החיילים של איביץ': מכבי תל אביב בשמינית הגמר לאחר 1:2 על בית"ר ירושלים

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

שני מחליפים של המאמן היו אחראיים על הניצחון: מיכה במהלך נפלא סידר לעטר את היתרון (67), ולאחר שבית"ר השוותה מבישול גדול של בוזגלו לווארן (82) נכנס יונתן כהן שהיה חתום על שער הניצחון הדרמטי בדקה ה-93

(גודל טקסט)

המשחק המרכזי של סיבוב ח' בגביע המדינה הבטיח הרבה. מפגש בין שתי קבוצות שהגיעו רחוק במפעל בעונה שעברה וגם איכלסו את הפלייאוף העליון בליגת העל, שתי קבוצות שכל אחת מהן היא מועמדת לגיטימית לתואר, אבל רק אחת מהן תוכל להמשיך הלאה. בסופו של דבר היתה זו מכבי תל אביב, ש-1:2 על בית"ר ירושלים בטדי נתן לה את הכרטיס המיוחל לשמינית הגמר.

לא רק התוצאה קיימה, גם המשחק: מהדקה הראשונה הדשא היה לוהט וההתקפות הגיעו משני הצדדים ללא הפסקה. שערים עדיין לא היו, אבל הדרמות לא בוששו לבוא: גרינפלד העניק לבית"ר פנדל גבולי בדקה ה-33, אבל ראיקוביץ' עשה צדק כשעצר את הבעיטה של אינברום. בצד השני, איתמר ניצן הציג יכולת עילאית והדף פעם אחר פעם את הניסיונות של החלוצים הצהובים.

עד שאיביץ' החליט שדי, נמאס לו, והכניס את דוקר מיכה בדקה ה-62. קחו חמש דקות קדימה, הקשר המוכשר הכניס כדור גאוני למאור קנדיל, והצעיר המשיך לאלירן עטר שכבש את שער היתרון. מיכה המשיך להפעיל את ההתקפה של מכבי, שנראה כאילו לא הסתפקה בשער אלא רצתה לגמור את הסיפור בלי להגיע לסיום דרמטי. אז רצתה. מאור בוזגלו הראה שגם הוא יכול לבשל, ושלח כדור רוחב לאנתוני וארן שהיה מהיר יותר מכולם ודחק פנימה בדקה ה-82. תיקו? זאת ההזדמנות של המאמן הסרבי, שעושה בית ספר לכל הליגה מאז אוגוסט, להכניס עוד אס: את יונתן כהן, שבדקה ה-93 התחיל מהלך במרכז המגרש, רץ לרחבה וחיכה למסירת הרוחב מאנריק סבוריט אותה המשיך מהאוויר פנימה כדי לקבוע את שער הניצחון ולתת למכבי תל אביב את הכרטיס לשלב הבא.


אוהדי בית"ר במסר לגבי מעמדו של טל כחילה (דני מרון)

הרכבים
בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, דוד קלטינס, טל בן חיים, אור זהבי, עוז ראלי, דן איינבינדר (ערן לוי, 66), מיקי סירושטיין, אפונסו טיירה, אור אינברום, עידן ורד, יאקוב סילבסטר.

מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', מאור קנדיל, שחר פיבן, שרן ייני, אנריק סבוריט, דור פרץ. רוסלן ברסקי, אבי ריקן (דור מיכה, 62), עומר אצילי, אלירן עטר (יונתן כהן, 84), איתי שכטר (ארון שוינפלד 93).

מהלך המשחק
דקה 1: המשחק באצטדיון יצא לדרך, מי תעפיל בסיום לשמינית גמר גביע המדינה?


רוסלן ברסקי (דני מרון)

דקה 6: כדור חופשי של עידן ורד לא מצא אף שחקן בצהוב שחור, עדיין אין מצבים ליד שני השערים בטדי.

דקה 14: כדור קרן של עומר אצילי מצא את ראשו של שרן ייני, אך איתמר ניצן הגיב נהדר והדף את הנגיחה של הבלם הצהוב.

דקה 16: אלירן עטר קיבל מסירה גדולה מעומר אצילי, עקף את דויד קלטינס ובעט ברגל ימין מעל השער של איתמר ניצן.


ניר קלינגר (דני מרון)

דקה 17: אור אינברום מצא את מיקי סירושטיין שבעט בנגיעה ליד הקורה של פרדראג ראיקוביץ'.

דקה 33, ראיקוביץ' עצר פנדל: יאקוב סילבסטר ספק הוכשל על ידי השוער של מכבי תל אביב, אוראל גרינפלד היה נחרץ ושרק. אור אינברום לקח את האחריות אך השוער הסרבי זינק היטב וקלט.


ראיקוביץ' בטירוף אחרי ההצלה (דני מרון)

דקה 34: אפונסו טיירה הכניס כדור עומק נפלא לסילבסטר שהחמיץ ברשלנות מעמדה נוחה.

דקה 39: עומר אצילי הרים כדור מעולה לאנריק סבוריט, אבל איתמר ניצן התעוף וסיפק הצלת ענק.

דקה 42: חביב אוחיון הורחק על ידי השופט אוראל גרינפלד לאחר שככל הנראה ירק על אוהדי בית"ר ירושלים. מכבי תל אביב נותרה ללא שוער מחליף על הספסל.


איינבינדר מול פרץ. מחצית סוערת בטדי (דני מרון)

דקה 62: דור מיכה נכנס על חשבונו של אבי ריקן.

דקה 67, מכבי תל אביב עלתה ל-0:1: חמש דקות לאחר שנכנס, דור מיכה שלח מסירת אמן למאור קנדיל שמצא בכדור רוחב את אלירן עטר שהעלה את הצהובים ל-0:1 מקרוב. עוד בינגו של איביץ' אחרי מהלך קבוצתי נפלא של הצהובים.

דקה 72: הגבהה מצד שמאל הגיעה לראש של שכטר, שנגח מקרוב – ניצן הגיב מהר והדף.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. שער קבוצתי נהדר (דני מרון)
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. שער קבוצתי נהדר (דני מרון)

דקה 78: ערן לוי היה חופשי לגמרי במרחק 25 מטר, המרחב האהוב עליו, והוא הניף את הרגל אבל שלח את הכדור החוצה.

דקה 82, 1:1: מי אמר שנגמר? בוזגלו התקדם בצד ימין והגביה כדור כדור למרכז, וארן הקדים את ההגנה התל אביבית ודחק פנימה כדי להשוות.

דקה 93, מכבי תל אביב עולה ל-1:2: יונתן כהן! פחות מ-10 דקות לאחר שנכנס כמחליף, הקשר התחיל מהלך במרכז המגרש וחיכה ברחבה להגבהה של סבוריט, אותה המשיך מהאוויר פנימה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי