פיפ"א הודיעה: לא נעסוק בדרישת הפלסטינים להשעות את ישראל

עופר עיני
עופר עיני | עדי אבישי

בשורה ענקית לכדורגל הישראלי. יו"ר ההתאחדות עופר עיני שוחח עם נשיא אופ"א ושמע כי בקונגרס הנערך בהודו הוחלט להוריד מסדר היום את סוגיית חמש הקבוצות המשחקות מעבר לשטחי הקו הירוק

(גודל טקסט)

הישג פוליטי ענק להתאחדות לכדורגל ולכדורגל הישראלי. נשיא אופ"א, אלכסנדר צפרין, עדכן הבוקר (שישי) את יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני ואת המנכ"ל רותם קמר כי בישיבת פיפ"א שנערכה הבוקר בהודו הוחלט שסוגיית חמש הקבוצות הישראליות, שלטענת הפלסטינים נמצאות בשטחה, תרד מסדר היום.

לפי החלטתה של פיפ"א, מדובר במחלוקת פוליטית בין מדינת ישראל לבין הרשות הפלסטינית ועל כן אין כל סיבה שהנושא ידון ברמה הספורטיבית. כזכור הפלסטינים קיוו תחילה כי יוטלו על ההתאחדות הישראלית סנקציות בשל כך, אולם כעת הוחלט כי לא תינקט כל פעולה.

עבור אנשי ההתאחדות לכדורגל מדובר בהחלטה צפויה ונטען כי היה ברור להם מלכתחילה שהדרישה של ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, לסלק את ישראל לא תצא לפועל. חשוב לציין כי חמש הקבוצות המדוברות הן הפועל אורנית, אליצור יהודה, בית"ר מעלה אדומים, בקעת הירדן בית"ר אריאל ובית"ר גבעת זאב. במהלך להורדת סעיף ההשעיה פעלו בין השאר אנשי משרד החוץ ולשכת ראש הממשלה.

עופר עיני, יו"ר ההתאחדות, מסר הבוקר לאחר העדכון מצפרין: "מדובר בהישג משמעותי נוסף שהוא תולדה לעבודה מאומצת של ההתאחדות לכדורגל, המל"ל, משרד התרבות והספורט ומשרד החוץ וכל הגורמים האחרים שסייעו לנו. נפגשתי עם נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, בלונדון בתחילת השבוע והבהרתי כי הגיע הזמן לשים סוף לסכנה ולתסבוכת הפוליטית אליה מנסה רג'וב לגרור את פיפ"א.


עופר עיני (במרכז) והמשלחת הישראלית בקונגרס בבחריין (AFP)

"האמירה של מועצת פיפ"א היום חשובה, נכונה ואמיצה. ההתאחדות תמשיך לעשות הכל לטובת הכדורגל ותבטיח שישוחק בכל מקום. אני עדיין משוכנע שרג'וב צריך ויכול לנצל את הכדורגל כגשר לשלום בין הפלסטינים לבינינו וההצעה שלי למשחק השלום עדיין תקפה. עם זאת, לא אופתע אם רג'וב ימשיך לתקוף וינסה לפעול שוב לנידוי הכדורגל הישראלי, ולכן נמשיך להיות עירנים. חשוב לי לציין לשבח את מנכ"ל ההתאחדות, רתם קמר, ואת עו"ד אפרים ברק, שעשו לילות כימים לטובת העניין ופעלו בחכמה ובנחישות מול כל הגורמים. זהו יום טוב למדינת ישראל ולכדורגל הישראלי", סיכם עיני.

כידוע יו"ר ההתאחדות נלחם באיום הפלסטיני בפיפ"א קרוב לשלוש שנים. במאי 2015 משכו הפלסטינים הצעה להשעות את ישראל מפיפ"א ושנתיים לאחר מכן, בקונגרס בבחריין, הצביעו החברים בעד הורדת הנושא מסדר היום והעניין לא עלה להצבעה. בשיחה עם התקשורת טען לאחרונה עיני שמדובר ב"נושא כבד שהעיב על קיומו של הכדורגל הישראלי".

עוד אמר אז היו"ר: "הפלסטינים איימו להוציא אותנו מפיפ"א וזה עדיין איום אמיתי. פעמיים במהלכים לא פשוטים יחד עם החברים באופ"א ובעוד מקומות בעולם הצלחנו לסכל מזימה של הפלסטינאים לערב פוליטיקה עם ספורט ולהוציא את הכדורגל הישראלי מהזירה הבינלאומית". 

גם אורן חסון, יו"ר המנהלת התייחס להחלטה: "אני רוצה לברך את ידידי עופר עיני וצוות ההתאחדות על עבודה דיפלומטית חשובה ביותר שנעשתה יד ביד עם ממשלת ישראל. אנו מחזקים את ידי פיפ"א על ההחלטה המתבקשת שלא לערב פוליטיקה בספורט ולהוריד מסדר היום את הבקשה הפלסטינית. רק בשבוע שעבר זכינו לארח את בכירי הליגות האירופאיות בכנס הEPFL שאירחנו בתל אביב, והיום אנו מקבלים חיזוק נוסף למעמדו של הכדורגל הישראלי באירופה".


עיני וחסון. ניצחון לכדורגל הישראלי (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי