ההתאחדות תדון בעתיד המאמן, אבוקסיס, בכר וזר על הפרק

אלישע לוי
אלישע לוי | אתר רשמי

למרות שיוסי בניון ואלמוג כהן תומכים בהשארת אלישע לוי, הוא צפוי לסיים את תפקידו. גם קלינגר ורוני לוי ברשימה. קשר בית"ר קיבל הצעה לתפקיד המנהל המקצועי: "בסוף העונה אחליט אם מתאים לי, צריך שינוי מלמטה"

(גודל טקסט)

קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 של נברכת ישראל שהוביל המאמן אלישע לוי הגיע לסיומו. הטבלה לא משקרת ונבחרת ישראל בעוד כישלון מקצועי סיימה במקום הרביעי לאחר הפסד 1:0 באצטדיון טדי לנבחרת ספרד.

אתמול שעות מספר לפני תחילת המשחק נגד ספרד קיבלו חברי הנהלת ההתאחדות לכדורגל הודעה על אספת חברי הנהלת ההתאחדות שלא מהמניין בתאריך ל-5 בנובמבר. על פי גורמים בהתאחדות, מטרת ההתכנסות היא לסכם את הקמפיין הנוכחי ולאשר הכנת תוכנית עבודה חדשה, רחבת היקף ובעלת שינויים לקראת מוקדמות יורו 2020.

המאמן אלישע לוי אמור להיפגש עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני ולהגיש לו את דו"ח הקמפיין שנכון לבוקר יום שלישי כבר אינו מעניין ושייך לעבר. בהתאחדות אמורים לקבוע את ההתנהלות ואת לוח הזמנים להקמת הנבחרת הלאומית החדשה שלא תהיה דומה לנבחרות מהעבר. גורם בהתאחדות לכדורגל אמר "המשחקים בהם הפסדנו בכבוד עברו מהכדורגל הישראלי. הפסד הוא הפסד והנבחרת של הקמפיין הזה תקועה ולא ביצעה שום התקדמות לפחות בעשור האחרון ".

אלישע לוי החליט כי יערוך מסיבת עיתונאים בזמן המתאים לו ויקיים אותה לאחר הפגישה עם עופר עיני. אלישע לוי יקדיש פרק זמן ארוך לקמפיין שלו וידבר על האכזבה מהמקום הרביעי בבית, על התקריות עם מספר שחקנים, על זימונים הנראים הזויים ועל איך צריך לפעול בהמשך. ללוי ברור שספק אם הדו"ח שלומעניין את הגורמים הבכירים בהתאחדות וקולו יישמע בעיקר עבור האוהדים.


בניון. יחליט בתום העונה (דני מרון)

יוסי בניון קורא להמשיך עם אלישע לוי
המשחק נגד נבחרת ספרד היה האחרון של יוסי בניון בנבחרת ישראל והוא עשה זאת עם 102 הופעות. אתמול עזב בניון אחרון את אצטדיון טדי כשהוא מבהיר שההתאחדות לכדורגל צריכה להמשיך עם אלישע לוי בעמדת המאמן. "יש את הפנטזיה להיות כמו נבחרת ישראל של 1970, אבל גם אם יהיה מאמן שיצליח להגיע למונדיאל או ליורו זה לא יגיד כלום כי לאחר מכן לא נגיע למפעל גדול גם בעוד 50 שנים. שום מאמן לא יכול לשנות את נבחרת ישראל בשנתיים. אם החליטו שאלישע לוי מתאים לשנתיים, תנו לו להמשיך לפחות ארבע שנים מינימום".

על העובדה שהמאמן הלאומי לא הזמין אותו למשחקי תחילת הקמפיין אמר בניון: "אלישע לוי הלך עם האמת המקצועית שלו ואני הוכחתי לו שאני יכול לעזור לנבחרת, שמבחינתי מעל לכול וחובה לכבד את החולצה שלה".

גם אלמוג כהן היה נחרץ לטובת המאמן: "אלישע לוי צריך לקבל עוד שנתיים כמאמן כי מראש ידענו שקיבלנו בית מוקדמות עם סיכוי אפסי".


אלמוג כהן. גם הוא תומך באלישע (דני מרון)

יוסי בניון יקבל הצעה לעמדת המנהל הספורטיבי
יוסי בניון הוא המועמד של יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני ויועצו חיים רביבו לעמדה החדשה בנבחרת ישראל – המנהל הספורטיבי מקצועי. בניון שעדיין שחקנה של בית"ר ירושלים אמר: "אני שחקן של בית"ר ירושלים ולא הוצע לי עד היום שום תפקיד. בסיום העונה אקבל החלטות אם התפקיד מתאים לי ולמשפחתי".

ברור שאמירה עכשיו של בניון שיעזוב את בית"ר בתום העונה לא תהיה במקומה ויש את הזמן המתאים כדי להיכנס ולדון בנושא. לבניון תוכניות מקצועיות עבור הכדורגל הישראלי אותם הוא יוביל כשימונה לתפקיד לאחר פרישתו. תוכנית הדגל על פי בניון: " אין שום סיכוי להתקדמות או שינוי אם הכדורגל לא יבנה מלמטה למעלה עם סגנון מקצועי מסוים מקבוצות הילדים עד לקבוצת הבוגרים בכדורגל של נבחרות ישראל".

בעניין המאמן, היה ויו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני יודיע לאלישע לוי בפגישה ביניהם על סיום תפקידו, ועדת האיתור בה יושבים תמיר גילת ,צביקה רוזן, חיים רביבו, משה דמאיו ועופר עיני תתכנס בתחילת השנה הבאה ותבחר את המאמן מתוך חמישה שישה מועמדים שיופיעו בפניה. המועמדים נכון לעכשיו הם יוסי אבוקסיס, ניר קלינגר, רוני לוי, ברק בכר ומאמן זר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי