קלינגר: רק לוזרים מסתפקים בגמר. בן זקן: העונה מסתכמת כאן

בני בן זקן, ניר קלינגר, עדן בן בסט, איתי שכטר
בני בן זקן, ניר קלינגר, עדן בן בסט, איתי שכטר | דני מרון

מאמני הפועל חיפה ובית"ר ירושלים, שייפגשו מחר בגמר גביע המדינה, דיברו במסיבת עיתונאים על המשחק הקריטי של השנה. שכטר: "אתן הכל גם אם אשחק רק רבע שעה", בן בסט: "כל העיר מדברת עלינו"

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים והפועל חיפה שייפגשו מחר (רביעי, 20:45) באצטדיון טדי בגמר גביע המדינה ערכו היום מסע"ת משותף לקראת המשחק בהשתתפות המאמנים בני בן זקן וניר קלינגר.

הצהובים שחורים מגיעים להתמודדות במומנטום שלילי. שתי תבוסות, שתיהן 4:1, למכבי נתניה בחוץ ולהפועל באר שבע בבית סיימו מעשית את מאבק האליפות של בית"ר ירושלים וכדי לסיים את העונה בטעם טוב נותר לקבוצה רק לזכות בגביע. האדומים  מהכרמל ניצחו 1:2 את בני יהודה ומחזור קודם לכן חילצו 2:2 ממכבי תל אביב, אחרי שפיגרו 2:0 עד הדקה ה-88, כך שהפועל חיפה מגיע למשחק במומנטום טוב. לבית"ר שבע זכיות בגביע המדינה (האחרונה בעונת 2008/09) וזאת תהיה ההופעה ה-11 במשחק הגמר. להפועל חיפה שלוש בלבד (האחרונה בעונת 1973/74) וזאת תהיה ההופעה התשיעית שלה במעמד.

ניר קלינגר היה הראשון לדבר, והתייחס לניסיון שלו כמאמן במעמדים דומים: "אם הייתי משחק מחר, אולי היה לזה משקל. אבל אני לא רוצה להתעסק בדברים שליד. גמר גביע המדינה תמיד היה אירוע שהכל יכול לקרות בו, ולהסתמך על נתונים סטטיסטיים או על הסתברויות לא יעבוד. אנחנו צריכים לסמוך על עצמנו, על קור הרוח שלנו ועל היכולת שלנו ולהשתמש בה. אני סומך רק על השחקנים שעולים על הדשא ומקווה שהם יעשו את העבודה".

הזכייה האחרונה של הפועל חיפה בגביע לפני ארבעים שנה: "תמיד טוב להיזכר בהיסטוריה, הפועל חיפה הוא מועדון מכובד בהיסטוריה הישראלית. רק לפני שבועיים כיבדנו את גיבורי הזכייה ההיא בהזמנה למשחק. מורשת זה דבר חשוב, אבל אם נסתכל על מחר זה לא נותן מעבר לזיכרונות".

המאזן הלא חיובי נגד היריבה בגמר (שני הפסדים ותיקו בליגה העונה): "אנחנו לא מתעלמים מהמשחקים שהיו לנו נגד בית"ר, אבל לומר את האמת זה לא מה שאנחנו מסתכלים עליו, אנחנו מאוד רוצים להעביר מסר לשחקנים שאל לנו לסמוך על העבר. העובדות הן עובדות, לכל נתון יש צד אחד שאתה יכול להגיד שהוא חיובי וצד אחד שלילי. החוכמה היא לאזן את הדברים ולדעת איפה צריך לתקן, למה לא ניצחנו בשלושת המשחקים האלה ואת כל זה השחקנים כבר ישמעו".

ההצלחה שבהעפלה לגמר: "להגיד 'הגענו לפה זה כבר הצלחה' זה אמירות של לוזרים. אנחנו לא מסתפקים רק בזה, רוצים גם להמשיך בליגה ולדחוף כמה שיותר למעלה. אנחנו קבוצה טובה ועשינו עונה נהדרת".

המטרה האישית: "בשמונה העונות האחרונות אני נמצא בישראל ואני אשמח מאוד לחזור לזכות בתארים כמו שהתחלתי את הקריירה. אני לא רוצה לזכות בגביע בשביל לקבל איזו משרה. אני אוהב לזכות בתארים, חונכתי לזה, נקווה שזה מה שיקרה מחר. זכייה תהיה חותמת, דחיפה אדירה למועדון שהוא כבר במהפך מדהים מקצה לקצה – כמות הקהל, האוהדים, התקשורת, וכמובן שאירופה היא מטרה מאוד חשובה בהקשר הזה".

קלינגר ובן זקן. קלינגר ובן זקן. "לכל נתון יש צד חיובי וצד שלילי" (דני מרון)

מאמן בית"ר ירושלים בני בן זקן דיבר קודם כל על איבוד הגובה בשבועיים האחרונים, שהוציאו את הקבוצה מהמאבק לאליפות: "השנה בליגה אנחנו במומנטום טוב, יודעים להביא את התוצאות, ושני ההפסדים האלה לא משנים. בסופו של דבר אנחנו מקצוענים, אנחנו יודעים לעשות את ההפרדה ונגיע מוכנים על מנת לעשות את העבודה".

העונה המוצלחת: "זכינו כבר בכרטיס לאירופה, אנחנו בגמר גביע, התוצאות מדברות בעד עצמן. יש לנו עונה נהדרת. יש לנו הזדמנות אחרי 10 שנים להביא תואר למועדון. התאמצנו כל השנה לעשות עונה שהיא מעבר לטובה, נאבקנו על האליפות עד שלושה מחזורים לסיום העונה והגענו למצב שהתואר שלפנינו הוא הגביע. נגיע מוכנים ועם הרבה מאוד רצון. אם נחשוב שיש לנו איזשהו יתרון לפני המשחק נשתמש בו, אבל מה שיעזור בסופו של דבר זה רק איך נתכונן והיכולת שלנו".

הרצון לזכות בגביע: "אם יש משהו שמאוד חשוב לי זה לזכות בגביע עבור השחקנים. לפעמים כל משחק נראה לך כל משחק גמר, אתה עובר לחצים, אתה נמצא עם שחקנים ומחבק אותם. יש רגעים בכאלה שבהם גם אפשר לזכות בתואר וזה מאוד חשוב לנו".

ההרכב שהוא מתכנן למשחק: "בהרבה משחקי גמר יש תפקיד משמעותי לשחקני ספסל. עם השחקנים שיש לנו זה לא משנה איך נעלה מחר כי נצטרך את כולם מרוכזים וכל שחקן יכול להיות העוצמה שלנו בגמר. אנחנו משתדלים להתאים את המערך לשחקנים שנמצאים במומנטום טוב אצלנו וכמובן בקבוצה היריבה".

איתי שכטר ועדן בן בסט.
איתי שכטר ועדן בן בסט. "כולם מודעים לחשיבות של המשחק" (דני מרון)

גם קפטן הצהובים-שחורים איתי שכטר התייחס לשאלת ההרכב הדינמי: "אני לא יודע אם אני אעלה בהרכב, סומך על המאמן שיקבל את ההחלטות הנכונות. מבחינתי לעלות גם לרבע שעה זה חשוב, ואתן הכל ברבע השעה הזו. משחקים כאלה הם בשביל שחקנים שיש להם ניסיון, זה מה שקובע".

ההגעה למעמד בסיומה של עונה כזאת: "להיות בגמר זה המעמד הכי מחייב שיש. אנחנו מאוד רוצים להביא את התואר הזה לירושלים, יש לנו משחק סופר קשה נגד קבוצה חזקה ומאומנת. שכחנו את המשחקים האחרונים ואנחנו רוצים רק לבוא ולנצח כדי לזכות בתואר. המשחק מחר יכול לסמן בשבילנו דרך מדהימה. אנחנו מאמינים בעצמנו ובטוחים אבל נותנים את הכבוד המלא ליריבה".

הקפטן היריב עדן בן בסט מתרגש לקראת הגמר: "כל העיקר מדברת על המשחק הזה. המעמד הזה חדש להפועל חיפה, אבל יש הרבה שחקנים עם ניסיון בהפועל חיפה וזרים שעברו דבר או שניים ככה שכולם מודעים לחשיבות של המשחק הזה, ונבוא מוכנים".

הזמן הרב שעבר מאז הזכייה האחרונה של המועדון: "אין עתיד בלי ההיסטוריה, אז אנחנו חייבים לכבד את כל מי שעשה היסטוריה בהפועל חיפה. הם אמרו לנו שלהם נמאס מהטקסים, הגיע תורנו".

הגביע הנחשק.
הגביע הנחשק. "משחקים כאלה הם בשביל השחקנים עם הניסיון" (דני מרון)

היריבה בגמר: "אנחנו שווי ערך להם. בית"ר קבוצה מצוינת ומסוכנת ובמיוחד שזה במגרש שלה, אבל אנחנו קבוצה לא פחות טובה ונבוא עם הכדורגל שלנו וננסה לקחת את הגמר הזה".

ההרגשה האישית: "אני מרגיש עכשיו יותר אחריות, מאוד מזוהה עם המקום הזה. יותר מעצמי אני רוצה שהחברים שלי והצעירים והקהל יחוו רגעים של אושר כי המעודון עבר הרבה קשיים. גם השנה, אנשים לא יודעים כמה קשה זה היה לנו. כל משחק זה מכשול".

המעמד: "לא האמנתי שזה יגיע בשילוב עם העונה הטובה הזאת בליגה, אבל הצלחנו להגיע לגמר גביע כשאנחנו גם במרחק נגיעה מאירופה. אני לא מאמין שזה קורה, אבל אני שמח שזה קורה בהפועל חיפה. זו הקבוצה שגדלתי בה. עבר הרבה על הקבוצה, מגיע לנו תואר כדי שנחייך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי