לוזון: "רציתי לתת לאלישע עוד צ'אנס. עשיתי הכל כדי שזה לא יקרה"

עומר גולן, אבי לוזון
עומר גולן, אבי לוזון | עדי אבישי

אחרי פיטורי לוי, מכבי פ"ת יוצאת לעידן חדש. המנהל המקצועי עומר גולן: "לצערי המאמן משלם את המחיר. מאוכזבים מהשחקנים, אבל מאמינים בהם". עוזריו של מגמאדוב ימשיכו גם עם הנוער, נמשך המו"מ למכירת סולומון

(גודל טקסט)

העידן שלאחר אלישע לוי ייצא מחר (שלישי) לדרך רשמית במכבי פתח תקווה, כאשר שמוראד מגמאדוב יעביר את אימון הבכורה כשלצידו נאור ותמיר לוזון, שני מאמני קבוצת הנוער. בפתח תקווה סיפרו כי נכון לעכשיו המינוי הינו קבוע, אך לכולם ברור שמדובר בתקופת הסתגלות כדי לבחון האם הזעזוע יעזור.

היו"ר אבי לוזון נפגש אמש עם המאמן היוצא והמנהל המקצועי עומר גולן, לשיחה שבמועדון הגדירו כלא משביעת רצון עבור היו"ר, שלא השתכנע מיכולתו של לוי להוציא את הקבוצה לדרך חדשה. המאמן, שיזכה לקבל את שכרו עד תום העונה, צפוי להגיע מחר לאימון הקבוצה להיפרד מהשחקנים וכמו כן צפוי גם לדבר בקצרה עם התקשורת.

בפתח תקווה בחרו שלא לקיים מסיבת עיתונאים להצגתם של הצוות החדש, אך יש לציין כי מוראד מגמאדוב הוא היחיד מבין השלושה מחזיק בתעודת פרו וטרם ברור היכן יעבוד שיתוף הפעולה בין השלושה מבחינה היררכית. נאור בן ה-28 אימן בעונה שעברה במחלקת הנוער של עירוני ראשל"צ וחזר העונה למלאבס, ואילו תמיר אימן את קבוצת הנוער עד לפני שנתיים וחזר השנה מעונת מנוחה. השניים עובדים בדומה לסלובודאן דראפיץ' ושי ברדה במכבי נתניה: בכל מחצית עומד מאמן אחר על הקווים והשניים אף נפגשו עם הצוות הנתנייתי, לשיחת הסבר איך משלבים בין השניים.

נכון לרגע זה, בפ"ת מספרים כי הלוזונים ימשיכו להדריך גם את קבוצת הנוער, אותה הם מובילים לפתיחת עונה פנטסטית כשהקבוצה כעת במקום הראשון בליגה. לספורט1 נודע שכבר ביום שישי נפגשו נציגי חוג האוהדים עם עומר גולן ואבי לוזון והביעו תמיכה במינוי של הלוזונים, וגם אמש, לאחר המינוי, קיבלו במועדון תגובות חיוביות.


מגמאדוב. היחיד מבין השלושה שמחזיק בתעודת פרו (עדי אבישי)

"רציתי לתת לאלישע צ'אנס ועוד צ'אנס ולצערי זה לא הצליח. עשיתי הכל כדי שזה לא יקרה", התייחס היו"ר אבי לוזון לפרידה בשיחה עם ספורט1. "אני מקווה שהצוות החדש ייקח את הצ'אנס שהם קיבלו. המשך עבודתם בנוער? היו הרבה שנים שמאמן הנוער היה עוזר המאמן בבוגרים. זה היה עם קובי רפואה וייטב לוזון וגם גיא לוזון שהיה עוזר של אלי אוחנה. מטרות? המטרה היחידה זה המשחק בשבת הקרובה".

"אחד הצדדים הפחות כיפים במקצוע הזה הוא להיפרד ממאמנים", סיפר המנהל המקצועי עומר גולן. "אני יכול להגיד שאלישע ניסה, רצה והתאמץ, אבל הדברים לא הלכו לכיוון הנכון. לצערי מי שמשלם תמיד את המחיר זה המאמן. אני מאחל לו בהצלחה. לא הכרתי אותו לפני, אבל אני בטוח שהוא יישאר חבר שלי המון שנים. נהניתי לעבוד איתו ולמדתי המון. ננסה לעזור למוראד להצליח וננסה לחזק את הקבוצה בחלון הנוכחי. אנחנו מאוכזבים מהשחקנים, אבל גם מאמינים בהם. זה שחקנים שצריכים לקבל ביטחון ולהחליף אווירה. אני מקווה שהפיטורים יעשו את הזעזוע שצריך".

גם שחקנים בקבוצה הופתעו מאוד מהמינוי ובעיקר מהפרידה, כאשר עד לאתמול בצהריים, היו בטוחים שלוי יזכה לעוד משחק. "בסופו של דבר היה צריך זעזוע, אבל כואב לנו על אלישע, כי מי ששיחק זה אנחנו", הודו.


שחקנים הופתעו מהצעד, אבל גם הודו שזעזוע היה נדרש (אודי ציטיאט)

כעת, בפ"ת ימשיכו במאמצים להתחזק: בקבוצה הביעו אופטימיות רבה שהחלוץ מיחאי רומן יצטרף לקבוצה בקרוב, כשגם קשר מכבי נתניה ואקס הקבוצה, יניב בריק, הוצע. במקביל נמשכים המגעים עם שחטאר דונייצק לגבי מעברו של מנור סולומון ובסביבת המו"מ סיפרו כי בין הצדדים הושג סיכום עקרוני, כשסכום המכירה צפוי לעמוד על מעט יותר מחמישה מיליון יורו.

כעת המכשול היחיד הוא שירותו של הקשר בצבא הגנה לישראל. כפי שפרסמנו אתמול, סולומון ממתין להחלטה האם יקבל ספורטאי עילוי, סאגה אשר צפויה להסתיים עד סוף השבוע – אם התשובה תהיה חיובית, תיסלל הדרך למעברו. גם לוקומוטיב מוסקבה הרוסית וגנט הבלגית הביעו בו עניין והיו מוכנות לשלם סכומים שנעו סביב ארבעה מיליון יורו, אך נראה שדווקא האוקראינים הם המועמדים הראשיים לזכות בשירותיו.


מנור סולומון. מצפה לתשובות מצה"ל עד סוף השבוע (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי