צפו בתקציר: הפועל תל אביב גברה 0:1 על נס ציונה בקרב התחתית

שחקני הפועל תל אביב
שחקני הפועל תל אביב | אודי ציטיאט

האדומים לא הציגו כדורגל מבריק, אך יצאו עם שלוש הנקודות החשובות וברחו מהאזור המסוכן. אבו עביד כבש (33) שער נהדר לאחר הרחקה לא טובה מקרן. אייזן וכובש השער נפגעו בראש בסיום ופונו לבית החולים

(גודל טקסט)

אולי היא לא משחקת כדורגל גדול, ואולי היא כמעט ולא מבקיעה שערים העונה, אך הפועל תל אביב השיגה הערב (ראשון) ניצחון 0:1 קטן על סקציה נס ציונה, במשחק קריטי על מאבקי הבריחה מהקו האדום. המגן איאד אבו עביד חתום על השער הניצחון, לאחר ביצוע אישי נהדר מכדור קרן שהגיע לרגליו.

בניגוד למשחק נגד אשדוד, למאמן ניר קלינגר היה הערב ספסל מלא, ומבחינת ההרכב הפותח, מוטי ברשצקי קיבל את חולצת ההרכב ממאמנו, כמו גם מרווין פירסמן. על כר הדשא הפועל ת"א הייתה ברוב דקות המשחק הקבוצה המתגוננת, ולמעשה נתנה לנס ציונה, שבאה אחרי ניצחון יקר על מכבי נתניה, לשלוט בכדור ולנסות לכבוש.

בסך הכל, האדומים כבשו הערב שער שלישי בעידן קלינגר במועדון, ואף רשמו היום משחק שני ברציפות עם רשת נקייה, לראשונה העונה. לקראת הדקה ה-90 במשחק נרשם אירוע מדאיג במיוחד, כאשר רז שטיין סיים פריצה אישית עם כדור שעשה את דרכו לרשת, אך שי אייזן ואבו עביד דאגו להרחיק את הכדור מקו השער ואף נגחו אחד בשני בעוצמה אדירה. בסיום המשחק שני השחקנים פונו לבית החולים.


נושמת לרווחה. הפועל תל אביב צלחה את קרב התחתית (אודי ציטיאט)

מבחינת מיקום בטבלה, הפועל ת"א קפצה למקום התשיעי בטבלה, כשהיא רחוקה עכשיו חמש נקודות מהקו האדום. במחזור הבא צפוי לה מאבק קשה נוסף, כשהפועל באר שבע תגיע לבלומפילד. ומה לגבי נס ציונה? הקבוצה של עמיר תורג'מן הייתה יכולה לצאת לראשונה מהאזור המסוכן, אך כעת היא נותרה במקום ה-13, עם נקודה אחת מעל הפועל רעננה. במשחקה הבא היא תפגוש את בני יהודה.

הרכבים
סקציה נס ציונה: עומרי גלזר, אושר אבו, פרנסיסקו דוטארי, אופק ביטון (אלעד שחף, 61), רומריק אטו, רז נחמיאס, סאבין לילאי, סיקו טורה, שי אליאס (דור גלילי, 69), רז שטיין, מוסא מאזו.

הפועל תל אביב: אריק ינקו, איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, מרווין פירסמן, שי אייזן (עידן כהן, 92), רז כהן (ניר לקס, 75), סטפן ספירובסקי, מוטי ברשצקי, עומרי אלטמן (דני גרופר, 77), דמבה קמארה.

מהלך המשחק
למרות החשיבות הגדולה של המשחק, הפועל תל אביב פתחה את המשחק בקצב רגוע ואפשרה לנס ציונה להיות דומיננטית יותר בפתיחה. שתי דקות בתוך המשחק הספיקו למאזו להגיע למצב נגיחה מאיים על השער של ינקו, אך החלוץ לא הגיע לכדור שמסר לו שטיין. אי שם בדקה ה-20 הפועל ת"א יצרה מצב הבקעה ראשון, כשאלטמן הגביה לעברו של קמארה, אבל הגינאי נגח בצורה לא טובה ליצוא מגע וספק הוכשל.


רז שטיין בפעולה. נס ציונה פתחה את המשחק טוב (אודי ציטיאט)

בדקה ה-25 מאזו ניסה להפתיע את כולם עם בעיטה ששחרר כמעט מקו מחצית המגרש לעברו של ינקו, שלא היה מוכן ונכנע, אבל הכדור חמק סנטימטרים ספורים ממסגרת השער. כמעט שער העונה בליגת העל. בדקה ה-32 אבו עביד ניצל חופש באזור הרחבה של נס ציונה והצליח לסחוט קרן אחרי הצלה של גלזר. מאותה הקרן בדיוק הפועל תל אביב כבשה – ברשצקי הרים לעבר הרחבה, ולאחר הרחקה של שחקני ההגנה בכתום, אבו עביד עצמו הגיע לכדור, בעט מהאוויר מבלי להסתכל על השער ומצא את הרשת.




בניגוד למהלך המשחק, הפועל ת"א חוגגת יתרון (אודי ציטיאט)


שער נהדר של המגן (אודי ציטיאט)


דוטארי ונחמיאס. אכזבה בקרב העולה החדשה (אודי ציטיאט)

כמו בפתיחת המשחק, גם במהלך דקות הפתיחה של החצי השני זו הייתה הקבוצה הביתית שנטלה את השליטה במרכז המגרש, אך נס ציונה לא הצליחה לתרגם זאת לאיומים. בדקה ה-60 קמארה ניסה לכבוש בבעיטה לא מדויקת. מיד לאחר מכן ברשצקי הגיע למצב הרבה יותר טוב, אבל גלזר הגיע ברגע האחרון ומנע שער שני.


אייזן עם הכדור. הפועל ת"א קרובה לשער שני (אודי ציטיאט)

בדקה ה-71 הקבוצה של תורג'מן יצאה פעם נוספת להתקפה, אשר בסיומה נחמיאס הוציא כדור רוחב לעברו של פירסמן, שניסה להרחיק אותו מהשער אך כמעט כבש שער עצמי ביזארי. לבסוף, הכתומים זכו בקרן, אותה הרים שטיין במדויק למאזו, שנגח לא מספיק טוב לעבר השער. בדקה ה-86 העולה החדשה הבינה כי כל הלחץ עליה, ושטיין ניסה לסובב כדור ממרחק, אבל מצא רק את ידיו של ינקו.


נס ציונה מחפשת שער שוויון במשחק (אודי ציטיאט)

בדקה ה-88 שטיין פרץ פעם נוספת, הצליח ברגע האחרון להקפיץ מעל ינקו שיצא לעברו, אך אז הגיע רגע כואב ביותר – אייזן ואבו עביד רצו לעבר הכדור במטרה להרחיק עם הראש, הראשון היה זה שהרחיק, והשני נגח בעוצמה בחברו, מה שהוביל לטיפול ארוך מאוד בשחקנים הפגועים. בסיום, הפועל תל אביב לקחה את שלוש הנקודות היקרות וניצחה 0:1.


כואב מאוד. שלמה קורא בדחיפות לצוות הרפואי לאחר התנגשות הראשים (אודי ציטיאט)


אייזן דימם רבות ולא יכול היה להמשיך במשחק (אודי ציטיאט)


(אודי ציטיאט)


אבו עביד נחבש וחזר לכר הדשא. מאוחר יותר פונה לבית החולים עם חברו (אודי ציטיאט)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי