צפו בתקציר: מכבי תל אביב הביסה 1:4 את מכבי נתניה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

מוכנים לדרבי: השחקנים של איביץ' דרסו את היהלומים עם שערים של אצילי (1, 60), דור מיכה (47), ו-וולה אדיר של אבי ריקן (82). ניקו אולסק רק צימק בכדור חופשי נהדר (85) הפער מהמקום השני צמח שוב ל-16 נקודות

(גודל טקסט)

2019 נפתחה בדיוק כמו ש-2018 הסתיימה: עם מכבי תל אביב דורסת את ליגת העל. הקבוצה של איביץ' ניצחה הערב (שני) 1:4 את מכבי נתניה והחזירה את הפער בפסגה ל-16 נקודות על פני בני יהודה שבמקום השני, ו-20 נקודות הפרש מהאלופה הפועל באר שבע.

השחקנים של איביץ' אומנם לא הבריקו, אבל ידעו להעניש על כל טעות של היהלומים שנראו מבוהלים מהמעמד. כבר אחרי פחות מחצי דקה משריקת הפתיחה אצילי כבש את השער הראשון של מכבי תל אביב והכניס את החבורה של דראפיץ' להלם. דור מיכה ניצל טעות קשה בהגנת נתניה המבולבלת וכבש את השני עמוק בתוך תוספת הזמן של המחצית. אצילי השלים צמד (60) וריקן שנכנס כמחליף הוסיף את הרביעי (82) ב-וולה מדהים. 

 
ניקו אולסק כבש שער נהדר עבור מכבי נתניה בבעיטה חופשית (85) אבל זה היה מעט מידי ומאוחר מידי. סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה יצטרכו להרים את השחקנים לקראת המשחק בשבת נגד מ.ס אשדוד והמשך המאבקים על המקום בפלייאוף העליון.   

הרכבים:
מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', מאור קנדיל, שרן ייני, שחר פיבן, אנריק סבוריט (אלי דסה 35), דור פרץ, דן גלזר, דור מיכה, עומר אצילי, איתי שכטר (צ'יקו אופאדו 68), אלירן עטר (אבי ריקן 79).

מכבי נתניה: גולן אלקסלסי, ויקי כחלון, דודי תירם, ברנקו ורגוץ', דודי טוויטו (מוטי ברשצקי 80), עלי מוחמד, ניקו אולסק, אילון ירושלמי (אביב אברהם 59), גבי קניקובסקי, פאטוס בצ'יראי, גיא מלמד (שובל גוזלן 77).


השחקנים והקהל נותנים כבוד לשייע גלזר ז"ל. (דני מרון)

מהלך המשחק
המשחק נפתח בצורה מדהימה: כבר לאחר 30 שניות, עומר אצילי קיבל מסירה בעקב מאלירן עטר וכבש בקלות. חמש דקות לאחר מכן זה היה קרוב להפוך ליתרון כפול, אך אלקסלסי הצליח להדוף נגיחה של שכטר. אחרי שליטה מוחלטת של מכבי תל אביב בדקות הראשונות המשחק נרגע מעט. בדקה ה-17 מלמד בעט מתוך הרחבה אך ראיקוביץ' ירד טוב לכדור, הזדמנות ראשונה של נתניה.


אלירן עטר חוגג עם עומר אצילי. (דני מרון)

מכבי תל אביב שולטת במגרש, בדקה ה-26 סבוריט הרים כדור נהדר מצד שמאל ואיתי שכטר נגח מחמישה מטרים מעל השער. שלוש דקות לאחר מכן קניקובסקי הוציא כדור רוחב מצוין ופיבן הרחיק וכמעט כבש שער עצמי. בדקה ה-38 ורגוץ' ושכטר החליפו דחיפות ביניהם, ושניהם קיבלו כרטיס צהוב מהשופט יגאל פריד. חמש דקות אחרי, אלירן עטר ניסה את מזלו בבעיטה מחוץ לרחבה אך הכדור עלה מעל השער. עמוק בתוך תוספת הזמן של המחצית דור מיכה ניצל טעות קשה בהגנת היהלומים והעלה את המארחת ל-0:2.


דור מיכה. כבש אחרי טעות קשה בהגנת נתניה (דני מרון)

המחצית השנייה נפתחה בקצב איטי, שתי הקבוצות לא מדויקות ומאבדות הרבה כדורים. בדקה ה-60 עומר אצילי כבש את השני שלו אחרי שקיבל כדור אדיר מדן גלזר והקדים את אלקסלסי שיצא משערו כשניסה להרחיק את הכדור. שתי דקות לאחר מכן, ניסיון של קניקובסקי מ-20 מטר אילץ את ראיקוביץ להדוף כדור קשה לקרן. דקה-65 אלירן עטר פספס באחד על אחד, עצירה יפה של אלקסלסי.



עומר אצילי חוגג צמד. (דני מרון)

בדקה ה-72 אופאדו מסר כדור ענק מהאגף לדור פרץ שהחמיץ מ-8 מטרים. שש דקות לאחר מכן מיכה קיבל כדור נהדר אחרי פעולה יפה של אצילי בתוך הרחבה אך החמיץ, הכדור פגע בפניו של אלקסלסי שנפגע והמשחק נעצר. בדקה ה-79 אבי ריקן נכנס כמחליף במקום אלירן עטר, ושלוש דקות לאחר מכן כבש בוולה אדיר מתוך הרחבה לאחר הגבהה מהאגף של אלי דסה. שלוש דקות מאוחר יותר כדור חופשי מסובב של ניקו אולסק הכניע את ראיקוביץ'.


אבי ריקן חוגג שער ענק. (דני מרון)


שחקני מכבי תל אביב חוגגים. (דני מרון)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי