מול יריבות מהלאומית הולך לה: מהפך ו-1:2 להפועל ת"א נגד קטמון

קאיו, פייסל מוליץ'
קאיו, פייסל מוליץ' | דני מרון

העולה החדשה, שכבשה רק 7 שערים ב-14 משחקי ליגה, הבקיעה פעמיים תוך 9 דקות (זיקרי ומוליץ') ומחקה יתרון של ממן (4) בדרך לשמינית גמר הגביע נגד הפועל חדרה. קאיו נכנס, בישל והוביל לשינוי. גוטליב ספג בוז

(גודל טקסט)

קל זה לא היה, אך אוהדי ושחקני הפועל תל אביב כבר התרגלו שהכל הולך לכם קשה העונה. האדומים, שלא ניצחו מאז תחילת חודש ספטמבר, גברו הערב (ראשון) 1:2 על הפועל מרמורק באצטדיון טדי והעפילו לשמינית גמר גביע המדינה שם מצפה להם מפגש מול הפועל חדרה המפתיעה.


החבורה של אופיר חיים, שרשם את ניצחונו הראשון מאז מונה למאמן הקבוצה, מתקשה בליגת העל אבל מול קבוצות מהליגה הלאומית – הליגה אותה היא דרסה אשתקד – הולך לה הרבה יותר טוב. האורחת נקלעה לפיגור מוקדם משער של מיקו ממן (4), אך ביצעה מהפך במחצית השנייה הודות לשערים של רועי זיקרי (58) וגול ראשון העונה של פייסל מוליץ' (67). קאיו, שעלה מהספסל (54), הוביל לשינוי וסיפק בישול נהדר לשער שהבטיח את הכרטיס לשלב הבא.


אדי גוטליב, שנמצא עם רגל וחצי מחוץ למועדון, עלה מהספסל בדקה ה-80 בשביל לשמור על התוצאה וספג שריקות בוז צורמות מאוהדי הפועל תל אביב שעשו את הדרך הארוכה לירושלים. קטמון, סגנית מוליכת הליגה הלאומית, הייתה מצוינת במחצית הראשונה ובשלבים מסוימים הייתה יכולה לעלות ליתרון כפול שאולי היה יכול להספיק להפתיע את היריבה מליגת העל, אבל במחצית השנייה הקצב הגבוה יחסית והעייפות עשו את שלהם והקבוצה החביבה מהבירה נפלה מהרגליים.



זיקרי ומוליץ' – שני הכובשים של הפועל תל אביב (דני מרון)


הפועל קטמון פתחה את המשחק ללא שום רגשי נחיתות והיממה את הפועל תל אביב כבר בדקה ה-4. אוראל דגני לא הצליח להרחיק כדור פשוט, ניר לקס מעד בתוך הרחבה ומיקו ממן היה במקום הנכון בזמן הנכון ובעט מתוך הרחבה לרשת של רובי לבקוביץ'. המארחת המשיכה ללחוץ, אך השוער האדום הדף בעיטה מסוכנת של אמיר בן שמעון ולאט לאט החניכים של אופיר חיים החלו לצאת מההלם. פייסל מוליץ' החמיץ שני מצבים טובים מעמדות נוחות והשיא הגיע כשרועי זיקרי מצא את עצמו לבדו מול ברק לוי, אבל בעט באוויר במקום בכדור ופספסה הזדמנות גדולה, 0:1 לבחורים של ליאור זדה בהפסקה.


אוראל דגני אסף את שחקני הפועל תל אביב לפני פתיחת המחצית השנייה: "אנחנו יכולים לעשות את זה, תאמינו", אך שוב הייתה זו קטמון שפתחה טוב יותר ורק החמצה גדולה של ירדן אבו חצירה בדקה ה-51 מנעה מליאור זדה לעלות ל-0:2 מדהים.


בשלב הזה, אחרי כניסתו של קאיו בדקה ה-54, האדומים ניצלו כושר גופני עדיף והשתלטו לחלוטין על המשחק. רועי זיקרי החליף מסירות עם רז כהן ומעמדה טובה הכניע את ברק לוי ברגל שמאל (58). רק תשע דקות עברו והתקפה מרשימה של הפועל תל אביב הסתיימה בבישול גדול של קאיו לפייסל מוליץ', שגלגל לרשת את שער הבכורה שלו העונה ושלח את האדומים לשלב הבא. 




אוהדי הפועל תל אביב בטדי (דני מרון)

אוהדי הפועל קטמון (דני מרון)


הרכבים
הפועל קטמון: ברק לוי, דניאל בוסי, תמיר עדי, יוגב לרמן, אמיר בן שמעון, אבי מלכה, עדן דהן, הראל שלום, ירדן אבוחצירה, אביחי וודג'ה (וויליאם אגאדה' 58), מיקו ממן (ג'ייק רוזנסקי, 82).


הפועל תל אביב: רובי לבקוביץ', עידן כהן, רז שלמה, אוראל דגני, מרווין פירסמן, ניר לקס, רז כהן (אדי גוטליב, 80), רמזי ספורי (קאיו, 54), ג'וזף גנדה, רועי זיקרי, פייסל מוליץ'.


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק באצטדיון טדי יצא לדרך, מי מהקבוצות תארח את הפועל חדרה בשמינית גמר גביע המדינה?


דקה 4, קטמון עלתה ל-0:1: אוראל דגני הרחיק רע, ניר לקס מעד ומיקו ממן היה במקום הנכון והכניע מתוך הרחבה את רובי לבקוביץ', הלם על הספסל של הפועל תל אביב.



חגיגה גדולה על כר הדשא בטדי (דני מרון)


דקה 10: מיקו ממן המסוכן חטף כדור, עקף שחקן הגנה והוכשל על ידי רז שלמה שראה את הכרטיס הצהוב הראשון במשחק. אמיר בן שמעון בעט את הכדור החופשי, אבל רובי לברקוביץ' היה במקום והדף לקרן.


דקה 16: עידן כהן העביר כדור רוחב טוב לפייסל מוליץ' שהמשיך בנגיעה החוצה. איום ראשון להפועל תל אביב.


דקה 17, עוד החמצה גדולה למוליץ': גנדה חטף כדור ומצא את החלוץ, שמעמדה נוחה בעט היישר לידיו של ברק לוי.



עדיין לא חד מול השער. פייסל מוליץ' (דני מרון)


דקה 23: רועי זיקרי מצא את עצמו לבדו מול ברק לוי אחרי עוד מסירה מצוינת של עידן כהן, אך החלוץ בעט באוויר והאדומים פספסו עוד הזדמנות אדירה.


דקה 35: אחרי פתיחה מסחררת, הקצב נרגע והפועל תל אביב מחזיקה יותר בכדור.


דקה 38: זיקרי ניסה למצוא את ספורי, אך ברק לוי יצא היטב וקלט לפני שהקשר הגיע לכדור.



עוד החמצה גדולה לאוסף. רועי זיקרי (דני מרון)

מחצית שקטה בין הקורות. ברק לוי (דני מרון)


דקה 46: המחצית השנייה בטדי יצאה לדרך, הפועל תל אביב תודח מגביע המדינה כבר בסיבוב ח'? אוראל דגני אסף את חבריו לקבוצה ואמר: "אנחנו מסוגלים לעשות את זה, תעלו בטירוף".


דקה 51: ירדן אבוחצירה נותר חופשי ומאושר ברחבת הפועל תל אביב אך הנגיחה שלו הלכה גבוה מעל השער. איזו החמצה.


דקה 54: חילוף ראשון בהפועל תל אביב – קאיו החליף את רמזי ספורי המאכזב.



אבוחצירה מול לקס (דני מרון)


דקה 58, הפועל תל אביב השוותה ל-1:1: רועי זיקרי החליף מסירות עם רז כהן על סף הרחבה והכניע את ברק לוי עם בעיטה מדויקת ברגל שמאל.



הרבה לחץ השתחרר. רועי זיקרי (דני מרון)


דקה 65: קאיו קיבל כדור 18 מטרים מהשער של ברק לוי, אבל הניסיון שלו חלף ליד העמוד.


דקה 67, המהפך המושלם, 1:2 להפועל תל אביב: מהלך אדיר של הפועל תל אביב הסתיימה במסירה גדולה של קאיו לפייסל מוליץ', שגלגל מקרוב את שער הבכורה שלו העונה במדי הפועל תל אביב.



שער בכורה העונה. פייסל מוליץ' (דני מרון)


דקה 86: קאיו החמיץ מעמדה מצוינת מול ברק לוי שהגיב היטב, גנדה הגיע ראשון לריבאונד ובעט לשמיים מול רשת חשופה.



קאיו, פירסמן, זיקרי ומוליץ' מודים לקהל האדום שעשה את הדרך לירושלים (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי