אוהדי ב"ש בעד קואנקה, אוחנה ביקש לעזוב עקב המו"מ עם ממן

איסק קואנקה ו-וובה בראון
איסק קואנקה ו-וובה בראון | אודי ציטיאט

הקהל האדום הריע אמש לספרדי בסיום ה-0:2 על הפועל רמת גן ("לא קיבל הזדמנות אמיתית, כל נגיעה מראה שהוא שחקן"), אך לא בטוח שבמועדון יתחשבו בדעתם. הקשר הביע מורת רוח מהעובדה שאינו מקבל מקום בהרכב

קבוצות: הפועל רמת גן
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע חגגה העפלה לרבע גמר גביע המדינה אחרי 0:2 על הפועל רמת גן, אבל הסגל אמור לעבור זעזועים ובקבוצה שורר חוסר שקט. בינתיים נערכים בקבוצה לאפשרות שחנן ממן ינוע דרומה כבר בימים הקרובים, על רקע הפיצוץ הבלתי נמנע שהתרחש בינו לבין הפועל חיפה לאחר שתנאיו הכספיים סוכמו בטרנר. החתמתו על חוזה לשלוש שנים צפויה בזמן הקרוב, ויש הטוענים שההודעה על כך עוברת הגהות אחרונות. בינתיים לא ראיתי, לא שמעתי. נאמן לרוח המפקדת, שמר מאמנו המיועד של ממן על כללי בטחון שדה: "אם הנושא היה נסגר, היינו אומרים. אני לא רוצה לזרוק סתם דברים באוויר. בואו נחכה".

ממן עוד לא חתם רשמית, ובינתיים יש כבר אי שקט במשבצת המיועדת לו. הקשר מיכאל אוחנה, הוא ומקורביו, שוב הביעו מורת רוח ממעמדו בקבוצה, ולא מן הנמנע שתהיה הפרדת כוחות בין הצדדים, לאחר שהשחקן ביקש לעזוב. אוחנה הגיע לטרנר על תקן הבטחה גדולה, וקיווה שיקבל את המפתחות לידיו, כשחקן הרכב ולא כמי ששייך לרוטציה. לאחר מתקפת המקורבים, שטענו שהשחקן נפגע מאז שהחליף סוכן, הצליחו בטרנר להרגיע את הרוחות. הרכש האשדודי הוחזר להרכב, כבש וסיפק את הסחורה בכמה משחקים. לקראת הגעתו של ממן, שאמור להתמודד איתו על אותה משבצת, מורגשת מתיחות בסביבתו, וייתכן שהפעם תתקשה מחלקת כיבוי השריפות במועדון להשתלט על הלהבות. 

בנושא אחר, אוהדי הפועל באר שבע העבירו אמש (שלישי) מסר מפתיע לראשי המועדון כאשר הריעו ממושכות לקשר הספרדי איסק קואנקה שחזר להרכב לאחר תקופת צינון ארוכה. בסיומו של הטיול הלילי באצטדיון הלאומי בדימוס התקרב אקס ברצלונה יחד עם חבריו ליציע שאכלס את האוהדים הדרומיים, ושמע אותם מעודדים בעיקר אותו. מגרונם של אוהדי הטוענת לדאבל בקעה הקריאה "איסק קואנקה עולה עולה עולה", והוא, שכבר עשה כמה דברים בקריירה המפוארת שלו, התקשה להסתיר את התרגשותו.

קואנקה
קואנקה. זכה לתשואות (דני מרון)

אלי עמר, מוותיקי האוהדים האדומים, מוביל קמפיין להשארתו של הקשר הספרדי בקבוצה. "כל הזמן טענתי שקואנקה הוא שחקן עם יכולות", אמר עמר, "הוא רק צריך להתאושש מקשיי ההסתגלות שלו כדי להראות מה שהוא יודע. לא יכול להיות שמי שהיה טוב לברצלונה, לא יהיה מספיק טוב בשבילנו". פורום האוהדים הוצף בדברי פרשנות, והלקט הבא לא משקף את התוצאה: "קואנקה שחקן מעולה שלא קיבל הזדמנות אמיתית", כתב אחד האוהדים. חברו הוסיף: "רואים כמה כדורגל יש לו וכמה לא מפרגנים לו". ועוד משהו בקטנה: "אפשר להגיד עליו הכול, אבל כל נגיעה שלו בכדור מראה שהוא שחקן".ועדיין, אהדת חלק מן הקהל כלפיו לא מבטיחה לקואנקה שום דבר.

עתידו נשאר מעורפל כי המשבר בזוגיות טרם חלף. אם הוא יתעקש לכבד את חוזהו "הכבד", כ-520 אלף יורו גובהו, ולא יתפתה למענק שחרור בסך רבע מיליון דולר תמורת ויתור על חוזהו בעונה הבאה, יתגלגל תפוח האדמה הלוהט לסוף העונה. וכן הלאה, עד העונג הבא. המאמן ברק בכר שמר על עמימות בהקשר לעתידו של אחד משני שחקני הרכש הכי יקרים שלו (לפי פרסומים זרים, השני הוא תומאש פקהארט): "לא יודע מה זה אומר לגבי העתיד. קואנקה שיחק ועבד ועשה דברים יפים. הלוואי שימשיך ככה".

בכר המשיך ללהטט במסיבת העיתונאים, ובהתייחסו לאובדן המקום הראשון בליגה סיפק עוד משפט אלמותי: "מקום 2? זה לא מדבר אליי. בסוף העונה המטרה היא לסיים במקום הראשון וזה מה שנצטרך לעשות". לפני לחיצת היד המאולצת עם ג'ורדי קרויף, יהיה עליו לעקם את היד של מנחם קורצקי, ברמה המטאפורית כמובן. "רעננה התחזקו מאוד במשחקים האחרונים ועושים תוצאות טובות", החמיא בכר ליריבתו הקרובה, "זה הולך להיות משחק מאוד קשה. מקווה ששני הניצחונות בתחילת השבוע יתנו לנו פוש, כך שנעשה משחק טוב וננצח. וכן, המשחק בשבת הקרובה לא פחות חשוב משום משחק", הוסיף בכר והתחמק באלגנטיות משאלות הנוגעות למשחק העונה הממשמש ובא.

מלמד
מלמד. מלך הגביע (דני מרון)

מהמפגש הנוסטלגי עם הפועל רמת גן בכר לוקח את הגישה הטובה של שחקניו, את הכרטיס לרבע הגמר, ואת הנקמה הספורטיבית. כמאמנה של קריית שמונה הוא הפסיד לאורדונים בגמר של 2013, עשר שנים לאחר שהדהימו באותו מעמד את באר שבע של אסי רחמים ואביתר אילוז. ומי יודע אולי הוא גם ייקח את עדי תמיר, בלמה של הפועל רמת גן, ש-"היה מצוין", כלשונו.

משחקי הגביע מעירים את גיא מלמד, שכבש כבר שני שערים בשני סיבובים. "נקווה שכבר בשבת הקרובה אכבוש בליגה, אני מחכה לצ'אנס מברק", אותת הרכש ממכבי פתח תקווה. "אני עובד קשה ומקווה שאהיה על המגרש כדי להוכיח את עצמי". על ניצחונותיה הלא מלהיבים של באר שבע בעת האחרונה, התייחס מלמד במשפטים: "כל הביקורות לגיטימיות, אנחנו קבוצה גדולה. רוצים שנפגין יכולת טובה, לא רק שנשיג ניצחונות. ואני מסכים עם זה. אנחנו צריכים להשתפר ולהרים את עצמנו, ואנחנו סומכים על ברק שישפר אותנו. יש פה שחקנים ברמות הכי גבוהות שרוצים כל תואר, לא מוותרים על שום משחק ואפילו על שום אימון. זה בראש של כל אחד ואחד מאיתנו". בהתייחסו לאובדן הפסגה, אמר מלך שערי הגביע של באר שבע: "הירידה למקום השני העירה אותנו. מכבי יריבה עיקשת, והמאבק בינינו ילך עד הסוף כנראה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי