"זה קרב בין שתי קבוצות טובות, לא ניר קלינגר נגד הפועל חיפה"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | בית"ר ירושלים, רשמי

מאמן בית"ר ירושלים דיבר לקראת המפגש הטעון נגד האקסית: "מפאת כבודי ליואב כץ שמבוגר ממני, אני בוחר שלא להגיב". על הרכש: "לפי התקשורת כל הליגה חתמה וכל הסגל שוחרר". ורד: "בהתחלה לא כולם היו באותו ראש"

(גודל טקסט)
המחזור ה-16 בליגת העל יינעל מחר (שני, 21:00) כשבית"ר ירושלים תנסה לעשות עוד צעד כדי לברוח מהתחתית כשתארח את הפועל חיפה חיפה באצטדיון טדי. למרו ההדחה בסיבוב ח' בגביע המדינה על ידי מכבי תל אביב, הקבוצה מגיעה אחרי שני ניצחונות בשלושת משחקי הליגה האחרונים כשבנוסף עבור המאמן ניר קלינגר, שיפגוש לראשונה את הקבוצה אותה עזב בטונים צורמים, לא מדובר במשחק שגרתי.


במסיבת העיתונאים לקראת המשחק התייחס קלינגר ליכולת של שחקניו  במשחקים האחרונים: "אנחנו אכן בהתקדמות הדרגתית, אני חושב שמצד אחד, אם אפשר להסתכל על התקופה האחרונה, אנחנו משפרים הרבה את משחק המחויבות. מצד שני, אני חושב שצריך להיות כל הזמן עם היד על הדופק ולזכור שאנחנו עדיין בתחילת היציאה שלנו מהתחתית ולא קל לסגור פער כזה של נקודות שהיה לפני חודש.


"השחקנים עושים באמת עבודה יוצאת מהכלל בעניין הזה, אבל החובה שלי כמאמן שלהם היא להזכיר ולהיות השעון המעורר שדוחף ומביא אותם למצב שיעשו את זה גם במשחק הבא. אני חושב שאם נצליח לשמור על הדרך הזאת גם מחר וגם במשחק הבא נהיה בדרך הנכונה ואם חלילה נשכח, זה לא טוב ויחזיר אותנו אחורה. לכן זה כל מה שאני והצוות מתעסקים בו בימים האחרונים, לשמור את השחקנים בפוקוס מלא ובאותה התלהבות ונחישות שהפכה להיות כרטיס הביקור שלנו".


המפגש שלו עם הפועל חיפה: "לא חושב שיש מקום לדבר על זה. זה קרב בין שתי קבוצות טובות, שהיו בשנה שעברה בגמר הגביע ועשו עונות מעולות. קרב מעניין עם שחקנים טובים והמשחק מחר זה לא ניר קלינגר נגד הפועל חיפה. היא תמיד תהיה בלב שלי ויקרה לי בגלל התקופה שהייתי שם, אבל אני כל כך בבית"ר שאני מרגיש שאני פה כבר כמה שנים. אני טוטאלי למקום שאני עובד בו וזה קרב בין שתי קבוצות ולא ביני לבין אף אחד אחר".



"הפועל חיפה תמיד תהיה בלב שלי" . קלינגר בימיו בכרמל (דני מרון)

 

הקהל: "צריך לקוות שהמגרש הביתי שלנו יחזור להיות מבצר וזאת הזדמנות להגיד תודה לקהל על התצוגה נגד חדרה. זה לא מובן מאליו ונותן תחושה אדירה. מקווה שנידחף וניתמך על ידי הקהל וראינו שבגביע למרות שהפסדנו, הקבוצה הרגישה טוב בבית. אנחנו בתהליכים של שיפור אבל זה נראה טוב יותר בטדי, בעיקר כשיש לנו תמיכה חיובית מהקהל. אנחנו צריכים להחזיר על המגרש ולעשות את כל הדברים שגורמים לקהל לאהוב אותנו. ראינו מה היה קודם ואנחנו לא רוצים לחזור לשם".

דבריו של יואב כץ נגדו: "השתניתי. פעם הייתי מגיב ותוקף חזרה. אני חושב שמפאת כבודי ליואב, שהוא אדם מבוגר ממני ביום, אני בוחר שלא להגיב ולהתייחס ובוחר ללכת בדרך של אדם בוגר ולהתמקד בעיקר. אני חושב שאם הייתי יוצר מזה תשובות ומלחמות, זה לא היה מוסיף כבוד לאף אחד ומעדיף בשפת הקלישאות לדבר במגרש, למרות שאני יכול לשחק שתיים וחצי דקות במצבי. אני בוחר להתמקד בחיובי, באנשים ובאוהדים שאני בקשר איתם ואני חושב שככה זה צריך להיות. בואו נשים את הוויכוחים בצד ונתמקד בכדורגל וזה ייטב לכולנו".


נושא הרכש : "קודם כל, למזלי מסיבות העיתונאים מוקלטות אז אני לא חושב שזה הוגן שלוקחים חצאי משפטים ומחברים. אתם יודעים שאני מדויק מאוד במילים שלי וקשה לתפוס אותי עם המכנסיים למטה. אמרתי שכל הנושא של מי בא ומי הולך נהיה קרקס תקשורתי ומאותו יום כמעט לא הייתה מילה על הנושא וזה חשוב לי למען השקט של השחקנים. כל הליגה כבר חתמה בבית"ר וכל הסגל שלי שוחרר. על זה דיברתי כקרקס, לא ערן לוי, יוסי בניון, חן עזרא, פרדי פלומיין או רונאלדו. זאת התעסקות שאני מבין כי בית"ר היא מועדון מעניין וזה בסדר, רק אל תוציאו דברים מהקשרם כדי לבנות כותרת".



יואב כץ. "פעם הייתי מגיב ותוקף חזרה" (אריאל שלום)

 

צירוף יוסי בניון: "האמירה אותו דבר. עד אחרי הפועל חיפה, אני לא מתעסק ברכש ובשמות, מי מגיע ומי הולך, כי הפוקוס צריך להיות על המשחקים. אם אני יודע או לא זה לא משנה. אני לא בוחר להיעלב מהדברים האלה ולא צריך לבנות את השם שלי. כשנודיע ונחליט מה יהיה בינואר, כולכם תדעו מזה".


המצב בטבלה: "מטבע הדברים הליגה צפופה ופער הנקדוות קטן בין התחתית לצמרת. זה הולך לשני הכיוונים ואין בעיה להסתכל למעלה, אבל תמיד להסתכל גם למטה. הפער היה עצום בתחילת הקדנציה שלי ולקח זמן עד שנכנסנו לסוג של יציבות שתאפשר לנו אולי להמשיך במסע ההתאוששות. אני אומר אולי כי תלוי איך אנחנו ניגשים לזה ומה עושים ביום יום. אני מרגיש שאנחנו שם ואני סומך על השחקנים במאה אחוז ויודע שהם מחויבים. צריך להסתכל כל הזמן לכל הכיוונים כי הליגה פתוחה לגמרי והיציבות שאנחנו רוצים היא בחשיבה איך נגיע לרגע שלא צריך להסתכל אחורה. בית"ר ירושלים צריכה להסתכל קדימה, אבל לפעמים המציאות חזקה יותר מכל החלומות וצריך לשמור את הרגליים על הקרקע".

 

השיפור ביכולתו של דוד קלטינס: "כשהקבוצה מתחברת ומנסה לעשות את הדברים נכון, כל אחד מתחזק בעמדה שלו. כולם צריכים להתקדם, גם קלטינס וזהבי וכל שאר שחקני הבית הצעירים שאנחנו מקדמים. עדיין יש להם דרך לעשות, אבל הם בכיוון הנכון וזאת התשובה לגבי שאר השחקנים. כי יש לנו כישרון ויכולת בקבוצה אבל זה לא תמיד מספיק".
 



קלטינס. בכיוון הנכון (אודי ציטיאט)

 

היציבות בהרכב הפותח: "זאת הייתה המטרה הראשונית כשהגעתי, למצוא היררכיה מבחינת ההרכב הפותח. זה דבר חשוב ששחקן שעולה למגרש בכל משחק צריך לדעת מי לידו, לדעת להבין את תנועות השחקנים ולא כל יום או כל שבוע שיהיה מישהו אחר. זה מייצר דבק ועוצמה, אבל לא תמיד אפשר להשתמש בכולם. בשבועות האחרונים בכל משחק היה חסר שחקן. משתדלים בשיטה סדורה להפיל בכל משחק שחקן אחד, ולא ארבעה ביחד. זה  תהליכים ועבודה נשתדל להסתדר בלי מיקי יסירושטיין ובשבוע הבא נהיה ברגיעה".


קפטן הקבוצה עידן ורד ישב לצד קלינגר והתייחס גם הוא למצב בבית"ר: "כבר אמרתי שכשהכל יהיה יותר טוב זה יהיה גם בחדר ההלבשה וזה קורה עכשיו. כל מי שחיובי ויש לו את אמביציה להיות חלק מזה נמצא פה, זה נראה טוב ואין דרך אחרת. בהתחלה ההרגשה הייתה שלא כולם באותו ראש, חד וחלק".



המשחק הקרוב:
"יש לנו העונה רק ניצחון אחד בטדי וזה בלתי אפשרי. צריכים לבוא מחר ופשוט להיות טובים ולנצח, זה הכל. זה לא כיף כי טדי זה הבית שלנו ואנחנו אוהבים שיש כל משחק 20-25 אלף צופים וכשבאים 8, 10 או 12 אלף זה בעייתי גם לנו כי אנחנו חייבים את הקהל איתנו וגם כשכל הסיבוב הראשון היינו על הפנים, הם באו למשחק בית וחו. ודווקא עכשיש כשנראים טוב יותר אנחנו חייבים אותם איתנו ונקווה שיהיו גם מחר"




ורד. לא מרוצה מהמאזן בטדי (דני מרון)


על יכולתו האישית: 
"אני תמיד רוצה להיות משפיע יותר וטוב יותר. אני אומנם עם מספרים טובים, אבל צריך להיות יותר דינמי ויותר מעורב וזה לא משנה אם אני בצד ימין, באמצע או בשמאל. צריך להיות יותר מעורב ומשפיע אם זה גולים או בישולים או אם יש מיני משבר תוך כדי משחק אז כן לבוא ולהראות טיפה יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי