יואב כץ יורה: "ישראל זה כמו ג'ונגל. חוזה זה לא חוזה, מילה זו לא מילה"

ארנסטס שטקוס
ארנסטס שטקוס | דני מרון

הלם בכרמל לאחר שבית"ר ירושלים הודיעה על צירופו של שטקוס בחוזה לשנתיים החל מהקיץ, הבעלים רותח: "כועס ומאוכזב, סיכמתי איתו והוא אמר לי שימשיך, גם לא נראה לי שזה חוקי שהוא חתם לפני פתיחת החלון"

(גודל טקסט)
הלם וזעם גדול בקרב אנשי הפועל חיפה בעקבות חתימתו הבוקר (שני) של השוער הליטאי ארנסטס שטקוס בבית"ר ירושלים, בחוזה לשנתיים שייכנס בתוקף רק בתום העונה. בחיפה אומנם ידעו על רצון הירושלמים להחתים את השוער הליטאי מזה זמן רב, אבל קיוו שהאחרון ייתן עדיפות לקבוצה מהכרמל וימשיך במשא ומתן עם הבעלים, כפי שהבטיח. יואב כץ התראיין היום (שני) לתכנית הספורט של רדיו 103FM והתייחס גם לדרך שבה נעשים הדברים בישראל.


על ההתנהלות בישראל מול שחקנים שנמצאים תחת חוזה: "היה לי עם שטקוס סיכום והוא לא עמד בו, זה הפנים של הכדורגל הישראלי, חוזה זה לא חוזה, מילה זו לו מילה. מתנהלים כמו בג'ונגל ואני לא מוכן להיכנס אליו, בגילי אני לא מתכוון לשנות את דרך ההתנהלות שלי, זה לא הסגנון שלי, בית"ר לא היו הוגנים ולא עבדו לפי החוק בסיפור הזה. יש גם אנשים שמתנהלים בצורה הוגנת בישראל, אבל כמו בסדום הם מיעוט.     


הסיכום בינו לבין שטקוס ועתידו של השוער עד סוף העונה: "אני אמרתי לארני שכל מה שבית"ר נותנים לו אני אתן יותר, הוא אמר לי שהוא נשאר ושינה את דעתו. הוא שיקר אותי. אני לא יודע אם קדוש יפתח מעכשיו בהרכב במקומו עד סיום העונה. אני נוהג בהגינות ומכבד את החוקים, יש בי מידה מסוימת של רחמנות.


העובדה ששחקנים בולטים עוזבים את הפועל חיפה: "אני לא מתרגש מזה. חנן ממן עזב ובא גילי ורמוט וזכינו בגביע ובאלוף האלופים, כך גם עם עדן בן בסט שעזב והבאנו את נס זמיר, וגם את שון גולדברג ועוד שחקנים. אז נמצא גם פתרון לשטקוס. גם בעבר כשחשבו שהעולם נחרב בהפועל חיפה תמיד ידענו למצוא פתרונות. 



יואב כץ. "שטקוס שיקר אותי" (ערן לוף)


מוקדם יותר, כץ אמר לספורט1: "אני מאוד כועס ובעיקר מאוכזב מכך שבן אדם נתן לי מילה לפני שבוע שהוא ממשיך בקבוצה לאחר שהגשתי לו הצעה כספית מכובדת. מפליא אותי שבית"ר ירושלים החתימה את השחקן עוד לפני פתיחת מועד ההעברות, נראה לי שזה לא חוקי. עדיין לא דיברתי עם ארני ולא יודע עדיין כיצד נגיב מולו בחצי השנה הבאה".


בהודעה הרשמית מטעם מהפועל חיפה נמסר: "הבעלים יואב כץ שוחח לפני כשבוע עם ארנסטס שטקוס על הארכת חוזהו והגיע איתו לסיכום עקרוני על תנאי שכרו מתוך כוונה שהוא ימשיך כשוער הקבוצה גם בשנים הבאות, אך הוא בחר בכל זאת לחתום בקבוצה אחרת. מעניין שפחות משעתיים מאז קבלת המייל מבית"ר ירושלים על פתיחת מו"מ עם שטקוס, יצאה הודעה רשמית על חתימתו בקבוצה".



שטקוס. יתקבלו החלטות גם כיצד לפעול מולו (מאור אלקסלסי)


כאמור, בכרמל זועמים על ההתנהלות וגורם בקבוצה הוסיף ואמר: "חמש דקות אחרי שהם שלחו לנו מייל שהם רוצים להתחיל במשא ומתן, הם כבר הוציאו הודעה שהוא חתם. זאת בטח לא התנהלות של מועדון ראוי". במועדון טרם החליטו כיצד ימשיכו בהתנהלות גם מול שטקוס עצמו בחלק השני של העונה והערב תיערך שיחה בין ראשי המועדון לבין כץ, שנמצא בארצות הברית. 


בנושא אחר, הקשר נס זמיר יעבור היום בדיקת אולטרסאונד כדי לברר את חומרת פציעתו בעקבות המשחק בשבת מול הפועל חדרה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי