הסטטיסטיקה לטובת בית"ר: מספרי גמר גביע המדינה

גבריאל תמאש מול חן עזרא
גבריאל תמאש מול חן עזרא | ערן לוף

בחמש מתוך שבע הזכיות של הצהובים-שחורים בתואר, הם הפסידו במשחקים שלפני הגמר. וגם: השיא שגילי ורמוט יכול לשבור ולהחזיק לבדו, מאזן האימה של הפועל חיפה בטדי והפורמה של עזרא. עמיקם עם הנתונים

(גודל טקסט)

1. על אף הקביעה כי בית"ר ירושלים היא "קבוצת גביע טיפוסית", זה יהיה הגמר ה-11 שלה בכל הזמנים, כאשר זה של הפועל חיפה יהיה העשירי שלה. צריך לסייג זאת כיוון שבגמר 1964 שיחקה הפועל חיפה שלושה משחקים (אז לא הייתה הכרעה בפנדלים) עד להכרעה, אבל היא עדיין הופיעה במעמד תשע פעמים. המאזן של בית"ר: שבע זכיות ושלושה הפסדים. המאזן של חיפה: שלושה ניצחונות וארבעה הפסדים.

2. גמר הגביע האחרון של בית"ר היה ב-2009, אז ניצחה את מכבי חיפה 1:2 משערים של כריסטיאן אלברס ואבירם ברוכיאן ואילו הגמר האחרון של הפועל חיפה היה ב-2004, אז הובסה מול בני סכנין 4:1 ולטובתה כבש שי דהאן. הגביע האחרון בו זכתה הפועל חיפה היה ב-1974, לפני 44 שנים, אז ניצחה בהארכה את הפועל פ"ת 0:1 משער של יוסי ליפשיץ.

3. "אתה נראה כמו המשחק האחרון שלך", זו קלישאה רוויית דוגמאות. בית"ר ירושלים הובסה בשני המשחקים האחרונים שלה, מול מכבי נתניה והפועל ב"ש. מתברר כי מתוך שבע הזכיות שלה, בחמש היא הפסידה קודם לכן בליגה, חלק מההפסדים היו תבוסות. רק פעמיים היא ניצחה בליגה ואחר כך בגמר הגביע, למשל בזכייה האחרונה.

4. בית"ר ירושלים והפועל חיפה נפגשו בעבר חמש פעמים בגביע המדינה, פעמיים ניצחה בית"ר ושלוש פעמים הפועל חיפה. השלב הכי מתקדם בו נפגשו הקבוצות היה ברבע הגמר וזו פעם ראשונה שלהם בגמר זו מול זו. הפעם האחרונה בה נפגשו השתיים הייתה לפני 14 שנה, בשלב שמינית הגמר, ואז ניצחה הפועל חיפה 1:2 משערים של ג'ף טוטואנה ופיטר אמולה.

חן עזרא. כבש בארבעת המשחקים האחרונים של בית
חן עזרא. כבש בארבעת המשחקים האחרונים של בית"ר (דני מרון)

5. בעשרת המשחקים האחרונים שלה בטדי ניצחה בית"ר ירושלים שבע פעמים, פעמיים סיימה בתיקו ופעם אחת הפסידה, בשבת האחרונה. הפועל חיפה לעומתה ניצחה רק פעמיים בטדי בעשרת המשחקים האחרונים שלה שם, ורק פעם אחת מאז שבה לליגת העל. זה קרה לפני שלוש שנים וחצי, אז כבש לזכותה מהראן לאלה בדקה ה-93.

6. הפועל חיפה לא ניצחה את בית"ר ירושלים העונה. בשלושת המשחקים מולה היא חילצה בקושי 3:3 בדקת הסיום והפסידה מאז פעמיים. בשני הניצחונות האחרונים של בית"ר הבקיע חן עזרא. בכלל, עזרא הבקיע בארבעת משחקיה האחרונים של בית"ר בליגה, ובשלושת האחרונים הוא כבש את השער היחיד שלה.

7. שופט הגמר לירן ליאני שפט העונה את בית"ר ארבע פעמים, שלוש פעמים היא ניצחה ופעם אחת סיימה בתיקו. פעמיים פסק לטובתה פנדל. את הפועל חיפה הוא שפט שלוש פעמים, בראשון ניצחה, בשני סיימה בתיקו ובשלישי הובסה.

גילי ורמוט. גביע שישי של הקשר? (ערן לוף)
גילי ורמוט. גביע שישי של הקשר? (ערן לוף)

8. בית"ר ניצחה העונה בגביע ארבע פעמים ופעם אחת סיימה בתיקו. ממוצע השערים שלה בגביע, 1.8, נופל ממוצע השערים שלה בליגה, שעומד על 2.1. הפועל חיפה ניצחה פעמיים ובשלושת המשחקים האחרונים סיימה בתיקו (את האחרון ניצחה בפנדלים), כאשר ממוצע השערים שלה זהה לזה שבליגה – 1.4.

9. גילי ורמוט עשוי לזכות הערב בגביע השישי שלו (זכה עם הפועל ת"א, מכבי ת"א ומכבי חיפה), ואם יעשה זאת הוא ישבור את שיא הזכיות לשחקן אחד בישראל. בחמישה גביעים זכו עד כה שאול מתניה ז"ל, מיקו בלו, דוד קרקו, אורי מלמיליאן, חנן אזולאי, סלים טועמה, ואליד באדיר וכאמור גילי ורמוט. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי