רוטנשטיינר: הנבחרת הלאומית היא כרטיס הביקור של הכדורגל במדינה

רוטנשטיינר
רוטנשטיינר | דני מרון

המנהל הטכני של נבחרות ישראל ערך מביסת עיתונאים, בה הציג את חזונו לעתיד והסתיר את תהליך בחירתו של הרצוג לתפקיד המאמן הלאומי: "בחירה טובה. את מה שעשו בבלגיה או אוסטריה אנחנו יכולים לעשות גם כאן"

(גודל טקסט)

יממה לאחר שהאוסטרי אנדי הרצוג מונה למאמן נבחרת ישראל, מכנס בשעה זאת ההמנהל הטכני של הנבחרת, וילי רוטנשטיינר מסיבת עיתונאים במשרדי ההתאחדות לכדורגל ברמת גן.

רוטנשטיינר פתח את דבריו בעברית, כשאמר "ערב טוב ותודה". לאחר מכן עבר לאנגלית: "אני מאוד שמח וחושב שזאת יכולה להיות התחלה של שיתוף פעולה מצוין. אני רוצה להגיד שזה כבוד גדול לעבוד איתכם במדינה הנפלאה הזו. אני מודה על האמון שנתנו בי".

רוטנשטיינר שטח את משנתו לגבי התפקיד אותו קיבל ובו עבד בתקופה האחרונה: "המנהל הטכני מבחינתי הוא האחראי לכיוון אליו הולכת הנבחרת. את מה שעשו בבלגיה או באוסטריה אנחנו יכולים לעשות כאן בישראל עם עבודה מאומצת ומגובשת. השאלה החשובה ביותר היא איפה אנחנו נמצאים".

רוטנשטיינר לצד יו
רוטנשטיינר לצד יו"ר ועדת האיתור אלי אוחנה. "אדם מקצועי מאוד" (דני מרון)

"אנחנו נבנה ביחד פילוסופיה חדשה", הוסיף רוטנשטיינר, "ניצור פילוסופיית אימון למאמנים הישראלים, שתעבוד גם ברמה בינלאומית. נעבור עם השחקנים ונשפר את הרמה ואת המחויבות. וזה אומר בראש ובראשונה לעבוד על הנבחרת הלאומית. הנבחרת היא הפנים של הכדורגל, היא כרטיס הביקור של הענף במדינה".

על המאמן החדש: "אתמול בחרנו מאמן חדש לנבחרת, ולדעתי זאת היתה בחירה טובה למנות מאמן זר, הוא שחקן מצוין והוא אחד המאמנים המנוסים והטובים שיש בתחום. הוא היה שש שנים לצידו של יורגן קלינסמן ולמד ממנו הרבה. אני רוצה להודות לאלי על המקצועיות שלו. הכנו פרופיל למאמן לנבחרת הלאומית, רצינו אחד שיענה על כל הקריטריונים שלנו. קיבלתי את הכוח לבחור את המתאים ביותר ולהציע אותו לוועדה, ואני שמח שהם הסכימו לדעתי ושהבאנו מאמן מצוין".

השלב הבא: "אין לנו זמן לבזבז לפני המשחק הראשון, בשביעי בספטמבר. אנחנו חייבים לוודא שלכל שחקן בנבחרת יש פוטנציאל להפוך לשחקן ברמה עולמית ולא רק ברמה המקומית, גם אם זו הרמה הגבוהה ביותר המקומית. חייבים לפתח מאגר נתונים לעתיד, לנתח את המידע וללמוד ממנו. להפוך את השחקנים בנבחרות הצעירות למנהיגים עתידיים".

רוטנשטיינר.
רוטנשטיינר. "הכדורגל הישראלי צריך מהפכה" (דני מרון)

"אני חושב שהכדורגל הישראלי צריך מהפכה," סיים רוטנשטיינר", "אבל בסוף, רק ביחד אנחנו חזקים. אני מקווה שכולם יהיו איתי למען המטרה שהיא נבחרת ישראל טובה יותר".

בתשובה לשאלה על התוכניות לשלב הקצר ענה רוטנשטיינר: "אני מסתכל על הטווח הקצר והטווח הארוך ביחד. אני לא יכול להבטיח שננצח במשחק הראשון, אבל אנחנו צריכים לדאוג למאמן ולשחקנים לתנאים הטובים ביותר מיד על ההתחלה".

האם העובדה שישראל לא באיחוד האירופי ולשחקני הנבחרת יש פחות אפשרויות להתקדם באירופה מאשר לנבחרות אחרות מפריעה: "יש שחקן ישראלי נהדר באוסטריה, דאבור, צפיתי בו. יש לנו גם שחקנים בגרמניה ובעוד ליגות. אני חושב תמיד שזוהי שאלה של השחקנים בנבחרת הצעירה. אם יהיו שם שחקנים ברמה שאפשר להפוך לבין לאומיים, זה מה שצריך לקרות".

רוטשטיינר במסיבת העיתונאים.
רוטשטיינר במסיבת העיתונאים. "ג'ורדי קרויף עזר לי מאוד" (דני מרון)*

לגבי המאמן החדש של הנבחרת, אנדי הרצוג, חוסר ניסיונו, והעובדה שעד עתה שימש רק כעוזר מאמן, אמר רוטנשטיינר: "אני מקווה ויש דוגמאות רבות לכך בכדורגל, שהרצוג ינצל את הידע הרב שלו ויצעיד את הנבחרת להישגים. נכון שיש הבדל בין עוזר מאמן למאמן אבל רצינו מישהו שמכיר היטב את הכדורגל הישראלי. הרצוג הוא אדם בעל אישיות נהדרת. הוא אומנם מאוד מנומס, אך התנהגותו במהלך המשחקים היא אמוציונאלית ואני בטוח שהוא יעשה כאן עבודה נהדרת".

האם דיבר עם ידידו ג'ורדי קרויף, שעבד בארץ שש שנים: "נפגשתי עם ג'ורדי והוא אמר לי דברים חמים מאוד על הכדורגל הישראלי ועל המדינה הנהדרת שלכם. הוא המליץ לי להגיע לכאן עם משפחתי. הוא עזר לי מאוד ואני מודה לו על כך".

על הכדורגל הישראלי: "הייתי במשחק האחרון של הפועל באר שבע במוקדמות ליגת האלופות והתרשמתי מאוד מיכולתם של שחקניה הישראלים. טרם פגשתי כדורגלנים של הנבחרת באימונים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי