אנדי הרצוג הוצג כמאמן הנבחרת: כולם יודעים שזהבי טעה

אנדריאס הרצוג ווילי רוטנשטיינר
אנדריאס הרצוג ווילי רוטנשטיינר | עדי אבישי

האוסטרי התייחס לאפשרות שכוכב גוואנגז'ו ישוב: "זו החלטה של ההתאחדות". המנהל הטכני וילי רוטנשטיינר: "מתנהלים מגעים עם אנשי מקצוע, בשבוע הבא הכל יהיה ברור". וגם: הסיכויים להעפיל ליורו 2020

(גודל טקסט)
עידן וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג יצא היום (שני) רשמית לדרך, כאשר השניים ישבו למסיבת עיתונאים חגיגית בהתאחדות לכדורגל. זו הייתה למעשה הצגתו של אנדי הרצוג, שרק בשבוע שעבר הגיע ארצה לאחר מינויו למאמן הנבחרת.


ווילי רוטנשטיינר הצהיר בפתיחת מסיבת העיתונאים: "זה רגע מיוחד וכבוד גדול בשבילי. אני רוצה לומר משהו על התהליך: לצד אלי אוחנה כראש ועדת האיתור, חיפשנו מאמן מקצוען, בעל יכולות וניסיון עשיר ברמה הבינלאומית, אחד שיכול להנהיג ובעל מוטיבציה להיות מאמן נבחרת ישראל. זה כבוד גדול עבורנו להיות במדינה נפלאה כזו. אני חושב שהבחירה באנדריאס הרצוג הייתה ברורה אחרי תהליך קפדני. 

"הרצוג היה שחקן יוצא מן הכלל, אלוף אוסטריה פעמיים, שיחק במונדיאל באיטליה (1990) ובצרפת (1998), שיחק בוורדר ברמן וזכה באליפות ובגביע, שיחק עבור מועדונים ברמה עולמית כמו באיירן מינכן ופרש בארצות הברית. גם כמאמן הוא עשה את הדרך הנכונה – כשחקן עבר היה עליו ללמוד והוא עשה זאת. הוא היה ביורו 2008, הוביל את הנבחרת הצעירה עד גיל 21 כשהייתי מנהלה הטכני של אוסטריה וגם עבד תחת מאמן נהדר כמו יורגן קלינסמן בארצות הברית. הנבחרת האולימפית בהדרכתו כמאמן הייתה הצלחה גדולה. עכשיו זה הזמן שלו להיות מאמן ראשי בנבחרת, כאן בישראל ואני רוצה לברך אותו על המשרה ומאחל לו ביחד איתי את כל ההצלחה".



"זה הזמן שלו להיות מאמן ראשי בנבחרת". אנדי הרצוג (עדי אבישי)


אנדריאס הרצוג דיבר לראשונה ואמר: "אני כאן לשבוע וקבלת הפנים הייתה מאוד חמה. אני מאוד מתרגש ונרגש לאמן את נבחרת ישראל. אני חושב שזה אתגר גדול, אבל אני מאמין מאוד בכדורגל הישראלי, בשחקנים הישראלים. כמובן שנצטרך לעבוד כדי לעמוד ביעדים שלנו ולהצליח ואם להיות כן אז הכי חשוב עבורי הוא לעבוד בהקדם עם השחקנים שלי. מסיבות עיתונאים זה חשוב, אבל אני רוצה לעבוד עם השחקנים שלי על כר הדשא. אם נעבוד קשה וניישם את התהליך שאנו רוצים להנחיל, יכול להיות לישראל עתיד מזהיר. אני זוכר את הכדורגל הישראלי, הפסדתי כאן עם אוסטריה 5:0, אז אני רוצה לעבוד עם השחקנים שלי ולקחת אותם צעד קדימה".



על חזרה אפשרית של ערן זהבי: "אני יכול לומר שני דברים – הוא חלוץ טוב מאוד, אבל הוא גם שגה. אני יודע את זה, הוא יודע את זה, כולם כאן יודעים את זה. מה שיקרה בימים הקרובים אתם תראו. בסופו של דבר זו החלטת התאחדות, אבל כמאמן אני יכול לומר שהוא שחקן מאוד טוב. אם הוא טוב מדאבור? צפיתי במואנס כמה חודשים כי הוא שיחק באוסטריה וגם הוא חלוץ מעולה, אבל הם שחקנים שונים ומאוד מעניינים".


אם לנבחרת ישראל יש סיכוי להעפיל ליורו 2020: "אנחנו יודעים שיש לנו משחקים מול אלבניה וסקוטלנד בליגת האומות. צפיתי במשחקים וניתחתי אותם, יש דברים טובים ויש גם דברים לשפר. את הטעויות נצטרך לתקן. נצטרך לפתוח טוב את הקמפיין, עם תמיכת הקהל בנבחרת הלאומית אפשר להצליח".



"כולם כאן יודעים שהוא טעה". הרצוג על זהבי (ערן לוף)


ניסיונו כמאמן ושיחתו עם אלון חזן: "הייתי בנבחרות הצעירות וזכיתי בהזדמנות לעבוד עם יורגן קלינסמן. אני רוצה להשריש כאן מנטליות מנצחת, כמוהו. אני לא יכול להבטיח דבר למעט העובדה שנעשה את המיטב ונעבוד מאוד קשה. אני יודע שהקהל הישראלי מחכה להצלחות וזה מה שכל שחקן צריך לדעת. הייתי 10 שנים בגרמניה ויש סיבה למה הגרמנים מצליחים – צריך להסתכל קדימה, להיות מפוקס בעבודה ובסופו של דבר להופיע על כר הדשא. צפיתי בכל המשחקים האחרונים של ישראל וגם של אלבניה, כדי לדלות כל מידע אפשרי על השחקנים. כדי לדעת הכל כמובן שאשמח לזכות במידע מאנשים החיוניים".


סגנון הכדורגל שלו: "שיחקתי בעמדה מספר 10, אז תמיד הייתי מחויב לכדורגל התקפי. כמאמן צריך להתאים את עצמך, אבל לכדורגל הישראלי יש דריבלסטים מעולים וחלוצים טובים מאוד. כמאמן צריך לדעת למצוא את האיזון בין ההגנה להתקפה. אני מעדיף כדורגל התקפי, אבל רוצה שכל שחקן יהיה אקטיבי גם אם הכדור לא אצלנו ועלינו להתגונן. קודם כל עליי לדבר עם השחקנים שלי. בסופו של דבר צריך לנצח משחקים, האתגר הוא להשתפר כנבחרת כתוצאה של תהליך, אבל כמאמן גם עליי לספק תוצאות. אני חושב שזה גם מה שהקהל רוצה".



"רוצה שהשחקנים שלי יבינו שיש לנו מחויבות למדינה" (עדי אבישי)


השחקן הישראלי: "לא הייתי חותם אם לא הייתי מאמין בשחקן הישראלי. אני רוצה מיום האימונים הראשון שהשחקנים שלי יבינו שיש לנו מחויבות למדינה הנפלאה הזו כדי שהאנשים יהיו גאים בנו".


מפגשיו מול ישראל בעבר: "זה היה כבוד עבורי לקבל את ההצעה מישראל ושמחתי לקבל את ההצעה. אם להיות הוגן? אלו משחקים מלפני 20 שנה, אבל לא כל מה שפורסם נכון. עשיתי את המיטב עבור המדינה שלי בזמנו וכעת אעשה זאת עבור ישראל. כמובן שאצטרך לשכנע את הקהל הישראלי שאני כאן כדי לעזור לכדורגל הישראלי לחזור להיות במיטבו, זו המטרה שלי".


אמונתו לשנות את הכדורגל הישראלי אחרי שנים: "ראיתי דברים טובים, ראיתי פחות טובים, אבל כמו שאמרתי אני מאמין במה שראיתי ואני חושב שעם הרעיונות שלי ועם היכולות שלי אנחנו יכולים להצליח".


רונשטיינר נשאל על בניית הצוות המקצועי של הנבחרת: "אנחנו עובדים על בניית הסגל. זה לא רק למנות עוזר מאמן, אנחנו עובדים על בניית סגל מאוד מקצועי ותתנו לי עוד מספר ימים כי אנחנו מנהלים שיחות עם אנשים ואני חושב שבשבוע הבא הכל יהיה ברור. אנחנו כאן במשך שבוע ואנחנו משוחחים על כך כי זה הצוות של אנדי. גם לכל עבודת הכושר ולפן המנטלי יש חשיבות".



עובד על בניית הסגל. רונשטיינר (עדי אבישי)


הרצוג הוסיף לדברי רוטנשטיינר: "כשעבדתי עם קליסמן היה לנו אתגר קשה ומשחקים קשים, אבל עבדנו על הפן המנטלי ודאגנו שהשחקנים יזכו לביטחון ושאם נעבוד כנבחרת נוכל לנצח את כולן וזה מה שאני רוצה להעביר גם לנבחרת שלי".


רוטנשטיינר
על סיום דרכו של מרק רוסנובסקי: "כפי ששאלתם על בניית הצוות, אתם חייבים להבין שאני נפגש עם אנשים וחייב לדעת הרבה על הדרך בה הנבחרת עובדת. מדובר בתהליך ואני יכול להבטיח לכם שאנחנו עובדים על הפתרונות הכי טובים שיש עבור הכדורגל הישראלי. אלו החלטות שעלינו לקחת ואני מבקש מספר ימים. חשוב שנצרף עוזר מאמן שיסייע לנו בכל האספקטים, כדי לנתח וכדי שנעשה דרך שתהיה מוצלחת".


הרצוג
על הפועל חיפה נגד אטאלנטה: "הם פתחו את המשחק מעולה והובילו, אבל אטאלנטה השתלטה על המשחק. כמובן שזה לא טוב להפסיד ככה, אבל אנחנו מסיירים בארץ ומנסים להשיג מידע על כל שחקן אפשרי. אנחנו כאן ורצינו לצפות בקבוצה כדי לצפות בשחקנים ולקבל תחושות לעתיד"




 עידן חדש בכדורגל הישראלי (עדי אבישי)
 


בכל הנוגע לבניית הצוות המקצועי של הנבחרת, רוטנשטיינר והרצוג נפגשו אתמול (ראשון) עם אלון חזן, מאמן נבחרת הנוער, והציעו לו את תפקיד העוזר. חזן, שאמור לעזוב את המשרה הנוכחית שלו, ביקש הבהרות לגבי מספר נושאים כולל חוזה אורך טווח ובקשה לשדרוג שכרו בהתאם להצעה החדשה. פגישה נוספת בין הצדדים צפויה להתקיים בקרוב.


המנהל הטכני והמאמן אמורים לבצע מהפכה מקצועית וניהולית בנבחרת ישראל ושואפים לצרף כבר ל"ליגת האומות" צוות אימון זר שאמור לכלול בין היתר את בהיימו פייפנברגר שאמור לשמש כעוזר, מאמן השוערים קלאוס לינדנברגר ומאמן הכושר רוג'ר ספריי. לפני אישורו, המהלך צפוי לעבור דרך ועדת האיתור ולאחר מכן גם דרך ההתאחדות לכדורגל שאמורה לפנות תקציב.


מסיבת העיתונאים שנערכה עוררה עניין רב גם באוסטריה. העיתון הנחשב "קרונן צייטונג" שלח עיתונאי שמלווה את הרצוג מאז נחיתתו. "מאז שאנדי בישראל הוא מתעסק אך ורק בכדורגל", נכתב, "הוא היה במשחק של הפועל חיפה נגד אטאלנטה וגם במשחקי גביע הטוטו של מכבי נתניה ובני יהודה. הוא כבר קיים מספר פגישות בנושאים מקצועיים ואף ביקר בבית ספר לילדים בנצרת".



באוסטריה עוקבים בדריכות. הרצוג (צילום: "קרונן צייטונג")

הרצוג ורוטנשטיינר במשחק בין נתניה לסכנין (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי