ארגנטינה הודיעה רשמית: לא נגיע לישראל

קלאודיו צ'יקי טאפיה
קלאודיו צ'יקי טאפיה | האתר הרשמי

נשיא ההתאחדות הארגנטינאית טאפיה אישר במסע"ת שהנבחרת לא תשחק בטדי: "מבקשים סליחה, רצינו להעביר מסר של שלום. האיומים שקיבלנו ב-72 השעות האחרונות הובילו להחלטה. לא פוסלים שיתוף פעולה עתידי"

(גודל טקסט)

עכשיו זה רשמי: נבחרת ארגנטינה לא תגיע לישראל לקראת המשחק שתוכנן באצטדיון טדי שתוכנן לשבת הקרובה. במקביל למסיבת העיתונאים של יו"ר ההתאחדות הישראלית לכדורגל עופי עיני, מקבילו מארגנטינה קלאודיו "צ'יקי" טאפיה ערך אחת משלו ואמר: "קיבלנו החלטה לא לטוס למשחק הידידות בישראל. אנחנו מתנצלים בפני הארגנטינאים שחיים בישראל, הישראלים שקנו כל כךכרטיסים כדי לראות את נבחרת ארגנטינה, והילדים שרצו להיות מזה. לכל מי שחיכה לראות את השחקנים לנו ולשלוח מסר של שלום לאנשי כל הדתות. כדורגל מתחיל ונגמר על הדשא ולא קשור באלימות".

טאפיה התייחס לסיבה שהביאה אותו לקבל את ההחלטה: "מי שמתייחס אלינו כמו בורים, מזלזל בנו. זה סכסוך של 70 שנה. חווינו ב-72 השעות האחרונות פעולות ואיומים שהובילו אותנו לקבל את ההחלטה שלא לטוס לישראל, האחריות שלי כנשיא ההתאחדות הארגנטינאית היא לשמור על הבריאות והבטיחות של כל המשלחת".

יו"ר ההתאחדות הארגנטינאית השתדל לסיים במסר מפייס לקהל בישראל כשאמר: "אין פה שום דבר נגד הקהילה הישראלית או הקהילה היהודית, להפך. אני אשמח והייתי רוצה שמרגע זה יסתכלו על ההחלטה הזאת כתרומה לשלום העולמי. כדורגל הוא משחק חוצה גבולות, דת ומין כי כולם משחקים אותו. לזה הוא צריך לשמש. בטוח נשקיע את כל האנרגיות והכוחות שלנו במונדיאל. משאירים את האפשרות פתוחה שנשתף פעולה בעתיד בנוגע למשחקי כדורגל או אירועים ספורטיביים בישראל".


יו"ר ההתאחדות הישראלית לכדורגל עופר עיני מסר בתגובה להודעה של טאפיה: "צר לי לשמוע את זה. נעשה מעשה שלא ייעשה. זה אירוע ספורט ואירוע כדורגל ששתי הנבחרות יוכלו להפיק ממנו. זו נבחרת טובה שרצינו שגם הקהל שלנו יראה אותה וגם הנבחרת תשחק נגד יריבה מהלוול הבכיר ביותר. צר לי".


טאפיה. קיבל החלטה בעקבות האיומים (ההתאחדות הארגנטינאית, רשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי