"אנשים רואים כדורגל מבלארוס. אולי אפשר לעשות לשחקנים בדיקות ולחזור לשחק"

יונתן כהן, דיוגו ורדסקה
אנטואן קונטה | מאור אלקסלסי

אחרי המכתב ששלח לשר הבריאות ("מירי רגב צריכה לדפוק לו על השולחן"), ח"כ יואל רזבוזוב דיבר על חזרה אפשרית למגרשים, הוצאתם של שחקני הכדורגל לחל"ת וגם על נתניה. ראיון

(גודל טקסט)

ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) שלח בסוף השבוע מכתב לשר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, בבקשה לגבש אסטרטגיית יציאה מפורטת ושורת הקלות מיידית בנושא הספורט התחרותי והפעילות הגופנית. בכדורגל הישראלי, כמובן, ממתינים בדריכות לקראת תגובת השר, שאמורה להשפיע על עתיד הענף כולו ובכלל, על נושא החזרה לשגרת אימונים. בשבוע שעבר התראיין פרופסור ברבש, מנכ"ל משרד הבריאות, ואמר כזכור כי הוא לא חושב שהספורט יחזור בחודשיים הקרובים.

רזבוזוב טוען כי למרות שורת הצעדים ההדרגתיים שמתכננת הממשלה, סוגיית הספורט והפעילות הגופנית הוזכרה "רק בשתי מילים ובאופן מעורפל ולא ברור". בראיון ל"מעריבספורט1" הוא שופך אור לגבי המכתב ששלח לשר, מדבר גם על חזרה אפשרית של ענף הכדורגל ללא קהל ומתייחס גם לקבוצה אותה הוא אוהד.

"המכתב הזה נשלח משום שראיתי שהתפרסמו ההקלות השונות במגבלות לציבור. בהתחלה, הספורט בכלל לא הוזכר, אחר כך הזכירו את הספורט בכמה מילים. הבנתי שזה לא בסדר העדיפויות של משרד הבריאות, שזה לא מעניין אף אחד", פותח רזבוזוב, "מי כמוני יודע שספורט הוא צורך קיומי. בתקופה הזאת אנחנו יושבים בבית, בלי פעילות גופנית. אנחנו מדברים על כל הענפים וגם על יציאה מחוץ לבית, להליכה. לגבי הספורט המקצועי, מכדורגל ועד ענפים אולימפיים. תראה מה קורה בכדורגל. אנשים יושבים בבית ורואים ליגה בלארוסית".


אלטמן ואצילי. "ספורט הוא צורך קיומי" (דני מרון)

גם אתה?
"עד היום לא הכרתי את הליגה הזאת, אז כנראה שהמצב לא כל כך טוב. הקהל צמא לכדורגל. אפשר לעשות ליגה בלי קהל, אפשר לעשות בדיקות לשחקנים ואולי לחזור לשחק. קשה לי עכשיו לתת הנחיות, כי צריך לשבת עם שורה של מומחים במשרד הספורט, לגבש תכנית אסטרטגית. אולי אפשר לעשות בדיקות לשחקנים, להכניס אותם לבידוד. הם מקצוענים ומקבלים לא מעט כסף. יש פה גם עניין של זכויות שידור, זה הרבה כסף. יש חובה אזרחית לא להדביק אחרים, זה נכון, אבל בסוף אנשים יושבים בבתים ויש להם צורך להיות מחוברים לזה".

אתה מציע לחזור מיידית למגרשים, ללא קהל?
"במשרד הבריאות מדברים על בתי קפה, אבל הקהל כאן צמא לחזרה למגרשים. יש לי כבוד לבתי עסק, גם לבתי הכנסת, אבל איפה הספורט? זה צורך קיומי, אוויר לנשימה. זה משפיע על מצב הרוח הלאומי. שמי שרוצה לשבת ולראות כדורגל מול המסך, יוכל. אנשים חיים את זה. זאת תרבות. כדורגל אפשר לראות מהבית. בתי קפה וקולנוע זה משהו שאתה יכול לעשות רק בחוץ".

ליצמן ענה?
"אני לא מצפה שמקבלי ההחלטות יענו בשבת, בטח לא שר הבריאות. אני מניח שיענו לי בתחילת השבוע הנוכחי. המטרה הייתה לנער את המערכת. גם משרד הספורט ומירי רגב צריכים לדפוק על השולחן של ליצמן, לעשות עבודה מקצועית ולשים אותה על השולחן. זאת הייתה המטרה. כיו"ר שדולת הספורט בכנסת, אתחיל לעקוב איך זה מתבצע".


אצטדיון סמי עופר השומם. "אפשר לשחק ללא קהל" (מאור אלקסלסי)

קיבלת תגובות?
"המון, גם מהכדורגל. פנו אליי המון אנשים ואמרו לי: סוף סוף מישהו מדבר כאן על הספורט. זאת מצוקה אמיתית. אם כבר מדברים על כדורגל, תחשוב כמה אנשים יצאו לאבטלה, כמה אנשים יהנו בבית, כמה אנשים יקבלו את עבודתם חזרה".

מה אתה חושב על מה שקורה בספורט? כדורגלנים יוצאים לחל"ת, מוותרים על עשרות אחוזים.
"מיליון אנשים יצאו לחל"ת, לא לכולם יהיה מקום לחזור אליו. מבחינת השכר שנפגע, אני חושב שדוגמה אישית היא טובה. חברי הכנסת באור הזרקורים, אז ביש עתיד החלטנו לתרום את הכסף במקום להעביר אותו לקופת המדינה".

היית חבר מועצה בעיריית נתניה, מכבי נתניה קרובה ללבך. מה אתה חושב על ההתנהלות במועדון?
"מכבי נתניה הכי קרובה אליי. שמעתי על אייל סגל. דעתי על זה? יש אנשים שבאים ותורמים ממיטב כספם. דניאל יאמר היה במכבי נתניה ושם עשרות מיליונים, אבל בסוף יש לאנשים כל מיני סיבות לקום ולעזוב. הכי חשוב זה להשאיר מורשת לקבוצה. שיישאר מועדון נוער חזק. אם יגיעו בעלים חזקים למכבי נתניה. סגל תרם הרבה למועדון הזה, אני יודע את זה מקרוב. חשוב מאוד שמי שיבוא אחריו ייכנס למערכת בריאה".


ח"כ יואל רזבוזוב (מירי צחי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי