בארגנטינה מדווחים: המשחק מול ישראל בוטל

ליאו מסי
ליאו מסי | Gettyimages

ההתאחדות הארגנטינאית החליטה לבטל את נסיעת הנבחרת למשחק מול ישראל בטדי, כך מדווחים כלי התקשורת הבכירים בדרום אמריקה. גונסאלו היגוואין: "הכי טוב זה לא לנסוע לישראל, בריאות והיגיון קודמים לכל"

(גודל טקסט)

ההתאחדות הארגנטינאית החליטה לבטל את נסיעת הנבחרת למשחק הידידות מול ישראל בטדי, כך מדווחים כלי התקשורת הבכירים בארגנטינה. הסיבה: לחץ פוליטי בלתי פוסק והמצב הביטחוני בירושלים. ב"אולה" נכתב: הסכסוך הישראלי פלסטיני גרם להתאחדות לנתח את המצב. בצל האיומים והמחלוקות, הוחלט לא לשחק בירושלים בשבת. חורחה סמפאולי מחפש יריבה שתגיע לפגוש את הנבחרת במחנה האימון בברצלונה".


על פי פרסומים בארגנטינה, בנבחרת ובהתאחדות נבהלו מההדים השליליים שיצר המסע לירושלים. המפגינים מחוץ לאימון קראו: "מסי, אל תיסע לשם", מה שהשפיע מאוד על השחקנים. ראוי להזכיר שסמפאולי מלכתחילה התנגד למסע מסיבות מקצועיות, בעוד חלק מהשחקנים חששו מההשלכות הפוליטיות. במסגרת הלחץ הפלסטיני נגד קיום המשחק בירושלים, נתלו שלטים בחברון ונשרפו חולצות של מסי. על פי מספר דיווחים נוספים, בנימין נתניהו שוחח עם בכירים בארגנטינה ודרש מהם לטפל בנושא, אך בלשכתו של ראש הממשלה מסבירים שהסיכויים לכך קלושים.


גונסאלו היגוואין, חלוץ נבחרת ארגנטינה, אמר ל-ESPN: "עשינו בסופו של דבר את הדבר הנכון. בריאות והיגיון קודמים לכל. אנחנו חושבים שהכי טוב לא לנסוע לישראל".


 

כזכור, מוקדם יותר התקיימה מחאה באימון הנבחרת במחנה בקטלוניה, כשאוהדים מקומיים הניפו חולצות של הנבחרת מגואלות בדם. האירוע זעזע את אנשי הנבחרת. בנוסף, שגריר הרשות הפלסטינית בארגנטינה העביר מסר חריף וקרא לביטול המשחק, בהמשך לדברים חריפים שפרסם יו"ר ההתאחדות ג'יבריל רג'וב.


בירושלים בוודאות לא ישחקו.
אולי אולי חיפה.
(כך מדווחים בתחנות הרדיו עכשיו) https://t.co/vIMey4sxQY

— dor hoffman (@dorhoffman) June 5, 2018


המשחק בין ארגנטינה לישראל, שאורגן על ידי חברת ההפקות "קומטק" ומומן בחלקו על ידי הממשלה במסגרת חגיגות 70 לישראל, עורר סערה ענקית בימים האחרונים. על פי פרסומים שונים, בארגון המשחק, שבלחץ ממשלתי הועבר מחיפה לירושלים, הושקעו מיליוני דולרים, סכום שכולל את הגעת הנבחרת האורחת, ביטוח שחקניה והבטחה שליאו מסי ישחק לפחות מחצית אחת.


הכרטיסים שהוצעו למכירה נחטפו תוך דקות, כאשר קמה סערה על הכמות שהוקצתה לספונסרים לעומת זו שנמכרה לקהל הרחב. השיח הציבורי בעניין הכרטיסים הגיע עד לבדיקה של מבקר המדינה. ראוי להדגיש שכרגע לא נמסרה הודעה רשמית מצד ההתאחדות הארגנטינאית, הישראלית או חברת ההפקה.


מההתאחדות לכדורגל בישראל  נמסר: "אנחנו מבינים את הלחץ, אבל גם בודקים אם יש או אין משחק. כאשר יהיו לנו תשובות ודאיות נעדכן".


המשחק מול ארגנטינה יבוטל בשעות הקרובות – כך מדווחים כל כלי התקשורת במדינה.
הם מעולם לא רצו לבוא לפה, הארגונים הפרו פלשתינאים הם תירוץ טוב לבטל סופית.

— dor hoffman (@dorhoffman) June 5, 2018

 

After alleged pressure by Sampaoli and his players, the game between Argentina and Israel is cancelled. pic.twitter.com/lsLb467pOp

— Laportista (@MoRosement) June 5, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי