צאו מהסרט: ערן זהבי הוא לא חייל של אף אחד

ערן זהבי
ערן זהבי | ערן לוף

הקהל דורש מכוכבי הנבחרת לספוג הכל כמו בצבא, אבל לא אצל הקפטן הנוכחי. את אוחנה קיבלו מחדש, גם לרביבו התחננו וזה יקרה עם הכוכב הכי גדול בישראל, גם אם לא עם הסרט על היד. עמיקם מנתח

(גודל טקסט)

נח רזניק חגג אתמול 84. בשעתו היה רזניק בלם מכבי ת"א ונבחרת ישראל, בסוף שנות ה-50. אי אפשר היה להתפרנס מכדורגל. אז רזניק עבד כנהג אוטובוס. בבוקר היה עולה על קו 12 מרכבת צפון לשוק הכרמל, אחר הצהריים על קו 32 לבית ברבור ביד אליהו ובלילה היה לוקח נוסעים מקולנוע 'חן' בכיכר דיזינגוף לתחנה המרכזית. בין לבין היה מגיע עם האוטובוס לאצטדיון המכביה, מחנה על הכיכר והולך לאימון.

יום אחד עלה לאוטובוס מאמן הנבחרת גיולה מאנדי. הוא הגיע מתרבות כדורגל אחרת. בהונגריה, כוכבי הנבחרת היו מורמים מעם. כשמאנדי שלח מקצה האוטובוס את מתורגמנו, אברי בן שלום, לשאול את רזניק מה זה צריך להיות, השיב בלם הנבחרת: "תגיד לו שאני לא קוטף את הכסף מהעצים". במילים אחרות: אני כדורגלן חובב, אין לי סידור אחר. הוא לא זרק את סרט הקפטן, אבל הוא לא זומן יותר לנבחרת. מאנדי רצה אותם חיילים, בדיוק כמו שחלק מהקהל הישראלי, חסר התרבות והנימוס, רוצה שכוכביו יהיו חיילים.

יש אנשים שלא עושים מילואים – לא מעט – אבל משחקני נבחרת ישראל דורשים שיתייצבו, שלא יתחמקו, שלא ייפצעו, שיעלו ויבקיעו, ואם יחטפו גול, אז יהיה אפשר לשיר להם "זהבי ההומו" ושישתקו. אז זהבי לא שתק. זהבי הוא לא מסוג השחקנים שיהיה פוליטקלי קורקט. כוכבי הכדורגל הם בדרך כלל כאלה, הם נערצים, וקשה להם עם יחס אחר. הם עובדים יותר על המגרש, הם אחראים על הנקודות, על השואו, הם מצפים ליחס טוב. לא יותר טוב, אבל בטח לא יותר גרוע מהאחרים.


יחזור גם בלי הסרט, זהבי (ערן לוף)

אלי אוחנה הושעה שלוש פעמים מהנבחרת, בפעם השלישית יחד עם רוני רוזנטל ושלום תקוה, שלא עלו לשחק במשחק ראווה מול בריה"מ כי בהתאחדות לא סידרו להם ביטוח מיוחד. הוא הורחק שלוש פעמים, פרש מהנבחרת, ובכל זאת התחננו אליו שיחזור, כי הוא היה אוחנה. גם כשרביבו פרש הוא התבקש לחזור אצל גרנט, וכאשר גרנט הורחק מכל פעילות בהתאחדות כי עזב את הנבחרת האולימפית לטובת מכבי חיפה, הוא הוחזר לנבחרת הבוגרת ועשה איתה את הקמפיין הכי מוצלח שהיה לה באירופה. וכשיוסי בניון או שייע גלזר סירבו להתחלף, הם הוחזרו. וכך יהיה עם ערן זהבי. הוא הושעה, פרש, אבל בסוף הוא יוחזר, בלי סרט קפטן, אבל עם חולצת נבחרת.

נכון, להשליך סרט קפטן גרוע יותר מכל מה שהוזכר קודם. זהבי לא הסתתר או התחמק מחומרת המעשה. הוא עמד מול המצלמות ואמר בדיוק את מה שעבר עליו. אנחנו מצפים משחקני כדורגל, גם קפטנים, התנהגות של גיבורי ישראל, אבל גם גיבורי ישראל, טעו בחייהם. זהבי טעה, אבל לחלוטין אפשר להבין מאיפה זה בא.


אפשר להבין אותו, זהבי (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי