צפו בתקציר: מכבי תל אביב בורחת לליגה עם 0:3 מרשים על הפועל חיפה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

הצהובים מתחילים להזכיר את הקבוצה של העונה שעברה והגדילו את הפער בפסגה לשש נקודות עם משחק גדול בבלומפילד. גולסה פתח ובישל ליונתן כהן (27) ולדור מיכה (53), שכטר נעל (93). בוריץ' עצר פנדל בדקה ה-64

(גודל טקסט)

עוד ערב בליגת העל, עוד ניצחון של מכבי תל אביב. האלופה המכהנת רשמה הערב (שבת) 0:3 על הפועל חיפה, הגדילה זמנית את הפער בפסגה לשש נקודות ורשמה משחק נוסף ללא ספיגת שער, בפעם העשירית ברציפות מתחילת העונה.

בדקות הראשונות היריבה עוד נראתה כאילו היא יכולה להשיג משהו, אבל מהדקה ה-35 זה התחיל להזכיר את העונה שעברה. לצהובים פשוט היה קל מדי על המגרש, וההתקפות באו כמעט בלי להתאמץ. הפועל חיפה עצמה כמעט ולא התקרבה לרחבה במחצית השנייה.

באופן מפתיע, נקודת המפנה ממשחק שקול לחד צדדי לא היתה השער של יונתן כהן בדקה ה-27. 10 דקות לאחר מכן נפצע נס זמיר, ומאותה נקודה האדומים כמעט ולא נראו. זמיר אפילו לא היה גורם פעיל בהתקפות שכן היו לפני כן, אבל משהו בפציעה והחילוף המוקדם שינה את המנטליות של סילבס שעבר מ"לנסות להבקיע" ל"לא לספוג יותר".

כהן וג'ראלדש. הקבוצה של איביץ' להוטת (דני מרון)
כהן וג'ראלדש. הקבוצה של איביץ' להוטת (דני מרון)

כמובן שזה לא עזר, ובמחצית השנייה גולסה – שבישל לכהן את השער הראשון – הוכיח שהוא חזר לכושר מלא כשרשם בישול נוסף, לדור מיכה בדקה ה-53. הקבוצה של איביץ' נראתה כאילו היא בהילוך שני, כאילו היא לא מתאמצת. וזה היה אחד המשחקים הטובים ביותר של מכבי ת"א העונה. גם כשיונתן כהן בעט פנדל לידיים של בוריץ' זה לא הוריד את מצב הרוח של הצהובים, שהשיגו את ה-0:3 מהתקפה מול אין-הגנה של האורחת בתוספת הזמן.

וכמובן, מילה על דניאל טננבאום. השבוע לא היתה לו הרבה תעסוקה, אבל אין מה לומר – השוער של מכבי תל אביב עומד כבר על 10 משחקים ללא ספיגה והוא מתקרב לשבירת שיא ולקבוע את מקומו בדפי ההיסטוריה. אחרי הפגרה יתארחו הצהובים בקריית שמונה ושם הם צפויים להמשיך ברצף הזה – וברצף הניצחונות.

גולסה. השחקן הטוב ביותר על המגרש (דני מרון)
גולסה. השחקן הטוב ביותר על המגרש (דני מרון)

הרכבים
מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדראה ג'ראלדש, ז'איר אמאדור, איתן טיבי, אנריק סבוריט, דן גלזר, אייל גולסה (רוסלן ברסקי 72), דור מיכה, מתן חוזז, יונתן כהן (עומר אצילי 65), צ'יקו אופאדו (איתי שכטר 80).

הפועל חיפה: יסמין בוריץ', דור מלול (קווין טאפוקו 68), ניסו קפילוטו, בן והבה, לירן סרדל, אלי בלילתי, ג'וניור דה סילבה, גל אראל (מהראן לאלה 82), גידי קניוק, עדן בן בסט, נס זמיר (אמרי וולשמן 38).

מהלך המשחק
מכבי ת"א פתחה עם לחץ על הרחבה של הפועל חיפה, ובחמש הדקות הראשונות הגיעה לשתי קרנות שהיו מסוכנות אך לא הגיעו למצב בעיטה לכיוון השער של בוריץ'. בדקה השביעית הגיעה האורחת להזדמנות הראשונה, עם כדור חופשי שמצא את עדן בן בסט בתוך הרחבה, והקפטן בעט מזווית קשה לרשת החיצונית. הקצב המהיר של המשחק נמשך, ובוריץ' נאלץ להדוף כמה כדורים מסוכנים של החלוצים הצהובים. עד הדקה ה-27, אז גולסה חדר לרחבה ומצא את יונתהן כהן חופשי לגמרי מאחוריו. הכדור הלך לקשר וזה בעט כדור שטוח לפינה הרחוקה והעלה את מכבי ת"א ל-0:1.

דור מיכה. מנהיג את המשחק של הצהובים (דני מרון)
דור מיכה. מנהיג את המשחק של הצהובים (דני מרון)

עד סוף המחצית הפועל חיפה ניסתה לחזור, וגם הגיעה להזדמנות אחת או שתיים. גולסה היה קרוב לכבוש בעצמו, אבל נעצר אצל קפילוטו. בדקה ה-37 נפצע בן זמיר, שאף עלה לשחק עם זריקה, והוחלף באמרי וולשמן שלא תרם למשחק ההתקפי של האדומים. מאותה נקודה הפועל חיפה נעלמה, ורגע לפני הירידה להפסקה אופאדו כמעט הכפיל.

במחצית השנייה הפועל חיפה כבר לא היתה קיימת. הצהובים הסתובבו בכל מקום במגרש, ואיימו על השער בדקות הראשנות אם כי חזרו להיות לא מדויקים. בדקה ה-53 גולסה קיבל כדור ופרץ מצד שמאל, מוסר כדור רוחב לדור מיכה שהמשיך פנימה וקבע 0:2. גם במצב של תוצאה מרגיעה המארחים המשיכו לתקוף, ובדקה ה-63 אופואדו חדר מצד ימין והוכשל על ידי בן והבה. השופט הלך ל-VAR וקבע פנדל, ויונתן כהן ניגש לבעוט אותו. לצערו, הוא בעט למרכז השער ובוריץ' הספיק להגיע להדוף את הכדור, מונע ממכבי ת"א את השער השלישי.

עדן בן בסט. הפועל חיפה נעלמה במחצית השנייה (דני מרון)
עדן בן בסט. הפועל חיפה נעלמה במחצית השנייה (דני מרון)

עד סיום המשחק מכבי ניסתה להגדיל את היתרון, אבל בעיקר התרכזה בלתרגל מסירות וכדרורים באיזור מרכז המגרש. הפועל חיפה כמובן לא הפריעה, וקיוותה לסיים את המשחק "רק" בפיגור של שני שערים – אבל היא לא חשבה על איתי שכטר. החלוץ שעלה מהספסל בדקה ה-80 סיים מתפרצת עמוק בתוספת הזמן, בדקה ה-93, עם שער קל לרשת הריקה של בוריץ' וחתם את המשחק ב-0:3 נהדר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי