תומר חמד נטש את האימון המסכם, הרוש יפתח במקום גלזר?

אלישע לוי לצד טל בן חיים
אלישע לוי לצד טל בן חיים | אודי ציטיאט

החלוץ לא הצליח לסיים את התרגול לקראת המשחק נגד איטליה (שלישי, 21:45), ויעבור טיפולים לפני שיוחלט האם יפתח. השוער הצעיר עשוי לרדת לספסל, וקלטינס יחליף את ביטון. זהבי המריא לסין, לוי: "מקווה שיחזור בו"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל קיימה הערב (שני) את האימון המסכם לקראת המשחק נגד איטליה מחר (21:45) באצטדיון ברג'יו אמיליה. האימון ארך שעה אחת בו התרגלו השחקנים לכר הדשא. המאמן אלישע לוי הבהיר לשחקנים לפני האימון כי התרגול הוא לקראת מצבים שונים שיהיו במהלך המשחק, וההחלטה הסופית לגבי ההרכב תתקבל ע"י הצוות המקצועי לאחר האימון הטקטי מחר בבוקר.


החלוץ תומר חמד לא סיים את האימון וירד לטיפולים לאחר שהתלונן על רגישות ואולי מתיחה קלה בשריר הירך האחורי. חמד, שהיה אמור לפתוח, יעבור טיפולים אצל רופא הנבחרת מרק רוסנובסקי ואז תתקבל ההחלטה. אם חמד לא ישחק עשויים מיכאל אוחנה או יוסי בניון לעלות ב-11. מי שישמש כקפטן הוא טל בן חיים הבלם.




מסתמן כי לשוער אריאל הרוש סיכוי גדול לפתוח בהרכב מחר למרות שישנה דעה בצוות המקצועי כי צריך לתת לעומרי גלזר ששיחק נגד מקדוניה המשכיות בין הקורות. דויד קלטינס יהיה המגן הימני במקומו של בן ביטון הפצוע. ביברס נאתכו, שלא שיחק נגד מקדוניה, אמור לשוב להרכב על חשבונו של אחד מבין אלמוג כהן או מרוואן קבהא.



סוגיית השוער מעסיקה את אלישע לוי (אודי ציטיאט, איטליה)


בצל סערת ערן זהבי, אלישע לוי דיבר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, ופתח את הדברים עם התייחסות לפרשת סרט הקפטן: "ברור שהוא עשה טעות עם השלכת הסרט, הוא היה בסערת רגשות. מאוד ציער אותי לשמוע שהוא פרש מהנבחרת, הייתי רוצה להאמין שזה לא סוף פסוק. כל בן אדם מועד. אני חושב שהתגובה שלנו לתקרית הייתה מידתית. אני חושב שהוא טעה שוב כשפרש. הוא בשיא הכושר שלו והדעה האישית שלי, אני חושב שהמעשה שהוא עשה לא היה צריך להיעשות. אני מקווה שההחלטה שלו לפרוש תשתנה".


היריבה: "ברור שיהיה קשה. יותר מהיכולת מול מקדוניה, התוצאה הייתה רעה. יחד עם זאת, מזלזלים במקדוניה, מדובר בקבוצה טובה. ראיתי גם הרבה דברים טובים במשחק הזה לעומת אלבניה. ההגנה הייתה טובה יותר, הגענו להזדמנויות. אבל בסופו של דבר התוצאה חשובה. ברור לנו שאנחנו משחקים נגד אחת הנבחרות הטובות בעולם. הם ספגו מכה לא פשוטה מול ספרד. מצד שני, בכדורגל אנחנו יודעים שכל משחק הוא אחר. קודם כל נרצה להיראות טוב יותר. נתגונן, ננסה להיראות קודם כל טקטית טוב יותר ואולי גם להפתיע בהתקפה".


אלישע לצד טב
אלישע לצד טב"ח. רוצה להפתיע בהתקפה (אודי ציטיאט, איטליה)


ההרכב: "תומר חמד נכנס בחצי השני מול מקדוניה והיה טוב. לגבי השאלה אם יפתח, זה תלוי במערך, אבל הוא בהחלט עשוי להיות ב-11".


הזלזול בנבחרת ישראל באיטליה: "אנחנו מאוד מכבדים את הנבחרת האיטלקית, אנחנו יודעים שזו אחת הנבחרות הטובות בעולם. אני יודע שהם מכבדים אותנו ואני זוכר את התגובות שלהם אחרי המשחק בסמי עופר. אם יש ציטוטים מזלזלים זה אמור לדרבן אותנו ולהוכיח שאותם ציטוטים לא משקפים את המציאות".



נטש את האימון. תומר חמד (אודי ציטיאט, איטליה)


הביקורות עליו:
"מי שרוצה להיות מאמן נבחרת צריך לדעת לעמוד בביקורות ובלחצים מהסוג הזה, לנטרל את הרעשים. אנחנו חיים בעידן שכל אחד יכול להגיד כל מה שהוא רוצה. יש ידיעות שהם לא נכונות. גם השחקנים צריכים להיות ממוקדים ומרוכזים, להתרכז בעשייה. לגבי התגובה שלי למה שעשה זהבי, אני לא מסוג המאמנים שעושים משפט שדה חמש דקות אחרי המשחק. אמרתי שהוא טעה כפי שהיה בזמנו עם תומר חמד ואריאל הרוש. צריך לבדוק את הדברים עם השחקן. כמאמן יש לי אחריות על השחקנים".


למה לא עלינו לטורניר גדול מאז 1970: "בשביל להסביר את זה נצטרך יותר מחצי דקה. הפערים באמת נשארו גדולים מאז שהצטרפנו לאירופה. יחד עם זאת, אנחנו לא מתייאשים, ואנחנו מאמינים שעם הגרלה נוחה בבוא היום נבחרת ישראל תגיע לטורניר גדול".


אצטדיון מאפיי ברג'יו אמיליה
אצטדיון מאפיי מוכן (אודי ציטיאט)


ההתנהגות הטובה של הקהל במשחקי החוץ: "האוהדים אוהבים כדורגל ובכל מקום שהם באים אליו הם מנסים להתעסק בספורט".


בלם הנבחרת, ומי שככל הנראה יירש את סרט הקפטן, טל בן חיים הוסיף: "אף פעם זה לא פשוט להפסיד. אנחנו שחקנים מקצוענים שיודעים שיש לנו משחק חשוב אחרי שלושה ימים. עשינו אימון שחרור טוב אחרי מקדוניה. אנחנו נעבור עוד על החוזקות והחולשות של איטליה. נגיע מוכנים. בתור שחקן מנוסה אתה צריך להקרין על הצעירים".


יערוך את הופעתו ה-100 במדי הנבחרת? יוסי בניון (אודי ציטיאט, איטליה)


על המעשה של זהבי: "זה שענדתי את הסרט בנבחרת היה הרגע הגדול בקריירה. לגבי זהבי, הוא ילד גדול וצריך לקבל החלטה. הוא עשה טעות התנצל. הוא היה בסערת רגשות ב-24 שעות האחרונות. הוא שחקן טוב מאוד והיינו שמחים אם הוא היה אתנו. יחד עם זאת, יש משחק ומהר מאוד צריך להתרכז בו".


אגב זהבי, הקפטן היוצא המריא מוקדם יותר חזרה לסין, וכ-30 אוהדי מכבי תל אביב הגיעו לנמל התעופה בן גוריון על מנת להביע בו תמיכה ועודדו אותו.


זהבי בנתב
זהבי בנתב"ג (בני בוארון)


הרכב משוער: אריאל הרוש (עומרי גלזר), דויד קלטינס, טל בן חיים, שיר צדק, אופיר דוידזאדה, ביברס נאתכו (אלמוג כהן) מרוואן קבהא, מאור מליקסון (דן איינבינדר) ליאור רפאלוב, יוסי בניון (מיכאל אוחנה או תומר חמד במידה ויתאושש), טל בן חיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי