יוסי בניון: ערן זהבי מרגיש עכשיו את מה שעשו לי במשך שנים

יוסי בניון, מונאס דאבור, דוד קלטינס
יוסי בניון, מונאס דאבור, דוד קלטינס | עדי אבישי

הקשר הוותיק של נבחרת ישראל דיבר ב-103FM לקראת המשחק מול מקדוניה: "שחקן אחד לא יכול לסחוב את הנבחרת", המצב בכדורגל הישראלי: "אם נמשיך בצורה הזו אני לא יודע לאן נגיע, אין מספיק ליגיונרים"

(גודל טקסט)

יוסי בניון, שחקנה של נבחרת ישראל, התראיין היום (רביעי) ל-103FM וסיפר על התחושות וההכנות לקראת המשחק בשבת מול מקדוניה במסגרת מוקדמות מונדיאל 2018 שעשוי להיות הופעתו ה-100 במדים הלאומיים.

החזרה לסגל וההתרגשות: "מה שמעניין אותי זה פחות אם אני אשחק, אלא שהנבחרת תנצח. זה הכי חשוב. צריך לשפר את ההתרשמות לאחר ההפסד לאלבניה. כמובן שאשמח אם אשחק, זה יהיה מושלם אם אהיה שותף לניצחון".

הדיבורים על הצערת הסגל שנשכחו: "הצערה זה תהליך. הרבה אנשים אומרים שצריך להצעיר, אבל מה זה אומר? גם אני הצטרפתי לסגל של שחקנים ותיקים. בכל הגרלה לא נהיה פייבוריטים לעלות, אבל אנחנו צריכים להתמודד על המקום השלישי. אי אפשר להמציא צעירים, מי שטוב יגיע לשחק בנבחרת. הצעירים המוכשרים זומנו".

המקום בהרכב: "אני מאושר להיות בנבחרת, ככה הרגשתי כל הזמן. אני מגיע לעשות את המקסימום בכל אימון. אני רוצה לתרום על המגרש ומחוץ למגרש. אשמח אם אלישע יחליט שאני טוב כדי לפתוח בהרכב, אבל אני באתי לתרום. מה שאלישע יחליט זה מה שיהיה".

המצב של הכדורגל הישראלי: "גם אם נעלה לטורניר גדול זה לא אומר שמשהו השתנה. יש הרבה סיבות למה הכדורגל לא משתנה. צריך להתחיל מלמטה, מגילי הילדים כדי לשנות. אנחנו צריכים לעשות בצורה שונה את הדברים. זה לא הגיוני שמגיעים שחקנים לבוגרים וקשה להם לעצור בצורה נכונה את הכדור. לא יכול לקרות שיגידו על שחקן בגיל 24 שחסרה לו טכניקה. בכל העולם מתקדמים ומשתפרים, ועכשיו הגיע הזמן שמשהו ישתנה גם אצלנו".

בניון לצד דאבור וקלטינס באימון הנבחרת (עדי אבישי)
בניון לצד דאבור וקלטינס באימון הנבחרת (עדי אבישי)

"אשמח אם יחשבו שאני יכול לעזור בנושא הזה, אבל צריך הרבה אנשים שיעזרו. יש הרבה דברים שצריך לעשות ופשוט לא עושים. אם נמשיך ככה לא נעלה גם בקמפיין הבא. אם נמשיך בצורה הזו אני לא יודע לאן נגיע".

המצב בנבחרת: "יש לנו שחקנים מוכשרים. הישראלים ידועים בטכניקה ובטיפול בכדור, אבל לא שיפרנו בשנים האחרונות איך עובדים כקבוצה וכדו'. אם רוצים דרך אז מאמן צריך להיות לפחות בשתי קדנציות, אם לא יותר".

על ערן זהבי: "אי אפשר להגיד שערן זהבי הוא פספוס בנבחרת. עכשיו הוא מרגיש את מה שעשו לי במשך שנים. אני לא מכיר שחקן אחד שיכול לסחוב נבחרת. צריך הרבה שחקנים טובים כדי שהנבחרת תצליח. הוא חלוץ טוב וסקורר איכותי".

ערן זהבי. עכשיו הוא מרגיש מה עשו לבניון (עדי אבישי)
ערן זהבי. עכשיו הוא מרגיש מה עשו לבניון (עדי אבישי)

השילוב עם חמד: "זהבי בשנים האחרונות הוא רק חלוץ שפיץ. אם אלישע יחליט ללכת עם חלוץ אחד, אף אחד לא יכול להגיד שלא מגיע לו לפתוח בהרכב".

הליגיונרים: "אין מספיק ליגיונרים, ובטח לא בליגות טובות. זה לא נעים לראות שחקנים שחוזרים לישראל או שהם כמעט לא משחקים בחו"ל. זה משפיע על הנבחרת כי הם לא בכושר טוב. רואים שברגע שהשחקנים הישראלים מתמודדים מול הפיזיות בחו"ל רואים שיפור".

הקהל: "אפשר להבין אנשים שיוצאים מאוכזבים פעם אחר פעם מהמשחקים של הנבחרת, אבל לדעתי אוהדים צריכים לתמוך בכל מצב. כמובן שאנחנו כשחקנים רוצים תמיכה. כשתהיה פה תרבות ספורט האצטדיון יהיה מלא בכל מצב. צריך לגרום שהקהל יהיה מחובר. שכל אלו שמקללים אותי בחיפה יבואו לעודד את הנבחרת".

אלישע לוי. כמה זמן הוא ישרוד? (עדי אבישי)
אלישע לוי. כמה זמן הוא ישרוד? (עדי אבישי)

עתידו של אלישע לוי: "אם חושבים שהוא המתאים, אז הוא צריך להיות בעוד קדנציה. לא בגלל תוצאה כזו או אחרת מחליטים האם מאמן מתאים לתפקיד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי