ההתאחדות תתעלם מהדו"ח של אלישע לוי: "אין ועדה מקצועית"

אלישע לוי
אלישע לוי | AFP

המאמן שלא ימשיך יגיש את מסקנותיו בתום הקמפיין, אך איש לא צפוי להתייחס אליהן: "עיני כבר הבהיר שהוא לא איש כדורגל, העבר לא מעניין". הצוות המקצועי חולם לשחזר את הסנסציה של שרף

(גודל טקסט)
בימים שאחרי המשחק מול נבחרת ספרד ביום שני הקרוב, אמור מאמן הנבחרת אלישע לוי להגיש ליו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני את דו"ח קמפיין משחקי מוקדמות מונדיאל 2018.


אלישע לוי יגיע אל עיני לפגישה בה יובהר לו כי הוא מסיים את תפקידו לאחר קמפיין אחד, בדיוק כפי שנעשה עם המאמן הצרפתי לואיס פרננדס. קודמיו הישראלים אלי גוטמן, דרור קשטן ואברהם גרנט שאימנו את ישראל בשני קמפיינים של מוקדמות יורו ומוקדמות המונדיאל.




אלישע לוי שוקד על הכנת דו"ח מקצועי וחברתי על התקופה בה אימן ואמור להציע תיקונים כלליים להמשך הדרך. כמו הדו"ח שהגיש וערך בקפידה גוטמן, שעוד לפני שנאמר לו שסיים את דרכו, הגיש לעופר עיני הודעה בעל פה שהוא אינו מתכוון להמשיך בנבחרת הלאומית.



אלישע לוי. המסקנות יגיעו ישר לארכיון (ערן לוף)


בהתאחדות לכדורגל ממתינים לראות כיצד ינהג אלישע לוי ביום שאחרי המשחק נגד ספרד. גורמים בסביבת ההתאחדות לכדורגל טוענים שהדו"ח והמסקנות של המאמן, כמו זה של גוטמן וקודמיו, ייגנזו בארכיון ההתאחדות לכדורגל: "בהתאחדות לכדורגל אין וועדה מקצועית מעשית ויש רק את ועדת האיתור, שאין לה שום כלים מעשיים ולמעשה חוץ ממינוי מאמן היא לא קיימת כלל".


"היו"ר עופר עיני כבר הבהיר שהוא אינו איש כדורגל, מה עוד שהעבר אינו מעניין איש והמבט הוא קדימה", הוסיפו הגורמים. "כמו שדו"ח גוטמן לא עניין את ההתאחדות ולא את אלישע לוי שנבחר לתפקיד, כך סיפורי ניר ביטון, אריאל הרוש, טאלב טוואטחה, שרן ייני, תומר חמד וערן זהבי כבר היסטוריה נקודתית. הדו"ח של אלישע לוי לא יגיע לדיון עומק ולהתאחדות כבר יש תוכניות חדשות".



עיני. לא איש כדורגל (עדי אבישי)


הנבחרת שהגיעה לבית המלון בשווייץ זכתה להשכמה מאוחרת ובצהרים קיימה אימון שחרור קל סמוך למלון ובחדר הכושר. ב-22:30 שעון מקומי תעלה הנבחרת על הטיסה לישראל ולקראת 4:00 ביום ראשון לפנות בוקר תצא לבית המלון בירושלים ובערב תקיים את האימון המסכם.


אלישע לוי מצידו, מתנהג כאילו הקמפיין נמצא בעיצומו ולא ערב סיומו. למאמן ולצוות המקצועי מבט שונה על המשחק ומבחינתם הניצחון הדחוק 0:1 על ליכטנשטיין היה צריך להיות 0:4 או 0:5 לטובת השחקנים בכחול לבן. בנבחרת טוענים כי סיפור ליכטנשטיין לא ישפיע על המשחק נגד ספרד: "אין נבחרת שלא מפסידה והגיע הזמן לעשות עוד סיפור היסטורי נגד ספרד כמו הנבחרת של שלמה שרף נגד צרפת בפאריס 1993 ב-2:3 שנכנס להיסטוריה, למרות הקמפיין הגרוע ביותר בתולדות ישראל שסיימה אז במקום האחרון בטבלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי