"אחרי שער אחד בית"ר פשוט עפה. השחקנים ריחפו על המגרש"

שחקני בית"ר ירושלים מודים לקהל
שחקני בית"ר ירושלים מודים לקהל | ערן לוף

בקבוצה מהבירה מתמוגגים מהעלייה לגמר גביע המדינה אחרי 2:3 על ק"ש. סילבסטר זכה למחמאות: "לקרוא לו בינגו זה אנדרסטייטמנט. הוא קילר אמיתי". טביב נכנס לחדר ההלבשה במחצית ועודד את השחקנים

(גודל טקסט)
בית"ר ירושלים ממשיכה בעונה החלומית שלה וכעת היא רחוקה 90 דקות מזכייה בגביע המדינה, כשבמקביל גם חלום הדאבל עדין בחיים, אחרי שגברה אמש (ראשון) בחצי הגמר 2:3 על עירוני קריית שמונה. הגמר ייערך ב-9 במאי באצטדיון טדי, שצפוי להיות מלא ועד אז תתפנה הקבוצה למאבקי האליפות בפלייאוף העליון.


בית"ר רשמה אתמול את אחד הנצחונות הגדולים שלה העונה ובסיום נשארו השחקנים ואנשי הצוות המקצועי במשך דקות ארוכות על כר הדשא לחגוג מול היציע הצפוני שאיכלס את אוהדי הקבוצה שסירבו לעזוב את האצטדיון. עידן ורד שנכנס במחצית והיה בין הגורמים המרכזיים למהפך ואיתי שכטר שנכנס לכר הדשא רק בדקות הסיום, היו אלה שהובילו את החגיגות, השירה והריקודים על הדשא.


מי שנראה מאושר מאוד בסיום המשחק, הוא הבעלים אלי טביב, שירד לכר הדשא מלווה באלי אוחנה. השניים צפו במשך דקות ארוכות בחגיגות השחקנים מול היציע הצפוני ולאחר מכן עבר טביב שחקן שחקן, חיבק אותו וזרק כמה מילים. במחצית המשחק כשהקבוצה היתה בפיגור ונראתה רע מאוד, נכנס טביב לחדר ההלבשה ועודד את שחקניו. "כבר היינו העונה מספר פעמים בפיגור וידענו לצאת מזה. המשחק הזה עוד לא גמור, תרימו את הראש ובואו נצא מכאן וננצח", אמר הבעלים.


"אחרי הדינמיקה של המשחק, אפשר להבין את ההתפרצות והחגיגות שהיו בסיום", אמר גורם בקבוצה. "היה כאן משחק הירואי של השחקנים, אחרי מחצית ראשונה לא טובה בלשון המעטה. אם החצי הראשון היה נגמר ב-0:2 או 0:3 לקריית שמונה, זה בהחלט היה משקף את המשחק. הכניסה של עידן ורד בחצי השני, הפכה את המשחק ואז כבר ראינו את בית"ר האמיתית, בית"ר של החודשים האחרונים, בית"ר של העונה הזו. קבוצה שלא מתרגשת מפיגור, קבוצה שתמיד מאמינה בעצמה. יש משהו מיוחד בחומר האנושי שמרכיב את הקבוצה הזו", הוסיף הגורם.



בן זקן. לקבוצה יש קצב התחממות משלה (ערן לוף)


"לפעמים אנחנו מרגישים את זה במשחקים וגם באימונים, שיש לקבוצה קצב התחממות משלה", ניסה המאמן בני בן זקן להסביר בסיום את השינויים של שחקניו בין החצי הראשון לשני. "השער האחד שנכנס, הוא סוחף ויחד עם הקהל והאנרגיות של השחקנים, זה נותן לנו אופטימיות גם ברגעים של פיגור. במשחק כזה חשוב, לא היתה לנו ברירה אלא לעלות בחצי השני ולתת את הכל", הוסיף המאמן.


הבלם טל כחילה, שהציג שוב משחק שקט ונקי מטעויות בחלק האחורי, ניסה להסביר את ההבדלים בין המחציות: "מה שחשוב בחדר הלבשה שלנו, זה שכולם באמת מגובשים וכל אחד כאן עוזר לשני. הרמנו אחד את השני ועלינו לחצי השני באטרף, עם האנרגיות של הקהל ועשינו את מה שהיינו צריכים לעשות. כל משחק נותן לנו את הכוח שלו, מהיום נתחיל להתכונן לבאר שבע ואני באמת מקווה שנעשה את העבודה".


לפני המשחק נראו אנשי הקבוצה דרוכים, מתוחים ובעיקר מודאגים מכמות הנעדרים וההרכב החסר, איתו הגיעה בית"ר להתמודדות. הקשר הברזילאי ז'אורז'יניו שהיה אמור להיכלל בסגל, לא התלבש בסופו של דבר והצטרף אל אנטואן קונטה, דוד קלטינס ומרסל הייסטר הפצועים שלא נכללו בסגל. הקשר אריק סאבו ששבר את הזרת בכף רגלו, עלה לשחק עם זריקה וחבישת סד מיוחד על שתי האצבעות הקטנות ברגלו, וגם זה רק לאחר שעבר מבחן כשירות במהלך החימום, כאשר עידן ורד וחן דילמוני התחממו גם הם לצד שחקני ההרכב, למקרה שסאבו לא יכול היה לשחק.



סאבו. "עלה לשחק כמו גבר" (ערן לוף)


"סאבו עלה לשחק כמו גבר, למרות הכאבים ולמרות הפציעה", אמרו בבית"ר והחמיאו לסלובקי שהחליט לא לוותר על המשחק. "זה משחק שכולם רוצים להיות חלק ממנו, ואפשר היה לראות על אריק שהוא עושה מאמץ מיוחד כדי לשחק. אם הוא היה מבקש לא לשחק, היינו לגמרי מבינים אותו. בנוסף לכל הוא גם שינה תפקיד בחצי השני ובהחלט היה אחד הגורמים העיקריים לניצחון האדיר הזה". הבעלים אלי טביב ימתין לסיום העונה כדי להאיץ את המשא ומתן עם פאוק סלוניקי, אליה שייך סאבו, במטרה לרכוש את כרטיסו ולהשאירו מספר עונות נוספות בקבוצה.


החלוץ איתי שכטר שנכלל אמש בסגל, נכנס לשחק רק בסמוך לשריקת הסיום, לשמחתם של אנשי הקבוצה. בבית"ר העדיפו שלא לסכן את שכטר, שהגביר רק לאחרונה את קצב האימונים והוא יכלל בסגל מול הפועל באר שבע ואולי אפילו יפתח בהרכב.


מי שקיבל את מירב המחמאות בסיום היה החלוץ הסלובקי יאקוב סילבסטר, שכבש צמד נפלא והיה טוב מאוד לכל אורך המשחק. "מה עוד אפשר להגיד שלא אמרנו עליו?", אמרו בבית"ר בסיום. "להגיד שזה בינגו של ינואר, זה אנדרסטייטמנט. מדובר בשחקן יוצא מהכלל, קילר אמיתי מול השער, יש לו סיומת ברמה הגבוהה ביותר. זה לא רק הגולים שהוא כובש, זה בעיקר אחוזי ניצול המצבים שלו העונה וההשפעה שיש לו על הקבוצה והמשחק. זה גם מה שמבדיל אותנו מקבוצות אחרות שמגיעות למצבים ומחמיצות שוב ושוב. בית"ר כולה מבקיעה העונה באחוזים מטורפים, בסוף זה מה שמנצח לנו את המשחקים. אחרי גול אחד הקבוצה פשוט עפה. במחצית השנייה השחקנים ריחפו על המגרש".



סילבסטר. סיומת ברמה הגבוהה ביותר (ערן לוף)


החלוץ הסלובקי מחזיק בחוזה עד סיום העונה, כאשר לבית"ר יש אופציה שככל הנראה תמומש להארכת חוזהו, כאשר הוא צפוי לקבל שדרוג בשכרו. בסיום המשחק התראיין סילבסטר ובין השאר אמר: "יש לי חוזה עם אופציה, אז זה תלוי בבית"ר ירושלים ואני מקווה שהם יממשו אותה. אני רוצה להישאר, למה לא?".


לבית"ר אין הרבה זמן לחגיגות וכעת מצפים לקבוצה שני משחקי ליגה רצופים בתוך חמישה ימים. כבר ביום רביעי הקרוב, תצא הקבוצה לטרנר לפגוש את האלופה הפועל באר שבע במסגרת המחזור השני של הפלייאוף העליון, שייערך באמצע השבוע. ביום ראשון הבא תארח בית"ר את בני יהודה בטדי, במשחק שבו היציע המזרחי ייפתח אחרי ארבעה משחקים בהם היה סגור. בסיום המשחק אמש דיברו ביניהם השחקנים בחדר ההלבשה על כך שצריך לרדת לקרקע ולהתכונן למשחק נגד באר שבע. השחקנים יערכו היום אימון שחרור וטיפולים, אימון טקטי אחד מלא ביום שלישי וייצאו דרומה לבית מלון בבאר שבע בבוקר המשחק ביום רביעי.


ולצד השמחה הגדולה בבירה, בבית"ר ירושלים התעצבו מאוד לנוכח החדשות על מותו של שאול מזרחי, שחקן הקבוצה בשנות ה-50 וה-60. שאול "המלך" מזרחי, כך קראו לו בעיר, נפטר בגיל 82. הוא נולד בירושלים ב-1936 ועלה לבוגרים בעונת 1954/5 על ידי ארנסט וינברגר ולוניה דבורין, בעונת העליה ההיסטורית לליגה הבכירה. הוא שיחק כבלם עם החולצה מספר 5 ואת הקריירה סיים בבית"ר לוד. בין השאר היה מאמן קבוצת הנוער של בית"ר ירושלים וכשחקן שימש כקפטן המועדון.

אבלים ועצובים על מותו של שאול "המלך" מזרחי שהלך הלילה לעולמו. שאול היה אחד מגדול שחקני בית"ר שלבש את סמל המנורה בשנות ה-50 וה-60, ולמרות ששיחק בעמדת הבלם הבקיע 40 שערים. יהי זכרו ברוך
(בתמונה: שאול מזרחי בטקס הוקרה שנערך לכבודו בעונת 14/15) pic.twitter.com/zbvVz3S4UY

— בית"ר נורדיה ירושלים (@BetarNordia) April 2, 2018

גם נשיא המדינה רובי ריבלין ספד למזרחי: "שאול המלך, אגדת הכדורגל, איננו. שאול מזרחי ז"ל, היה מהיסודות מהם קמה בית"ר ירושלים עד שהפכה תפארת המשחק הקבוצתי. לצד ענקים רבים כמו אורי מלמיליאן, דני נוימן ואלי אוחנה, יבדלו לחיים ארוכים, היה שאול להשראה עבור כל שחקן בתחילת דרכו. אני שולח חיבוק גדול למשפחתו, ולכל האוהדים שנותרו עם ים הזכרונות המתוקים משחקן בלתי נשכח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי