהד הממוצע בטרנר מה הכי מטריד אותו, תבינו שמדובר בחיבור הספרות 1 ו-4 – פער 14 הנקודות ממכבי תל-אביב שדוהרת בפסגה.

ערב מפגש הצמרת ביום שלישי הבא מול המובילה, מקווים אצל האלופה שהאירוע החברתי אמש תרם לגיבוש השורות. אגב, במהלך הערב שודר על מסכי ענק בפאב משחק הכדורסל שבו גברה מכבי תל-אביב על חימקי מוסקבה במסגרת היורוליג.


ברק בכר במפגש עם אוהדי הפועל ב"ש (חיים זלקאי)

האוהד ניסים ללוש סיכם את המפגש ואמר לאתר הרשמי: "זה היה באמת צעד יפה ומבורך שמוכיח שגם המאמן ובעיקר המועדון נגישים לקהל, קשובים להם ורוצים בקרבתם. ערב באמת מיוחד שנזכור. בכר מאמן דגול ואישיות מדהימה היה סבלני וקשוב לא מיהר ולא התחמק משום שאלה. הוא הראה בהתלהבות את המחויבות שלו כלפי הקהל והמועדון. תמיד מוכן לאתגרים ותמיד כאן בשביל הקהל, בלי גאווה, בלי דיסטנס ועם הרבה מחויבות לעתיד".

ולעניין אחר: הצרפתי ז'וליאן סטו, שסומן כמי שיעזוב בחלון ההעברות, לא מזדרז לארוז את המזוודות. סטו גורר פציעה ובקבוצה ימתינו להחלמתו המלאה על מנת לקדם את תהליך הפרידה ההדדית.


סטו. לא ממהר לעזוב את בירת הנגב (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי