בדקה ה-120: 0:1 להפועל באר שבע על בית"ר ת"א/רמלה בסיבוב ח'

דיא סבע
דיא סבע | אודי ציטיאט

בדקה האחרונה של ההארכה, ממש לפני שההכרעה עוברת לדו קרב בעיטות עונשין, דיא סבע דחק פנימה ושלח את האלופה לחגוג ואת בכר להרבה מאוד חשיבה הלאה. בעוד שלושה ימים: מכבי תל אביב בליגה

(גודל טקסט)

את זה שמשהו לא טוב עובר העונה על הפועל באר שבע, את זה כבר כולם יודעים. האלופה לא מצליחה לנצח, סופגת ברגעים קריטיים ואפילו לא מייאמת על הפסגה. אבל למה שקרה הערב (שבת), אף אחד לא ציפה: בקבוצה של ברק בכר ניצחה 0:1 את בית"ר תל אביב/רמלה בסיבוב ח' בגביע, משער של דיא סבע רק בדקה האחרונה של ההארכה.


המשחק נראה כמו העונה שעוברת על באר שבע: מהוססת, לא חדה, לא תוקפת, וכשהיא תוקפת – לא פוגעת. לעיני כשלושת אלפים צופים בלבד, הקבוצה הדרומית החזיקה יותר בכדור ושלטה בכל חלקי המגרש אבל לא יזמה והתקשתה להגיע למצבים. היריבה מליגת המשנה, לעומת זאת, לא הראתה שהיא מפחדת מהאלופה בשלושת השנים האחרונות. היא הגנה כשצריך, יצאה להתקפות מעבר כשצריך וגם הגיעה למצבים כשצריך. בתום 90 דקות לאף אחת מהן זה לא עבד עד כדי שער, והמשחק נגרר להארכה מפתיעה.


וכמו שתי המחציות שלפניה, גם ההארכה לא סיפקה רגעים מרגשים. רק לקראת הסוף, כנראה כשבבאר שבע הבינו שבדו קרב פנדלים אין להם באמת יתרון ואם יודחו זה יהיה הדבר הכי מביך בעולם, הם התחילו לתקוף באמת. אבל גם אז הם נתקלו שוב ושוב בחוסר מזל ובהגנה צפופה, והכדור חלף פעם ועוד פעם ליד הקורה. ואז, בדקה ה-120, ניב זריהן הסתובב ברחבה וראה את דיא סבע פנוי לחלוטין בצד. הוא מסר לחלוץ, שניצל את ההזדמנות האמיתית היחידה במשחק כדי לכבוש ולתת לאוהדים אפשרות לנשום לרווחה.


לברק בכר, לעומת זאת, אין הרבה סיבות לנשום לרווחה. בעוד שלושה ימים הוא וקבוצתו יוצאים למשחק חוץ קשה אצל מכבי תל אביב, ואם יציגו בו את אותו כדורגל שהציגו היום הם לא הולכים לצאת עם נקודות דרמטיות. הבשורות הטובות הן חזרתו ההדרגתית לכושר של מיגל ויטור, שאחרי חודשים של היעדרות בשל פציעה כואבת פתח בהרכב והוחלף במחצית.


האסלביינק. קיבל את הקרדיט בחוד (אודי ציטיאט)
האסלביינק. קיבל את הקרדיט בחוד (אודי ציטיאט)


הרכבים

הפועל באר שבע: אריאל הרוש, בן ביטון, לואי טאהא, מיגל ויטור (מתן אוחיון 46), מיהאי קורהוט, ג'ון אוגו, מרואן קבהא,חנן ממן, נייג'ל האסלביינק (מאור מליקסון 46), דיא סבע, עדן בן בסט. 


 

בית"ר תל אביב/רמלה: עומר כץ, ג'רסי מאור, נג'אר פאדי, ואתורי רן ישראל, תאמוס אטו, שי גולן, דניאל סולומון, תומר אלטמן, גיא בדש, איילון אלמוג, דור נחמני.


מהלך המשחק
דקה 1: השופט ארז פפיר הוציא את המשחק לדרך לעיני 3,770 צופים בטרנר.


מיגל ויטור. חזר לאחר חודשים ארוכים של היעדרות (אודי ציטיאט)
מיגל ויטור. חזר לאחר חודשים ארוכים של היעדרות (אודי ציטיאט)


דקה 18: ההזדמנות האמיתית הראשונה של באר שבע הגיעה אחרי כמעט 20 דקות, אבל המסירה של עדן בן בסט למרכז לא היתה מדויקת.


דקה 72: המשחק המשמים הופרע על ידי הזדמנות ראשונה לבית"ר רמלה, אופיר טקיאר הגיע למצב בעיטה אבל הכדור נהדף לקרן.


דקה 77: זריהן מסר למליקסון וקיבל ממנו בחזרה בתוך הרחבה, אבל גלגל החוצה.


דיא סבע מול שי גולן. רמלה לא משחקת בפחד (אודי ציטיאט)
דיא סבע מול שי גולן. רמלה לא משחקת בפחד (אודי ציטיאט)


דקה 86: סבע קיבל כדור נהדר מקורהוט אבל התבלבל מול השער.


דקה 90: שריקת הסיום! האלופה לא מצליחה להבקיע, אנחנו הולכים להארכה.


דקה 114: חמישה שחקנים אדומים בתוך הרחבה של רמלה, אבל אף אחד מהם לא בועט! הכדור התגלגל החוצה.


דקה 120, הפועל באר שבע עולה ל-0:1: סוף סוף! האלופה לחצה לכל אורך ההארכה אבל רק בדקה האחרונה הצליח ניב זריהן למצוא את סבע פנוי בתוך הרחבה, והחלוץ כבש שער ששחרר המון לחץ על הספסל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי