קלטינס וז'אורז'יניו ייעדרו, גם אדגר עשוי לנוח מול מרמורק

דוד קלטינס
דוד קלטינס | דני מרון

רשימת הנעדרים של בית"ר ירושלים מתארכת לקראת המפגש בשמינית גמר גביע המדינה מול הקבוצה מהלאומית (חמישי, 20:50). היציע המזרחי ייסגר, יחזקאל: "לנצח קבוצה גדולה תהיה חוויה מתקנת", גלבאן עשוי להיות בסגל

(גודל טקסט)

אחרי נצחון מרשים, במשחק סוער נגד בני סכנין במסגרת הליגה, תתפנה מחר בית"ר ירושלים למשימת הגביע, כשתארח את הפועל מרמורק מהלאומית, במשחק שיחתום את שלב שמינית הגמר. המאמן בני בן זקן יקבל בחזרה לסגל את הקשר אריק סאבו, שסיים לרצות עונש הרחקה משלושה משחקים וצפוי לפתוח בהרכב. מי שיחסרו בוודאות הם דוד קלטינס, שעדין חש כאבים בשריר הירך האחורי וגם ז'אורז'יניו, שספג פגיעה לא קלה בכף רגלו ובקבוצה מעריכים שייעדר שבועיים לפחות.

ייתכן שגם פול אדגר, שעלה לשחק נגד סכנין כשהוא סובל מסדק בבוהן רגלו, יקבל מנוחה. נכון להערב, עדין לא פורסם סגל הקבוצה למשחק ועדין לא ברור מי מהשחקנים הבכירים, אם בכלל, יקבלו מנוחה והפחתת עומסים. היציע המזרחי בטדי יהיה סגור מחר, כפי שהוחלט על ידי הנהלת המועדון, בשל הקריאות הגזעניות והשלכת החפצים מאותו יציע, במהלך המשחק נגד סכנין.

אצל היריבה לא יכולים לחכות כבר למשחק. הקבוצה מהמקום ה-11 בליגה הלאומית צפויה להיות מלווה בכ-1,500 אוהדים, כאשר לא פחות משמונה אוטובוסים נשכרו על ידי הקבוצה עבור נוחות האוהדים בהגעה למגרש.  אחד משני הבעלים, אייל גולן, שנמצא בצילומים לתוכנית הריאליטי "גולסטאר" העביר לשחקנים מסר באמצעות המנכ"ל אילן סגל ובו אמר: "אני סומך עליכם שתייצגו את השכונה והעיר בכבוד". גולן אמנם לא יגיע, אך צפויה נציגות משפחתית מלאה של משפחת גולן: אמו רונית, הילדים ליאם ואלין, אחותו וחבריו. גם שינו זוארץ, הבעלים השני צפוי להגיע.מבחינה מקצועית, ההרכב שניצח ביום שישי 0:5 את עירוני ראשל"צ צפוי להמשיך כאשר גיא משפתי, ימשיך לרצות עונש הרחקה של שלושה משחקים בעקבות כרטיס אדום שספג, מוחמד אזברגה ימשיך להיעדר עקב פציעה ואילו אלירן דנין שגם הוא סובל מפציעה, יעבור מבחן כשירות. פדרו גלבאן שסיכם עשוי להיות בסגל.

המאמן ניסן יחזקאל התייחס למשחק ואמר לספורט1: "הגעתי עד גמר הגביע ולא זכיתי להיות בו, אבל אני מגיע עם רזומה טוב במשחקי הגביע. הייתי בשלוש השנים האחרונות בחצי גמר הגביע עם אחי נצרת, וגם עם בני יהודה. אנחנו משחקים במגרש הכי ביתי בארץ מול הקבוצה שכבשה הכי הרבה בליגה. נצטרך להתעלות ולהיות מושלמים ולקוות ליום פחות טוב של בית"ר. אני אף פעם לא מרים ידיים ומגיע למשחקים ללא אמונה. אם יש מקום להפתעות זה בגביע המדינה".


"הייתי בשנתיים האחרונות פעמיים בחצי הגמר עם בני יהודה ואחי נצרת" (אודי ציטיאט)

על המפתחות למשחק: "צריך להביא דברים מעבר ליכולת מקצועית. יכולת טקטית, חוסן נפשי, עמידה בלחצים. העמידה טקטית תחייב עמידה שונה. כל שחקן יצטרך להיות ממושמע ומחויב לתפקיד ונקווה שבהזדמנות הראשונה שתגיע נכבוש".

על החזרה לטדי: "אני מקווה שזו תהיה סגירת מעגל. אם בשנה שעברה לא זכיתי להיות בגמר, לפחות עכשיו שננצח את אחת מהקבוצות הבכירות בארץ. זו תהיה מעין חוויה מתקנת".


ההגעה למעמד גדול והצביטה שהוא לא מאמן בליגת העל:
"שאתה מבין שבעשר שנים ברזומה יש לך הרבה הצלחות כמו עליית ליגה, כמעט גמר גביע עם בני יהודה וחצי גמר עם אחי נצרת, ומגיעים מאמנים משום מקום שעוברים מקבוצת הנוער לבוגרים או שמקבלים קבוצה אחרי שעשו עונה אחת טובה, אז ברור שזה מפריע באיזשהו מקום .בעלי הבית הם אלו שמשלמים ומחליטים ואני אמשיך לעבוד קשה כדי להוכיח שמקומי בליגת העל".


אייל גולן עם שחקני בית"ר. בחמישי הם לא יהיו חברים למשך שעתיים (אינסטגרם) 

על הניצחון על ראשל"צ והחשדות סביב חוקיות המשחק: "זה לא מעליב אותי כי אני יודע כמה עבדנו כל השבוע ומה דרשתי מהשחקנים . כל השבוע תרגלנו את המשחק של מחפוד מול הבלמים שלהם שהם מעט כבדים ואיטיים. תוכנית המשחק עבדה לחלוטין וקרו לנו משחקים דומים ללא ניצול מצבים. פה מתשעה מצבים חמישה נכנסים, והיו משחקים שהגענו ל-12-13 מצבים ולא כבשנו פעם אחת. אני חושב שראשל"צ נשברה אחרי הגול השלישי והם התפרקו מנטלית. מפה ועד מכירה, זה תלוש מהמציאות".

המטרות של מרמורק: "המטרה של הבעלים הייתה להישאר בליגה. יש פוסט טראומה לקבוצה שעולה ליגה בשנה הראשונה, שהיא בד"כ יורדת. אני הכרזתי בתחילת העונה שאם נהיה בפלייאוף העליון זה יהיה הישג חסר תקדים. המטרה שלי היא לברוח ממאבקי התחתית, כי אני מכיר את הליגה. העתיד? אני לא יודע מה לגביי. אני אעבוד איפה שרוצים אותי ואיפה שאיהנה. כרגע טוב לי פה. אני רואה מאמנים בליגת העל שסובלים על הקווים".


"לבני יהודה יש את אחד המאמנים הטובים בארץ" (עדי אבישי)


על ההצלחה של בני יהודה:
"אני שמח. מי שמכיר אותי יודע שבני יהודה עבורי זה כמו טל בנין והפועל חיפה או אבי נמני ומכבי ת"א. יש לי כ"כ הרבה חברים שם כמו יוסי אבוקסיס ויעקב אסייג. האוהדים זה אנשים שבקשר יומיומי איתי. אני ידעתי שהם יצליחו כי יש להם את אחד המאמנים הטובים בארץ. שיש שקט במועדון כזה קל להצליח".

על התוצאה הסופית בחמישי: "אני מקווה שתראיין אותי אחרי שהעפלנו לרבע הגמר".

הרכב משוער: איתמר ישראלי, גיא גומברג, גל ספיר, אסף לוי, ים ששון, ניקולאי דיולגרוב, איתי עוזרי, לידור כהן, ניראל מחפוד, רן רובין ועידן שריקי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי