אלימלך: יום עגום, הפסד של כולנו, גיא לוי: הסרט זה לא דגל ישראל

ערן זהבי
ערן זהבי | ערן לוף

הכדורגל הישראלי מגיב לפרישה של הקפטן. ה"אווירון" אלון מזרחי: "עוד אחד שלא בלט בנבחרת, היא תמשיך אחריו". פרץ: "הכל מכוון לאוהדים של קבוצה מסוימת". שלח: "היה צריך להוריד את הראש, יוצר יותר אנטגוניזם"

(גודל טקסט)
לא בכל יום קפטן נבחרת ישראל מודיע על פרישה מהמדים הלאומיים אבל לבטח שלא בנסיבות כמו שקרו לערן זהבי. הקפטן הנוכחי שזרק את הסרט לאחר שספג קללות מהקהל בסמי עופר ב-1:0 למקדוניה, הושעה מהנבחרת והגיב בפרישה. עולם הכדורגל הישראלי לא שותק למהלך הדרמטי.


החלוץ אלון מזרחי שכבש 17 שערים ב-37 הופעות היה נחרץ: "חבל מאוד שבנסיבות אלה הוא מודיע על פרישה מהנבחרת. הוא עשה טעות, זאת זכות גדולה בטח להיות קפטן נבחרת. נבחרת ישראל תמשיך להיות בלעדיו, הוא לא הביע את עצמו בנבחרת. היו הרבה שחקנים שלא הצליחו במדים הלאומיים והוא אחד מהם. נבחרת לא בנויה על שחקן אחד ותמשיך להתנהל גם אחריו".




אלון חזן הוסיף: "אני חושב שבמתכונת שנוצרה זה לא הפתיע אותי. דברים משתנים בחיים וכולם חיים את הרגע – זה הדבר הנכון לכולם. ההתאחדות בחרה להשעות אותו וערן בחר לפרוש מהנבחרת".



רגע של שפל, זהבי (ערן לוף)


בלם העבר אמיר שלח ציין: "זה רגע שפל של הנבחרת ושל ערן זהבי. הפרישה דווקא מושכת יותר אנטגוניזם וחבל. ערן עשה טעות והיה צריך להוריד פרופיל אבל זה תסכול על תסכול. הוא עבר עבירת משמעת חמורה כלפי ההתאחדות לכדורגל וצריך לקבל את העונש. ערן הוא שחקן כדורגל והיה צריך להוריד את הראש ולהמשיך. הוא הגיע לאן שהגיע בזכות וחבל שקרה מה קרה".


שוער הפועל תל אביב והנבחרת בעבר, שביט אלימלך אמר: "חבל ועצוב ששחקן כמו זהבי נאלץ לפרוש בנסיבות כאלה. זה הפסד של כולנו ושל הכדורגל הישראלי. המעשה היה אימפולסיבי והכל נגרר. זה יום עגום לכדורגל ואין לי ספק שתהיה דרך להחזירו אותו לקמפיין הבא".



המאמן גיא לוי התייחס לפרישה: "לא הייתי שופט אותו יותר מדי מהר. לא שופטים בן אדם שלא נמצאים בנעליים שלו. זה לא היה במקום לזרוק את הסרט, אבל לא צריך לעשות לו לינץ'. עשו לו שיפוט מהיר והשעו אותו. היו צריכים לשבת ולדבר איתו לגנות את התנהגות של הקהל. אם משעים כל כך מהר שחקן זה נותן לגיטמציה לקהל להתנהג כך ומעודד אלימות. מחר יעשו את זה כל הזמן בליגה. אני חושב שהוא צודק שהוא פורש".


המאמן המשיך: "הוא בא לנבחרת ומקללים אותו, עושים לו לינץ' בתקשורת. למה שיישאר? הפכו אותו לאויב לאומה מכוכב על. נותנים פרס לכל אלו שקיללו אותו? מה הוא לא בן אדם? מה מצפים, שיהיה סופרמן? כל המשחק הזה בשביל הנאה. מצאו שעיר לעזאזל והפילו עליו את התיק. בא זהבי מסין ושומע קללות קשות. לא צריך לעשות מהסרט כאילו זה דגל ישראל. הוא זרק את הסרט כי זה הדבר הראשון שהוא היה יכול לזרוק. הוא לא יכול היה לזרוק את החולצה ואת הנעליים. אוקיי, תשללו ממנו את סרט הקפטן. אבל מפה עד לעשות לו משפט שדה. ברור שמה שהוא עשה זה לא בסדר".



"הסרט זה לא דגל ישראל" (ערן לוף)


מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר שרשם 83 הופעות בנבחרת אמר: "זהבי התנהג בצורה ילדותית ולא נכונה למרות ששני דברים לא היו צריכים לקרות. ההתנהגות של הקהל כלפיו וההתנהגות שלו. פרישה? אני לא מתייחס לזה".


קשר העבר אורן זיתוני שרשם 15 הופעות בינלאומיות אמר: "זו טעות גדולהנ של ערן. אם לא יחזור בו אנחנו מאבדים את הכדורגלן הכי מעניין והמוביל כאן. הוא התנצל ולא היה צריך לתת לו להבין שטעה. אין לי ספק שזהבי ימשיך בשלו בסין".


חלוץ העבר של מכבי תל אביב, שטרסבורג ונבחרת ישראל (40 הופעות ו-14 שערים), ויקי פרץ הוסיף: "הקהל טעה עם הבוז והמחאה כלפי זהבי. איבוד העשתונות שלו וגם של הקהל מבישים. הכל מכוון לאוהדים של קבוצה מסוימת. חובה על ראשי ההתחאדות לתת לנשוא להירגע ולהחזיר אותו לנבחרת".



"שחקן של עבודה קשה" (עדי אבישי)


"עצם הפרישה של ערן היא דוגמה שראה מפוליטיקאים שברגע שצונאמי מגיע לעברם אז כדאי להם לפרוש ולהוריד את הלהבות. ערן זיהה את הסופה מתקרבת ובחר את הדרך שלו. ההודעה שלו הנמיכה מעט את האש וחבל שזהבי שפילס את הדרך שלו בזכות עבודה קשה וחריצות ובהחלט נחשב למודל לחיקוי נמנה על אותם שחקנים שהשאננות וזחיכות הדעת חשפה אותו לעין הסערה. זה מקרה שבא לצד משחק לא טוב ותוצאה גרועה של הנבחרת. חבל שמישהו שבונה קריירה ומוניטין דרך עבודה קשה נופל במקרה כזה. לצערי השחקנים שלנו בנבחרת עובדים פחות קשה מבקבוצות שלהם. זהבי שייך לליין של שחקנים שהיו פחות וירטואוזים אבל הצליחו בזכות עבודה קשה", ציין פרשן ספורט1 ומאמן מכבי הרצליה, אייל לחמן.


מאיר ברד, מגדולי שחקניה של הפועל באר שבע בכל הזמנים, לבש את מדי הנבחרת בתחילת שנות ה-70: "בתקופה שלי היה כבוד ללבוש את חולצת הנבחרת, הקפטן (מוטל'ה שפיגלר) היה חצי אלוהים, והייתה לו מילה אצל עמנואל שפר הגדול. היום יש פיחות במעמדו של קפטן הנבחרת, ובמקרה של זהבי יש עליהום שיצא מפרופורציות. זו צרות עין של אנשים שכואב להם שהבנאדם מרוויח עשרות מיליוני שקלים בעונה, חוץ מזה ראיתי דברים יותר גרועים מזריקת סרט, אני לא מצדיק את זה, אבל כנראה שהגיעו מים עד נפש. עם קללות כאלה אי אפשר להתרכז, הוא בטח אמר לעצמו 'מה אני צריך את זה'. אנשים משלמים 50 שקל בשביל כרטיס למשחק של הנבחרת, וזה לא מקנה להם את הזכות לקלל שחקן. אני במקום זהבי, ברגע שהתחילו הקללות הייתי מבקש מהמאמן שיוריד אותי לספסל, ואחר כך פורש מהנבחרת כמו גדול, בלי הסרט של סרט הקפטן".



זהבי, יחזור בו? (אודי ציטיאט)


אפרים דוידי, שיאן ההופעות הבאר שבעי בנבחרת (33 משחקים בינלאומיים) אמר: "נכון שהקהל שרק בוז, אבל לקפטן נבחרת אסור לזרוק בשום מצב לזרוק את הסרט. ההתנהגות שלו חמורה בעיניי, כי לא היה דבר כזה בהיסטוריה. ברגע שזרק את הסרט אלישע היה צריך להוריד אותו לספסל, ואחר כך מטפל בדברים בלי שליפות. אולי אלישע בחור יותר מדי טוב, כי זהבי לא היה מרשה לעצמו להתנהג ככה לא בסין ולא בפאלרמו. ולגבי הפרישה: זה הרע במיעוטו. לא זכור לי כזה יחס מצד אוהדי הנבחרת לקפטן שלה. זה לא המשחק הראשון ששורקים לערן בוז, והוא כבר לא יכול היה לסבול את זה. בתקופה שלי נתנו כבוד, משה סיני היה קפטן שידע להדליק את השחקנים, והקהל ברובו העריץ אותו, אולי חוץ מהקהל של בית"ר ירושלים".


"מכיר את התחושה הזו של קללות ויריקות. הוא כנראה לא יודע להתמודד עם זה. הוא צריך לחשוב שוב, לחזור בו ולשוב מפרישה", אמר המגן הימני לשעבר, גבי לסרי ששיחק בנבחרת וגם במכבי והפועל תל אביב.


בהכנת הידיעה השתתפו אשר גולדברג, מיכאל וייסרמן, נדב צרפתי וחיים זלקאי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי