נתנו להם פור: רק 1:1 לבאר שבע מול קריית שמונה

שחקני הפועל באר שבע
שחקני הפועל באר שבע | דני מרון

רבע גמר הגביע: בכר פתח עם מליקסון על הספסל ופיגר משער של האסלביינק. בדקה ה-38 הקשר-כוכב נכנס, השתלט על המשחק וכבש את השוויון. שער חוקי של מלמד נפסל. האורחים יגיעו לגומלין עם תוצאה טובה

(גודל טקסט)

בשתי מילים: מאור מליקסון. עד כניסתו של הקשר בדקה ה-38 נראתה האלופה כבויה, מבוהלת ומבורדקת. עם כניסתו, בעיקר כמובן במחצית השנייה רקד מליקסון על כר הדשא ועשה את כל השחקנים שלידו לטובים ביותר. עד כניסתו היתה באר שבע בפיגור 1:0 ואפילו המאמן בכר ברק הודה במחצית שתוצאה של 3:0 היתה יותר משקפת. עם כניסתו, זה נגמר ב-1:1 ורק בגלל שצוות השיפוט פסל שער חוקי של גיא מלמד (מה יהיה ארז פפיר?).

ועדיין לא רק התוצאה – 1:1 בטרנר שמעניקה לקריית שמונה מקדמה של שער חוץ לגומלין אצלה בבית צריכה להדאיג את בכר אלא התלות הנואשת במליקסון, שאולי תזכיר לרבים את התלות של מכבי תל אביב בערן זהבי ב-2015/16 (ולאן זה הוביל). חולשתם של חנן ממן ומרואן קבהא עוד מובנת, הם חדשים, הם עוד ישתלבו. אבל מה קרה לשחקני מפתח כמו טוני וואקמה, שמבליח פעם לעשרים דקות, למהראן ראדי, לדן איינבינדר שהגיע כדי להוביל ולהנהיג. על ג'ון אוגו, שישב ביציע, כבר נאמר כל מה שהיה צריך להיאמר.



האורחים יצאו ברגשות מעורבים. מצד אחד 1:1 היא לא תוצאה רעה לקראת הגומלין, מצד שני עם קצת יותר ריכוז ויותר תעוזה יכולים היו שחקניו של חים סילבס לרדת למחצית ביתרון 0:3 ומזה ספק אפילו עם מליקסון היה מצליח לצאת. ומשפט לסיום על שגיב יחזקאל. לא רק שהשער היפה של קבוצתו נבע למעשה ממהלך שגוי שלו, גם האדום היה פשוט בלתי נתפש. ניחא אתה עושה עבירה של צהוב  מיותרת לחלוטין במרכז השדה? אבל פעמיים? ובתוך שלוש דקות?

 איינבינדר. החילוף שלו במליקסון הציל את באר שבע (דני מרון)

הרכבים
הפועל באר שבע: דודו גורש, דור אלו, מתן אוחיון, חאתם אלחמיד, בן ביטון (אורן ביטון)  דור אלו, מרואן קבהא, חנן ממן, דן איינבינדר (מאור מליקסון 38), מהראן ראדי, טוני וואקמה, גיא מלמד.

עירוני קריית שמונה: מהדי זועבי, איאד עבו עביד, עידן נחמיאס, קרלוס קוויאר, סאן מנחם, מילוש רדובייביץ', עדן שמיר, אפונסו טיירה, עומר לקאו, שגיב יחזקאל, נייג'ל האסלביינק.


ממן. הוא עוד ישתלב בהמשך (מאיר אבן חיים)

מהלך המשחק
דקה 1: 
 רק 6,800 צופים טרחו להגיע לטרנר ופתאום יש כאן קרחות ביציעים. אפקט מכבי תל אביב או שאוהדי באר שבע שומרים את הכסף לגומלין.

דקה 5: האורחים פתחו טוב יותר והאסלבנק הגיע למצב טוב אבל החמיץ מול גורש.


האסלביינק. יכול היה לסיים מחצית עם צמד לפחות (דני מרון)

דקה 12: ממן הגביה קרן אבל מהדי זועבי התעופף והדף מצב מסוכן.

דקה 16, זה היה חייב להיות ה-0:1 לקריית שמונה: האסלביינק נכנס נהדר לרחבה ושחרר בעיטה, גורש הדף והכדור התגלגל לעדן שמיר שטווח סנטימטרים מהקורה.


קבהא. נדבק בחולשה הכללית (דני מרון)

דקה 31, 0:1 לקריית שמונה: האסלביינק, שוב הוא, פרץ והעביר לשגיב יחזקאל שהיה חייב לבעוט אבל לא הצליח להיפטר מהכדור. מעז יצא מתוק כי לבסוף יחזקאל שחרר שמאלה לסאן מנחם שהמשיך חזרה לאצבע וההולנדי שפתח במהלך סיים אותו בנגיחה לרשת.


משלוש יוצא אחד. קריית שמונה עולה ליתרון מוצדק (דני מרון)

דקה 33: שוב יחזקאל מתעתע בהגנת באר שבע ומגביה וראדויביץ' נגח משני מטר, גורש הדף.

דקה 38: ביציעים שריקות בוז, ובכר העצבני עם תקדים: חילוף במחצית הראשונה. איינבינדר משלם את המחיר, מליקסון נכנס.


אוגו. מעונש בבית הדין לעינוי ביציע. החברים מפשלים על הדשא (מאיר אבן חיים)


דקה 43, כמעט 0:2:
סאן מנחם טיווח מקרוב ופספס בקצת את המסגרת.

דקה 46: המחצית השנייה נפתחה אחרי דברים קשים שאמר בכר לקראת העלייה אליה: "אני מאושר שאנחנו לא בפיגור 0:3. אנחנו לא נראים טוב ולא יודע מאיפה נביא את האנרגיות להשוות".


בכר. פוחד להיכנס למשבר (מאיר אבן חיים)

דקה 50: השחקנים של באר שבע לא נראים כמי שהפנימו את המצב ובכר שלח את כל שחקני הספסל הנותרים להתחמם, כולל ואדים מנזון, היהודי -רוסי.



כולם להתחמם בבקשה. בכר בטירוף (מאיר אבן חיים)

דקה 54, כמעט 1:1: באר שבע התעוררה ומלמד נגח כדור חופשי לקרקע ולרשת, זועבי בזינוק אינסטנקטיבי מנע גול בטוח.


דקה 58, הלחץ נמשך:
וואקמה נגח מקרוב למסגרת וזועבי שוב היה במקום וקלט.


דקה 63, פפיר פוסל שער חוקי:
מליקסון הגביה כדור מימין, וואקמה הגיע אליו ונגח לאחור מקו הרוחב ומלמד המשיך גם הוא בראש פנימה. הקוון סימן לנבדל כלשהו והשופט הלך אתו ונפל.


מלמד לא מאמין. גם אנחנו (דני מרון)

דקה 69, 1:1: מליקסון בדאבל פס עם וואקמה, חתך את ההגנה, זרק את קוויאר ונתן צ'יפ לפינה הרחוקה. שער ענק ושוויון מוצדק!

דקה 72: שוב מליקסון מלהטט והפעם מוכשל כ-20 מ' מהשער. ראדי לקח את הכדור החופשי עם בעיטה מסובבת שחלפה סמוך לעמוד.


יחזקאל. זה מה שנקרא אובר מוטיבציה (דני מרון)
  

דקה 75: שגיב יחזקאל ביצע שתי גלישות מסוכנות תוך שלוש דקות וראה צהוב, צהוב ואדום. כמה מטופש!

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי