ניצלה מסנסציה: בית"ר ירושלים ניצחה 1:2 את הפועל ראשון לציון

אנתוני וארן
אנתוני וארן | דני מרון

המארחים מהלאומית פתחו היטב ועומרי שקל העלה את ברקוביץ' ליתרון על בן זקן, אך האורחים הפכו הודות לצמד של אנתוני וארן, על אף יכולת מאכזבת. סאבו הורחק על מילים מיותרות לשופט, הקהל הגיב בבוז בסיום

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים לא הייתה רחוקה מלהיות נציגה נוספת של ליגת העל שמסיימת את דרכה בגביע המדינה כבר בסיבוב ח', אבל למזלה, גם ביכולת חלשה, היא הצליחה לנצח 1:2 את הפועל ראשון לציון מהליגה הלאומית ולעלות לשלב הבא.

בני בן זקן, מאמן בית"ר, לא ערך שינויים רבים בהרכב, למעשה ספסל רק את קלאודמיר פריירה ומרסל הייסטר מבין שחקני ההרכב הראשון, אולם קבוצתו התקשתה עד מאוד ב"הברפלד" ולמזלה היה זה החלוץ אנתוני וארן שעם שתי נגיחות כבש צמד במחצית הראשונה, מחק יתרון מוקדם של עומרי שקל והעלה את הצהובים-שחורים לשמינית הגמר.

ניר ברקוביץ', מאמן הכתומים, אמר בחודש שעבר כי ישמח לאמן את הצהובים-שחורים מהבירה, ונראה שהקהל הבית"רי אכן התרשם מקבוצתו הערב. עם שריקת הסיום, בייחוד לאור החילופים שביצע בן זקן, שבין השאר הותיר על הספסל במשך 90 דקות את יוסי בניון והחליף את איתי שכטר במרסל הייסטר במהלך המחצית השנייה, שמע שוב ושוב קריאות "תתפטר" ושמע בוז צורם מהקהל בסיום, למרות ההעפלה כאמור.

למצב הרוח בבית"ר בוודאי לא מוסיפה גם הרחקתו של הקשר אריק סאבו, שבדקה ה-57 הותיר את קבוצתו בעקבות מילים מיותרות לעבר השופט דניאל בר נתן. המארחים ניסו להשיג שוויון מפתיע ולא היו רחוקים מכך, אבל לא מצאו את המסגרת ויישארו עם המחמאות וללא הכרטיס לשמינית. סאבו כמובן יחמיץ את משחק הליגה הבא, מול הפועל חיפה.

בני בן זקן ערך שני שינויים מההרכב שפותח בדרך כלל, כאשר מרסל הייסטר וקלאודמיר פריירה החלו את המשחק על הספסל, כך שאיתי שכטר ואנתוני וארן בחוד ובקישור משחקים אנטואן קונטה, פול אדגר, אריק סאבו וחן עזרא. יוסי בניון גם הוא על הספסל, צפוי להשתלב במהלך המשחק, וכמוהו גם הרכש דייויד בויסן.


עזרא. הירושלמים מקווים להמשיך ברצף הניצחונות (דני מרון)

הרכבים
הפועל ראשון לציון:
רועי משפתי, אלירן סיימון, יובל חליבה, מור שקד (גל אסולין, 86), וויסאם רבאח, מתן פלג, וואיל מריסאת, עומרי שקל, ירדן כהן (ג'ורג' אמסיס, 72), אוצ'וקומה הוגו, גיל יצחק.


בית"ר ירושלים:
בוריס קליימן, עופר ורטה, מיקי סירושטיין, טל כחילה, חן דילמוני, אנטואן קונטה, פול אדגר (קלאודמיר פריירה, 46), אריק סאבו, חן עזרא, איתי שכטר (מרסל הייסטר, 68), אנתוני וארן.

מהלך משחק
דקה 2: עומרי שקל ניסה להכניע את קליימן בבעיטה מסובבת מקצה הרחבה, השוער לא התקשה לקלוט.


קליימן. הניסיון הראשון נחת היישר בין ידיו (דני מרון)

דקה 18, 0:1 להפועל ראשון לציון!! המארחים ביתרון מוצדק. בית"ר לא הצליחה לאיים על השער עד כה ונענשה. וויסאם רבאח היתל בעופר ורטה, חדר לרחבה והעביר רוחב שהותיר את עומרי שקל מרחק מטרים ספורים מקו השער. הקשר בעט חזק ולא הותיר לקליימן סיכוי.


שקל מהמם את הבית"רים (דני מרון)


יתרון מהיר ומוצדק למארחים, אך הוא החזיק חמש דקות בלבד (דני מרון)

דקה 23, בית"ר ירושלים משווה ל-1:1! תגובה מהירה של האורחים. אריק סאבו הגביה מצוין למרכז הרחבה ומצא את אנתוני וארן חופשי. האחרון שם את הראש וקבע שוויון.


וארן ברח לרבאח, מבשל השער של ראשל"צ, ונגח בחופשיות את השוויון (דני מרון)

דקה 26: כדור חופשי מסוכן לזכות בית"ר ירושלים לא נוצל על ידי אריק סאבו, שבעט כדור חלש לידיו של משפתי. קלאודמיר, הקשר שלאחרונה כל כדור חופשי שלו נכנס, צפה מהספסל באכזבה.

דקה 43, 1:2 לבית"ר ירושלים! האורחים, גם במחצית די חלשה, הצליחו להפוך את התוצאה. אדגר הגביה משמאל, משפתי יצא רע וכל שנותר לווארן היה לנגוח את השני שלו במשחק.

דקה 57, בית"ר ירושלים נותרה בעשרה שחקנים: אריק סאבו ספג כרטיס אדום בעקבות דברים לעבר השופט דניאל בר נתן. טעות גדולה של הקשר, מהבולטים בבית"ר הערב, שתחילה קיבל כרטיס צהוב, אולם המשיך ככל הנראה במתקפה או לכל הפחות במילים מיותרות נגד בר נתן.


אריק סאבו עוזב את כר הדשא. התגובה של שכטר אומרת הכל ׁ(דני מרון)

דקה 68: בני בן זקן ערך חילוף נוסף והוציא את איתי שכטר לטובת מרסל הייסטר. הקהל הגיב בקריאות "תתפטר".

דקה 78: מור שקד ניסה להפתיע את קליימן מכ-22 מטרים, אולם הכדור לא מצא את המסגרת. הירושלמים נראים כמי שרק מחכים לשריקת הסיום.

דקה 90: ממש עם תחילת תוספת הזמן, חן עזרא בכדור עומק הציב את הייסטר המחליף באחד על אחד, אך המגן בעט על משפתי וסחט הדפה. מן העבר השני ניסה מריסאת בעיטה ממרחק, הכדור חמק ליד הקורה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי