גוברות ההערכות שעזרא יעזוב בינואר, סאבו ייענש

אריק סאבו
אריק סאבו | דני מרון

השחקן לא נכלל בסגל ב-0:1 על אשדוד בפעם השנייה ברציפות ובהפועל באר שבע לא יופתעו אם יבקש לעזוב. הסלובקי יעמוד לוועדת משמעת פנימית בעקבות הרחקתו. בכר: "הבוז על החילוף? הקהל יכול להגיד מה שהוא רוצה"

(גודל טקסט)

מהדרבי הדרומי הסוער אמש (שבת) מול "קבוצת הבת" האשדודית, אוהדי הפועל באר שבע יכולים לקחת שלושה דברים עיקריים: שלוש נקודות, השלמה עם המאבק על המקום השני, ואת החולצה של נייג'ל האסלביינק. משחק ביתי שני ברציפות במסגרת הליגה שההולנדי הוא המוציא לפועל, יש לו כבר ארבעה שערים במדים האדומים (מתוך חמישה שערי ליגה בסך הכול) ובקצב ההבקעה הנוכחי ייתכן שיגרד את המכסה השנתית של טוני וואקמה שפינה לו את המקום.

שער הניצחון מתוצרת הולנד שחרר אנחת רווחה בטרנר, ופרק מטענים שליליים שהצטברו בעקבות התבוסה 3:0 מרגלי מכבי תל אביב בשלישי שעבר. טרנר חזר להיות מבצר סופג נקודות, למרות הדלדלות השורות ביציעים. אמש נרשם שיא שלילי במשחק ליגה – כ-11 אלף צופים בלבד. חלק מן האוהדים שלא ויתרו על החוויה, הגיבו בשריקות בוז לחילוף שביצע המאמן ברק בכר במחצית הראשונה כשהוריד את בן שהר לספסל והעלה את מרואן קבהא במקומו.

אם שהר עצמו כעס על החילוף, הרי שהוא ניסה להסתיר את רגשותיו. בסביבת המועדון ציינו שהוא קיבל בהבנה את החילוף שנעשה לאחר הרחקתו של אריק סאבו, מתוך כוונה לסתום את הפרצות במרכז השדה. בקבוצה לא מתכוונים לעבור לסדר היום על תגובתו הפרועה של אריק, אחרי שנדחף על-ידי עמרן אלקרינאווי, וכלשונו של המאמן ברק בכר: "זה לא משהו אופייני לו. נסגור את זה כמו תמיד כמו שאנחנו יודעים". הסלובקי יזומן לוועדת משמעת פנימית, ובהתאם לתקנון המשמעת שכל אחד משחקני הקבוצה חתום עליו, ייענש ויידרש להיפרד מכמה לירות במקרה של ספיגת קנס.


סאבו. צפוי להיקנס (דני מרון)

אלקרינאווי אגב, שייך עדיין להפועל באר שבע מבחינה תיאורטית. הוא הושאל עד תום העונה, ולאשדוד יש אופציה לרכוש אותו. העובדה שגרם להרחקתו של סאבו לא בדיוק הוסיפה לו נקודות בעיניו של הקהל המקומי, שהגיב בשריקות בוז לכל נגיעה של עמרן בכדור, עד שהוחלף בפתיחת המחצית השנייה. אלקרינאווי גם פרסם התנצלות בפני אוהדי ב"ש באמצעות הפייסבוק שכשכתב בין השאר: "קראתי את ההודעות שלכם ומגיעה לכם התנצלות מעומק ליבי, אני כמו כל בן אדם טועה וכמו כל שחקן שרוצה לנצח בכל מחיר עשיתי טעות ולא במכוון. אוהב את כולכם"

חברו, דן ביטון, הציג יכולת מרשימה מול קבוצתו לשעבר ואולי עורר כלפיו געגועים מצד מי שמכר אותו לג'קי בן זקן. קבהא לעומת זאת בהחלט ראוי למחמאות. האיש שהיה חתום על הטעות האומללה שהובילה לספיגת השער הראשון נגד המובילה, התעשת במהירות, הידק את השרוכים ומול האחרונה בטבלה עשה עבודה טובה.

לקראת פתיחת חלון ההעברות של ינואר, גוברות ההערכות שחן עזרא יעזוב את המועדון ויצטרף לאחת הקבוצות המעוניינות בשירותיו, ובראשן בית"ר ירושלים כשגם מכבי חיפה בתמונה. משחק ליגה שני ברציפות שעזרא, שהגיע כהבטחה גדולה בקיץ, לא רואה דשא ואמש הוא אפילו לא זומן לסגל. במצב הנוכחי, לא יופתעו בקבוצה אם יבקש לעזוב על רקע אכזבתו ממעמדו המקצועי המעורער. בכר הסביר ש"הכל מקצועי" בנוגע לאי הכללתו של עזרא בסגל. שני "החיפאים", עדן בן בסט וחנן ממן, חיממו את הספסל במשך 90 דקות ורשמו עוד ערב אבוד מבחינתם. שניהם מבוקשים – בן בסט על-ידי הפועל חיפה, בעוד שממן זוכה להתעניינות מכמה קבוצות, ביניהן מכבי חיפה.

בסיום המשחק התייחס בכר לסוגיות הבוערות, ואמר על החילוף של בן שהר: "אני עושה את השיקולים שלי. לא ששהר לא היה טוב, הוא הגיע למצבים והוא שחקן מצוין. אבל הייתי חייב לחזק את האמצע כי היינו מאוד דלילים אחרי ההרחקה של סאבו".

תגובת הקהל בעקבות החילוף של שהר והכנסתו של קבהא: "הקהל יכול להגיד מה שהוא רוצה, זה לגיטימי, ותפקידי לקחת את ההחלטות הנכונות ולא להיות מושפע מהקהל ומדברים חיצוניים אחרים. אני אחראי לצד המקצועי. יכול להיות שאני טועה, יכול להיות שלא, בסופו של דבר זה (החילוף) הוכיח את עצמו וניצחנו".


"בסופו של דבר החילוף הוכיח את עצמו וניצחנו" (דני מרון)

מה צופן העתיד לשחקני הבית של הקבוצה: "אנחנו ממשיכים לעקוב אחרי המושאלים ולשלב שחקני בית, עם השינויים בינואר נצמצם את הסגל וניתן יותר קרדיט לשחקני בית. אני מאמין שנצליח לעשות את זה".

השתלבותם של הבלם מיגל ויטור והמגן אורן ביטון, שחזר להרכב לראשונה מזה תקופה ארוכה שבה נעדר בגלל פציעה: "שמחים שחזרו, כולם יודעים כמה מיגל משמעותי ומשתדלים לשמור עליו. אורן סחב 90 דקות, כיף לראות אותו. היה לו משחק טוב. שמחים שהם איתנו".

מיגל ויטור ישב לצדו של בכר ודיבר אחריו: "הייתי רוצה לשחק 90 דקות, אבל אני עדיין לא בכושר משחק. אתקדם צעד אחרי צעד. הייתי הרבה זמן בחוץ, ואני מקווה שבעתיד אוכל לסיים משחקים שלמים".


בכר. מרוצה מהחזרה של ויטור וביטון (דני מרון)

ההבדלים בין העונה הנוכחית לעונה שעברה: "כולם רואים שאנחנו לא משחקים כמו בעונה שעברה, ככה זה בכדורגל. לא בכל שנה אתה יכול להיות ראשון. אנחנו עובדים קשה בתקווה להיראות טוב יותר. אני מבטיח שנלחם עד תום העונה".

על תחושותיו בעקבות ההפסד למכבי תל אביב: "היה קשה לצפות מהצד בהפסד למכבי, זה היה משחק חשוב עבורנו ועבור הקהל. נקווה שבפעם הבאה התוצאה נגדם תהיה טובה יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי