מגמאדוב על עסקת סולומון: "שמחים בשבילו ומברכים אותו"

מנור סולומון
מנור סולומון | דני מרון

לפני המשחק נגד הפועל חיפה בשבת (18:15, ספורט3), מאמן מכבי פ"ת התייחס לפרידה מהכוכב הצעיר. קאניוק: "מאחל לזו תהיה מקפצה לדברים הגדולים באמת". במועדון חושבים קדימה ועוקבים אחרי עוואד, זנטי ומזרחי

(גודל טקסט)

כשברקע עסקת חתימתו של מנור סולומון בשחטאר דונייצק, מכבי פתח תקווה ערכה הבוקר את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק מחר (שבת, 18:15, שידור ישיר בספורט3) מול הפועל חיפה באצטדיון סמי עופר, בהשתתפות המאמן החדש מוראד מגמאדוב והקשר גידי קאניוק.

מוראד מגמאדוב התייחס במסיבת העיתונאים לחתימה של סולומון בשחטאר דונייצק: "ידענו שזה הולך לקרות וזה היה לא משהו חדש. אנחנו שמחים בשבילו ומברכים אותו. זה צעד גדול בשבילו לשחק במועדון גדול כזה. אנחנו צריכים להסתדר עם שחקנים אחרים שיש לנו כי אין ברירה אחרת, ידענו שזה יכול לקרות יומיים אחרי או לפני. היינו מוכנים לזה. הוא לא ישחק מחר וזה כנראה אחד התנאים בחוזה שלו".

מעברו של השחקן הצעיר לאוקראינה וההכנות בלעדיו: "זה אחד המועדונים הגדולים באוקראינה יחד עם דינמו קייב. כל שנה הם משתתפים בליגת האלופות וזו חוויה. קשה לשחק שם וזה לא שמנור סולומון יגיע ומייד יקבל את חולצת ההרכב. הוא יצטרך לעבוד קשה כי יש שם הרבה שחקנים טובים, משהו כמו תשעה ברזילאים. חשבנו שהוא יהיה איתנו בשבת, גם אנחנו ידענו רק בבוקר שהוא סגר את תנאיו".

על ימיו הראשונים כמאמן, והמפגש עם שרון מימר: "הסיטואציה לא פשוטה. כולנו יודעים שאנחנו רוצים וצריכים להתחזק. אנו צריכים להסתדר בשלב הזה עם הסגל הקיים. אם אני מתרגש? לא יותר מדי. עם שרון מימר עבדתי ביחד והוא מאמן טוב שיודע מה הוא רוצה מעצמו. הוא יודע ללמד ולהסביר ורואים את זה במשחק שלהם".


מנור סולומון. "שמחים בשבילו" (דני מרון)

המטרות של מכבי פתח תקווה: "אנחנו לא חושבים על מטרות סופיות. צריך להסתדר ולעבוד על הטווח הקצר, איך לייצב את הקבוצה ואת המשחק הקבוצתי. לאט לאט נתקדם. אנו מנסים להוציא יותר ממה שעשינו עד היום ואם לא נעשה זאת נהיה בבעיה גדולה. גם השחקנים מבינים את זה".

הקשר גידי קאניוק דיבר על המעבר של חברו לקבוצה: "ידענו שזה אמור להגיע ואנחנו שמחים בשבילו. אני חושב שהוא היה צריך לצאת לחו"ל כמה שיותר מהר כדי להמשיך את ההתקדמות שלו. אני מאחל לו בשם כל השחקנים רק הצלחה ושזו תהיה רק מקפצה לדברים הגדולים באמת".

הדרך החדשה עם מגמאדוב והפרידה מאלישע לוי: "אני חושב שאנחנו חלק עיקרי במצב הזה. צריך להתחיל מחדש, ואני מקווה שכבר מחר נראה הרבה יותר טוב כי אנחנו מוכרחים להביא נקודות. מטרות? אנחנו שלוש נקודות מהקו האדום אבל גם כמה נקודות בודדות מהפלייאוף העליון. כרגע הליגה מאוד צפופה ואני מקווה שננצח ונצא לדרך חדשה כי אנחנו חייבים את זה".


מוראד מגמאדוב. "אנו רוצים וצריכים להתחזק" (עדי אבישי)

לאחר מסיבת העיתונאים ערכה מכבי פתח תקווה את האימון המסכם, בו סולומון נטל חלק אך נטש את האימון בזמן התרגולים הטקטיים כדי לשמור עליו מפני מפציעה. המאמן החדש מוראד מגמאדוב תרגל את האימון, כששיטת חמשת שחקני ההגנה תישאר. עיסא סיסוקו, שהחלים מפציעתו בשריר הירך האחורי יפתח במקומו של עודד אלקיים, ואילו עידן אהדנני ימלא את מקומו של ז'והאן מרסיאל.

איתי טאקו תורגל בקישור לצידם של גידי קאניוק ורומאריו פירס, ואילו חוד ההתקפה יכלול את תאי בריבו, כשלצידו תורגל בתחילת האימון פאדי זידאן. לידור כהן, לא תורגל בהרכב גם באימון הבוקר אתמול וגם היום, אך החלטה צפויה להתקבל לקראת תחילת המשחק.

בתוך כך, בפתח תקווה חושבים כבר על היום שאחרי סולומון, כאשר בקבוצה ינסו לצרף שניים או שלושה זרים, ובגזרת הישראלים רוצים לצרף את אחד השחקנים מהקבוצות הגדולות כשהדגש הוא על מכבי חיפה. לספורט1 נודע שבמועדון יעקבו אחרי הסטטוס של מוחמד עוואד, עמית זנטי ואופיר מזרחי. מלבד חביבו שהוקפא, הלוזונים עשויים לשחרר גם את ז'והאן מרסיאל כשגם רומאריו פירס יהיה תחת מעקב בתקופה הקרובה.


מוחמד עוואד. יעזוב את מכבי חיפה? (מאור אלקסלסי)

הרכב משוער: יוסי גינזבורג, עיסא סיסוקו, עומר דנינו, תומאש סיבוק, עידן אהדנני, גל שיש, רומאריו פירס, איתי טאקו, גידי קאניוק, תאי בריבו, פאדי זידאן (לידור כהן).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי