וילי רוטנשטיינר: בשבילי, הרצוג עשה אותה התפתחות כמו פפ גווארדיולה

וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר | דני מרון

מנהלה המקצועי של הנבחרת דיבר על המאמן החדש של הכחולים לבנים, חשף שבעבר דחה את בקשתו לאמן את אוסטריה וסימן את המונדיאל בקטאר 2022 כמטרה העיקרית של הכדורגל הישראלי

(גודל טקסט)
מנהלה המקצועי החדש של נבחרת ישראל, וילי רוטנשטיינר, התראיין לעיתון האוסטרי "קרונן צייטונג" וסיפר בעיקר על ההחלטה להחתים את אנדראס הרצוג כמאמן הנבחרת, הדרך אותה עבר בשנים האחרונות והיעדים שלו כמנהל מקצועי. 

על ההפתעה במינוי הרצוג: "יצרתי פרופיל יחד עם יו"ר הוועדה של ההאתאחדות (אלי אוחנה) של המאמן הרצוי לישראל. אחרי שעברתי על השוק המקומי, חשבתי שעדיף למנות מאמן מחו"ל. היו לי עשרה מועמדים שלאחר מכן הצטמצמו לשלושה. אחרי שהצעתי לראשי ההתאחדות את הרצוג, כולם התרגשו מההצעה. הכל הלך מהר מאוד כי שני הצדדים היו מעוניינים".

רוטנשטיינר אף חשף פרט פיקנטי, שב-2011, כששימש כמנהל הספורטיבי של הנבחרת האוסטרית, מינה את מרסל קולר לתפקיד מאמן הנבחרת הלאומית במקום הרצוג למרות שהוא מאוד חשק בתפקיד ואף כעס עליו: "אני עדיין עומד על דעתי שצדקתי אז בקשר להרצוג למרות שהוא כעס עלי. לדעתי אז קולר היה המועמד המתאים".  

כנשאל מה השתנה מאז אמר: "הרצוג לקח את המסלול הנכון והלך לעבוד עם יורגן קלינסמן. הוא עבד עם נבחרת ארה"ב והוא מתאים עכשיו לג'וב של מאמן ישראל. הוא מוכן לצעד הבא. בשבילי הוא עשה אותה התפתחות כמו פפ גווארדיולה ויוליאן נאגלסמן שלמדו בגיל צעיר את הדרך לאמן נכון". עוד הוסיף המנהל המקצועי: "הוא חזק מנטלית. ההתאחדות הישראלית זיהתה את זה מיד שאפשר לסמוך עליו והוא צעיר ורעב להצלחה". 

על המטרות המשותפות: "אני מאמין שיחד עם הרצוג אפשר יהיה ליצור נבחרת חזקה יחסית ולעשות הרבה דברים מפתיעים בכדורגל הישראלי. אני חושב שיש לנבחרת שחקנים טובים כמו מונאס דאבור ונוספים, איתם המטרה תהייה לעלות למונדיאל 2022 בקטאר". 

האם יהיה זקוק לזמן: "זה ברור להרצוג ולכל ראשי ההתאחדות. הם מוכנים לתת לו זמן להוליך את הכדורגל הישראלי למקום טוב יותר". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי