ישראל הביסה את קוסובו 0:4, שער ובישול לדסה בבכורה

נבחרת ישראל הצעירה
נבחרת ישראל הצעירה | ערן לוף

החבורה של מרקו בלבול שמרה על סיכוי להעפיל לפלייאוף בזכות שערים של עידן נחמיאס ו-וייסמן בחצי הראשון, קשר מכבי ת"א בישל לחלוץ וכבש את השלישי, יונתן כהן הוסיף את הרביעי. גלזר מנע 4 שערים בטוחים

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל הצעירה השאירה לעצמה סיכוי להעפיל לפלייאוף יורו 2019, לאחר שניצחה הערב (חמישי) את קוסובו 0:4 ועלתה למקום השלישי עם 7 נקודות. מי שכיכב בחבורה של מרקו בלבול היה אור דסה ממכבי תל אביב בהופעת הבכורה, שבישל לשון וייסמן את השער השני וקיבל בישול בחזרה מהחלוץ כשכבש את השלישי. עידן נחמיאס נגח את הראשון מקרן של מוטי ברשצקי, יונתן כהן המחליף חתם את תוצאת המשחק בתוספת הזמן. עומרי גלזר הצטיין כשמנע ארבעה שערים בטוחים מהנבחרת המקומית. לפני שריקת הפתיחה קרה אירוע בזיוני, כשאוהדי קוסובו שרקו בוז בזמן נגינת "התקווה".


חניכיו של בלבול יארחו את גרמניה ביום שלישי ה-14 בנובמבר בקרב ישיר על המקום השני בבית 5, כאשר כל הנבחרות שיסיימו במקום הראשון יעפילו אוטומטית וארבע הסגניות יעלו לפלייאוף בקרב על העלייה לטורניר. עוד לפני שריקת הפתיחה בקוסובו, החבורה של בלבול קיבלה בשורות שמעמידות את האפשרות לסיים במקום השני בסימן שאלה, כאשר גרמניה דרסה בחוץ את אזרבייג'אן 0:7 וביססה את עצמה במקום השני עם 9 נקודות לאחר ארבעה מחזורים. למאנשאפט עד גיל 21 כבשו מרסל הארטל (2', 46', 56', 58'), נאדים אמירי (14'), ארון סיידל (28'), לוקאס קלוסטרמן (60'), לווין אוזטנאלי (84').


המשחק החל בהזדמנות נהדרת עבור קוסובו אבל עומרי גלזר היה דרוך והדף את הכדור. הנבחרת אמנם התגוננה בדקות הראשנה, אך בניגוד למהלך המשחק בדקה ה-15 קרן של ברשצקי מאגף ימין מצאה את עידון נחמיאס שנגח באלגנטיות לפינה השמאלית של קוסובו. החבורה של בלבול המשיכה להסתגר, כדי לשמור על התוצאה והנבחרת המקומית לחצה על ההגנה הישראלית, אך החולייה האחורית לא איפשרה לקוסובו להגיע אל גלזר. החבורה של בלבול החלה לצבור ביטחון על סף הירידה למחצית. אור דסה הקפיץ כדור גדול לרחבה והשאיר את וייסמן לבד מול בקאג', השוער הגיע לפני החלוץ ובטעות בעט את הכדור על וייסמן והכדור התגלגל לרשת, 0:2 לישראל בירידה למחצית.


למחצית השנייה הנבחרת הצעירה עלתה עם ביטחון רב בעקבות יתרון שני השערים, ו-וייסמן החזיר בישול לדסה שכבש את שער הבכורה במדים הלאומיים בדקה ה-58 וקבע 0:3 גדול בקוסובו. הנבחרת המקומית עוד ניסתה לחזור אל המשחק, וגלזר בשתי עצירות אדירות מנע מחסאני ובייטקי לצמק. השוער סיפק עוד עצירה בדקה ה-90 כשהדף נגיחה של דאקו מקו השער, ופלקושצ'נקו קבע את תוצאת המשחק עמוק בתוך תוספת הזמן.


מרקו בלבול. חייב את השלוש נקודות (ערן לוף)
מרקו בלבול. חייב את השלוש נקודות (ערן לוף)


בסיום המשחק אמר מאמן הנבחרת הישראלית מרקו בלבול: "פתחנו את המחק בצורה לא טובה, אבל גלזר עצר שניים – שלושה מצבים טובים והשאיר אותנו בתמונה. נכנסנו לקצב הנכון ואני מאוד מעריך את המאמץ הקבוצתי של כל השחקנים. הגולים שכבשנו היו נהדרים, עם מהלכים קבוצתיים מצויינים. עכשיו ננוח יומיים ונתחיל להתכונן למשחק הקשה מול גרמניה. מפה אני קורא לקהל להגיע למשחק אנחנו צריכים את תמיכתו".


הרכבים 
קוסובו:
ויסאר בקאג', לירים ממה (קאמר קראניסקי, 62), אריאן קבאשי, בספורט קולגצ'י, אדיראן איסמאיילי, דרן פקה, פלורנט חסאני, ברסאנט סלינה, רון בורג'ה, אניס בייטייקי (מריטון קורניצה, 79), ארדיט גאשי (מירלינד דאקו, 54).


ישראל:
עומרי גלזר, רז מאיר, עמית ביטון, עידן נחמיאס, רז נחמיאס, דן גלזר, מקסים פלקושצ'נקו, אור דסה (מתן חוזז, 66), גבי קניקובסקי (יונתן כהן, 76), מוטי ברשצקי (אביב אברהם, 84), שון וייסמן.


מהלך משחק
דקה 3: סלינה הגיע למצב נהדר שנשאר לבדו מול גלזר, שהדף את הכדור.


דקה 15, 0:1 לישראל: קרן של ברשצקי מאגף ימין הגיעה אל ראשו עידן נחמיאס, שנגח אל הפינה השמאלית.


דקה 19:
בייטייקי קיבל מסירת עומק נהדרת ונשאר לבדו מול גול גלזר, הבעיטה שלו מצאה רק את הרשת החיצונית.


עומרי גלזר. הציל את הנבחרת מספיגה כבר בהתחלה (ערן לוף)
עומרי גלזר. הציל את הנבחרת מספיגה כבר בהתחלה (ערן לוף)


דקה 42: בעיטה חופשית של ברשצקי כ-35 מטרים אלכסונית משער קוסובו, הגיעה אל ראשון של עמית ביטון שנגח בסמוך לקורה.


דקה 43, 0:2 לישראל: הקפצה אדירה של אור דסה אל הרחבה הגיעה דווקא אל שוער קוסובו, שהרחיק את הכדור על גופו של וייסמן והכדור הלך לרשת.


שון וייסמן. נתן נחת לבלבול (ערן לוף)
שון וייסמן. נתן נחת לבלבול לפני המחצית (ערן לוף)


דקה 52: קולגצ'י ספג כרטיס צהוב לאחר עבירה מאחור על קניקובסקי.


דקה 58, 0:3 לישראל: וייסמן החזיר בישול לאור דסה, שכבש את השלישי עבור הנבחרת.


דקה 59: ניסיון למתפרצת מצד ישראל הסתיים בהתקלות של וייסמן בבקאג' ושני השחקנים שכבו על הדשא כשתי דקות וקיבלו טיפול.


מקסים פלקושצ'נקו. מחזיק את הקישור של הנבחרת (ערן לוף)
מקסים פלקושצ'נקו. מחזיק את הקישור של הנבחרת (ערן לוף)


דקה 65: קראניסקי פרץ לאגף הימני של רחבת ישראל ונשאר לבדו מול גלזר, אך בעט אל הרשת החיצונית.


דקה 71: גלזר שוב מנע שער בטוח מהנבחרת המארחת, כשעצר שתי בעיטות של חסאני ובייטיקי מתוך הרחבה.


דקה 90: גלזר עם עוד עצירה אדירה, כשהשוער זינק והדף נגיחה של דאקו מקו השער.


דקה 90+2, 0:4 לישראל: וייסמן קיבל את הכדור כ-18 מטרים משער קוסובו, השאיר בעקב ליונתן כהן שהגיח מאחורנית וסובב את הכדור לרשת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי