צפו בתקציר: 0:3 להפועל באר שבע על הפועל תל אביב

בן שהר
בן שהר | דני מרון

שהר (32) ניצל שמירה לקויה ויציאה רעה של ינקו כדי לכבוש אחרי הרמה של האסלביינק, בדקה ה-55 הוא השלים צמד בפנדל וההולנדי שהצטיין הבקיע מקרוב בדקה ה-88. שער של קמארה (50) נפסל, חנן ממן החמיץ מול שער ריק

(גודל טקסט)
בן שהר אולי גדל בהפועל תל אביב, אבל פעם נוספת הוא היה השחקן שעושה את ההבדל בין הפועל באר שבע לבין האדומים. הערב (שני) החלוץ כבש פעמיים, העלה את מאזנו לחמישה שערים בשלושת משחקי הבית האחרונים נגד מועדון נעוריו וביחד עם נייג'ל האסלביינק – שכבש משחק שלישי ברציפות – הם הובילו את הפועל באר שבע ל-0:3 חלק ומשכנע.


מלך שערי העונה שעברה כבש פעמיים (32 ו-55 בפנדל), אבל המצטיין בהחלט היה האסלביינק, שהיה מעורב כמעט בכל המהלכים ההתקפיים של המארחת ואחרי שבישל לשהר את השער הראשון והיה חסר מזל לבשל שערים נוספים, בדקה ה-88 הוא קבע את תוצאת המשחק כשמקרוב הוביל לשלישייה ראשונה שסופגים האדומים מת"א מאז פברואר.


12,287 צופים באצטדיון "טוטו טרנר" ידעו שמצפה להם קרב לוהט אחרי שב"ש סיימה במחזור שעבר ב-2:2 באשדוד ורשמה תוצאות תיקו בשניים משלושה מחזורים, בעוד הפועל ת"א כלל לא ניצחה העונה, אבל פערי הרמות היו ברורים משלב די מוקדם ואולי למעט החמצה ענקית של סטפן ספירובסקי כבר בדקה השלישית, המארחת השתלטה במהרה כל הדרך ל-0:3 משכנע כשמעל כולם בולטים האסלביינק ושהר שלא אפשרו לאורחת סיכוי לנצח בבירת הנגב לראשונה מאז פברואר 2013.



שהר. אוהד להבקיע נגד הפועל תל אביב ב"טרנר" (דני מרון)


מאמן הפועל ב"ש, ברק בכר, הסיק את המסקנות מהשבוע שעבר וביצע מספר שינויים בהרכב שעשו את שלהם. אוהד לויטה, שהחליף את ארנסטס שטקוס הפצוע, עשה את המוטל עליו ורשם משחק מצוין, מיגל ויטור ולואי טאהא שבו לשתף פעולה במרכז ההגנה וכמעט שלא אוימו על ידי ההתקפה האורחת וגם מרכז השדה בהובלת עדן שמיר, דוד קלטינס ונאור סבג עצר את המתפרצות שמנגד ואפשר להאסלביינק לעשות כמעט ככל העולה על רוחו.


אביטן, לעומת זאת, עלה במערך 5-3-2 ובחוד עם הגינאי החדש דמבה קמארה שרק לפני ימים בודדים הגיע ארצה, והוא בהחלט ראה ניצוצות מחלוץ הרכש שגם כבש ורק נגיעת יד קלה מנעה ממנו בצדק שוויון – בעוד מאור בוזגלו עם סרט הקפטן על זרועו, התקשה להשפיע מול האקסית, על אף שהיה מי ש"בישל" את לקמארה את השער שנפסל בצדק.


בשבת הפועל תל אביב תשחק נגד בני יהודה ויהיה זה משחק קריטי מאוד עבורה מכיוון שהיא נותרה עם שתי נקודות בלבד מ-12 אפשריות במקום ה-12, ממש מעל לקו האדום. הפועל באר שבע כאמור חוזרת למקום השני כשלזכותה 8 נקודות ועם לא מעט סיבות לשמוח אחרי תצוגה משכנעת לקראת משחק בית נוסף בשבת נגד הפועל רעננה.




אוהדי הפועל באר שבע במפגן תמיכה מרהיב ואופטימי לפני המשחק (דני מרון)



אלוף העולם בג'ודו שגיא מוקי זכה לכבוד (דני מרון)


הרכבים
הפועל באר שבע: אוהד לויטה, בן ביטון, מיגל ויטור, לואי טאהא, אורן ביטון, עדן שמיר, דוד קלטינס, נאור סבג (חנן ממן, 79), ג'ימי מרין (ניב זריהן, 67), נייג'ל האסלביינק, בן שהר (רמזי ספורי, 67).


הפועל תל אביב: אריק ינקו, עידן כהן (איאד אבו עביד, 46), רז שלמה, אוראל דגני, מרווין פירסמן, דני גרופר (פרנסיס קיירמה, 46), ניר לקס, סטפן ספירובסקי, עמנואל בואטנג (עומרי אלטמן, 64), מאור בוזגלו, דמבה קמארה.


מהלך משחק
דקה 3: קרן של מאור בוזגלו מצד ימין הסתיימה בהזדמנות ענקית של ספירובסקי אחרי הרחקה רעה של הגנת המארחת, אבל הקשר שנותר חופשי ברחבה מיהר לבעוט והכדור החלש שיצא מרגלו נקלט בקלות על ידי לויטה.



בוזגלו פוגש את חבריו לשעבר. פתיחה טובה של הפועל ת"א (דני מרון)


דקה 10: אורן ביטון הגביה מצוין כדור חופשי, אריק ינקו היה עירני והצליח לאגרף.


דקה 17: האסלביינק פרץ בשמאל והרים כדור מדוד למרכז הרחבה, סבג הגיע מאחור ונגח כדור חזק שחלף לידת קורת השער של ינקו.


דקה 22: סבג היה חופשי וניסה את מזלו מכ-20 מטרים, אבל לא היה מדויק והכדור יצא החוצה. רק כחצי דקה קודם לכן הוא גם ניסה לכבוש מתוך הרחבה ולא מצא את המסגרת.



סבג אחרי עוד החמצה. מרבה לאיים על השער (דני מרון)


דקה 24: הפועל ב"ש מגבירה את הלחץ והפעם היה זה דוד קלטינס שהגיע לנגיחה אחרי הגבהה משמאל והכדור הלך למסגרת, אבל היה חלש מכדי לאיים על ינקו.


דקה 31: דני גרופר ניסה להפתיע את לויטה אחרי דקות ארוכות בהן הפועל ת"א התקשתה בהתקפה, לויטה היה במקום וקלט.


דקה 32, 0:1 להפועל באר שבע! האסלביינק שוב הרים לרחבה כדור מדוד, הפעם הכתובת הייתה בן שהר ומלך שערי העונה שעברה ניצל שמירה לא טובה של שלמה ויציאה מאוד רעה של ינקו כדי לנגוח לרשת החשופה.



שוהר עולה גבוה וכובש פעם נוספת נגד הפועל ת"א (דני מרון)



מלך שערי העונה שעברה חוזר לעניינים. שהר (דני מרון)


דקה 39: שוב סבג היה קרוב לחגוג שער, הפעם זה היה המשקוף שעצר אותו. האסלביינק שוב בנה את ההתקפה, ג'ימי מרין פרץ מימין ומסר לסבג, שכדור חזק מאוד שלו הרעיד את המשקוף וכאמור והאורחת ניצלה.


דקה 45: בתחילת תוספת הזמן של המחצית הראשונה, קמארה בהופעת הבכורה הכה את ויטור ללא כדור, הקוון סימן על עבירה ובסופו של דבר החלוץ הגינאי קיבל כרטיס צהוב בלבד.



קמארה. הופעת הבכורה כמעט הסתיימה מוקדם מהצפוי (דני מרון)


דקה 46: ניסו אביטן עורך חילוף כפול עם פתיחת המחצית השנייה, כאשר אבו עביד עולה לבכורה מחודשת בהפועל ת"א  במקום עידן כהן וגם קיירמה הגנאי נכנס להופעת בכורה בליגת העל במקום המגן השני של הקבוצה, דני גרופר.


דקה 46: חצי דקה מפתיחת המחצית השנייה, קמארה זיהה שקיירמה משתחרר מבן ביטון, הציב אותו באחד על אחד ולויטה בהצלה גדולה מנע שוויון.


דקה 50: קמארה כבר חגג את שער הבכורה שלו בישראל בהופעת הבכורה שלו בהפועל ת"א, אבל בסיוע ה-VAR זוהתה נגיעת יד והשער שלו, מבישול של מאור בוזגלו, נפסל.



החגיגה של הפועל תל אביב הייתה מוקדמת (דני מרון)



פפיר סימן על נגיעת יד ובמהרה הצביע על הנקודה הלבנה, אבל לזכות ב"ש (דני מרון)


דקה 55, 0:2 להפועל באר שבע! הפועל ת"א חגגה מוקדם מדי את השוויון ובמהרה נקלעה לפיגור כפול. בן ביטון חלף על פני פירסמן בקלות, הבלגי שלח את רגלו, הכשיל את המגן וסידר לבן שהר צמד מהנקודה הלבנה.



שהר מפגיז את השער השני שלו ושל ב"ש במשחק (דני מרון)


דקה 58: שוב האסלביינק סידר מצב הבקעה אדיר לסבג, שוב הקשר לא מצא את המסגרת והפעם מזווית מאוד נוחה בתוך הרחבה.


דקה 68: מאור בוזגלו בניסיון הבקעה ראשון שלו במשחק, לויטה היה עירני והדף היטב.


דקה 73: עוד ניסיון של הפועל תל אביב ממרחק, היה זה אוראל דגני שהניף את הרגל ונעצר אצל לויטה שירד מצוין וקלט.


דקה 78: האסלביינק, אחרי שחילק כל כך הרבה מסירות מפתח, היה קרוב להצטרף לשהר ברשימת הכובשים, אבל סיבוב נפלא שלו ובעיטה חזקה למרכז השער הסתיימו בהצלה נפלאה של ינקו לקרן.


דקה 80: שוב ביטון והאסלביינק קרובים להרעיד את הרשת, הפעם הנגיחה של ההולנדי הלכה מעל השער.



האסלביינק חוגג עם שער ושחקני ב"ש. ההולנדי במשחק נפלא (דני מרון)


דקה 86: החמצת העונה כבר במחזור הרביעי? ממן חטף, הכדור הגיע אל האסלביינק שבמהרה הציב את חנן ממן מול שער ריק והקשר ניסה להבקיע בנגיעה ולא מצא את המסגרת החשופה.


דקה 88, 0:3 להפועל באר שבע: נייג'ל האסלביינק חוגג שער שכל כך מגיע לו, וגם זה אחרי שתי דקות של מתח. ההולנדי נגח מקרוב על גופו של ינקו, כבש מהכדור החוזר ולאחר שפפיר צפה באירוע, הוחלט שממן לא הסתיר לשוער מעמדת נבדל והשער אושר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי