אווירה של ייאוש בנבחרת; שחקנים: "אין לנו מנהיג, הכול נראה רע ולא ראוי"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | Gettyimages

לאחר ההפסדים באלבניה ובצפון אירלנד, הביקורת מופנית בעיקר כלפי השחקנים הוותיקים: "לא היה אחד שהציג יכולת ראויה". צוות האימון האוסטרי ינסה לספק הסברים לוועד האיתור

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל הושפלה אמש (שלישי) באצטדיון "וינדזור פארק" בבלפסט כשספגה 3:0 על ידי נבחרת צפון אירלנד. המפלה אמורה לעורר מיידית את ההתאחדות לכדורגל, שעדיין מנוהלת ללא יושב ראש.

מראות של ייאוש ודיכאון, כפי שנראו אתמול בחדר ההלבשה הישראלי ובבית המלון, לא נצפו בנבחרת ישראל בשנים האחרונות. לנבחרת ישראל, טוענים גורמים בסביבתה, אין מנהיג על המגרש ואין מי שיידע להרים את השחקנים מהשפל בו הם נמצאים. שום דבר ממצגת ההגעה לישראל של המנהל הטכני האוסטרי וילי רוטנשטיינר, אשר כיוון לנבחרת מחויבת ומנצחת על כר הדשא ומחוצה לו, לא נראה בנבחרת שתפוזר היום וששחקניה ימצאו מקלט בקבוצותיהם בליגת העל ובאירופה.

נבחרת ישראל לא הוכנה נכון מקצועית למשחק נגד אלבניה, וכשלה בניסיון לתקן את השגיאות נגד צפון אירלנד. בהתאחדות לכדורגל, חברי ההנהלה מנוטרלים בינתיים. בהיעדר יו"ר נבחר ועד למינוי של שינו זוארץ במקומו של עופר עיני, אין מי שיוביל מהלך של יציאה מהמשבר העמוק אליו נגררה נבחרת ישראל בבחירת השחקנים לסגל הלאומי ובהחלטה בנושא שיטת המשחק. ב-24 השעות הבאות אמורים המנהל הטכני וילי רוטנשטיינר והמאמן אנדי הרצוג להיות מוזמנים אל ועדת האיתור שהפכה לוועדה המקצועית, שם אלי אוחנה, דרור קשטן, מורן מאירי, איציק בן מלך ודודו אוואט ישמעו הסבר מקצועי על 180 הדקות הכושלות שסיפקה הנבחרת.


אלי דסה מנסה לכדרר. טעויות בבחירת הסגל ובמערך? (Gettyimages)

אחרי המשחק הסביר טאלב טוואטחה: "אנחנו רק עם 9 ימי אימון וסגל שחקנים חדש ברובו, כשרק לבודדים יש יותר מ-10 הופעות בנבחרת. הצוות מנסה מערך של חמישה שחקנים מאחור, שלושה במרכז ושניים קדימה וזאת שיטה שמצריכה תרגול ארוך. אני מכיר את השיטה מפרנקפורט ואי אפשר בעשרה ימים לתרגל וללמוד את השיטה. בטוח שלקראת סקוטלנד ואלבניה ניראה טוב יותר".

החלוץ תומר חמד: "אנחנו בתחילת משהו חדש, נלמד ונהיה מוכנים למשחקים הבאים נגד סקוטלנד ואלבניה אצלנו בבית עם הדחיפה של האוהדים. המאמן הסקוטי אלכס מקליש חושב שהם יכולים לנצח אותנו? אני מאמין שנוכל לנצח כאן בישראל את סקוטלנד, וזה לא יהיה קל, אבל צריך להאמין בנבחרת שלנו וכולנו יודעים את החשיבות של שני המשחקים הבאים".

שחקנים ששוחחו עם בני ביתם בישראל סיפרו כי שום דבר מהדברים שהמאמן הרצוג דיבר עליהם בשיחות האישיות, הקבוצתיות ובאימונים שאחרי המשחק נגד אלבניה לא בוצעו על כר הדשא בהגנה, בקישור ובהתקפה. "לא היה על המגרש אף שחקן ששיחק כדורגל ראוי ברמת נבחרת לאומית. לא היה מנהיג על המגרש בשום חלק מהמערך, הכול פשוט נראה רע ולא ראוי", טענו שחקנים בשיחות עם מקורביהם.


"נראה רע ולא ראוי". נאתכו וטיבי בצפון אירלנד (Gettyimages)

פצועי הנבחרת – ערן זהבי, מנור סולומון, טאלב טוואטחה ומואנס דבור – יטופלו בקבוצותיהם ומסתמן שכולם יוכלו לעמוד לרשות הנבחרת הלאומית בעוד כשלושה שבועות בהתכנסות הבאה. בנבחרת ישראל כבר התקיימו לאחר הגעת הנבחרת לבית המלון שיחות ראשונות מקצועיות בין רוטנשטיינר, הרצוג, אלון חזן וחברםי נוספים בצוות האימון. על פי ההתרשמות ואמירות ראשונות מהנבחרת קיימת אפשרות כי לאחר הכישלון המקצועי שיטת שלושת הבלמים תוחלף, אבל אין נכון לעכשיו החלטה בנושא.

בנבחרת ישראל אין כוונה להאשים שחקנים כמו ניסו קפילוטו, עאיד חבשי, אלון תורג'מן או מוזמנים טריים אחרים ביכולת ובתוצאות. ביקורת מופנה דווקא , אל הקפטן ביברס נאתכו, וגם אל טאלב טוואטחה, אלי דסה, איתן טיבי, תומר חמד ומואנס דאבור, שלא תרמו לנבחרת כמעט כלום בשני המשחקים.  

רבים משחקני סגל הנבחרת הנוכחית לא יוזמנו להתכנסות הבאה. שמות חדשים שלא היו באלבאסן ובבלפאסט ינסו להציל את המולדת בסמי עופר ובטרנר. כבר בשבת יתפזר צוות הנבחרת – רוטנשטיינר, הרצוג, חזן, קלאוס לינדנברגר, ריקרדו פרויטי והיינץ הוכאוסר – במשחקי ליגת העל כדי לדלות שחקנים ראויים לסגל הלאומי לקראת סקוטלנד ואלבניה.


חבשי מאחר בסגירה. בנבחרת לא מאשימים אותו (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי